• 0

Prive uitgaven geleend van zakelijke rekening - hoe administreren?

Dag experts!

 

Druk doende met mijn administratie kwam ik een te boeken 'uitgave' waar ik zelf niet uit kwam. Vandaar dat ik jullie hierbij om hulp vraag.

 

Ik heb twee uitgaven gedaan van de zakelijke rekening.

 

1. De ene uitgave is een uitgave volledig prive. Ik heb de uitgave gedaan en enkele dagen daarna een zelfde bedrag teruggestort op de zakelijke rekening.

2. De tweede uitgave is grotendeels prive. Een tijdje later heb ik daarom ook het grootste gedeelte teruggestort.

 

Hoe kan ik beide boekingen het beste in mijn administratie opnemen? Ik kan sowieso voor uitgave 1 bijv. geen BTW terugvragen, en het lijkt me ook onlogisch om het als inkopen (geen BTW) te administreren. Kan iemand me helpen bij deze twee obstakels? Alvast mijn hartelijke dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo Andris,

 

Ik ben geen expert, maar een uitermate pragmatische ondernemer en ervaringsdeskundige. Als er op mijn zakelijke rekening twee bedragen staan die je tegen elkaar kunt wegstrepen, doe ik dat ook gewoon. Ik schrijf dus gewoon op het afschrift naast de twee posten dat deze tegen elkaar wegvallen. Verder opnemen in de boekhouding zie ik als onnodig gedoe.

Voor het tweede bedrag zou ik alleen het zakelijke deel opnemen in boekhouding en voor het restbedrag gewoon op je bankafschrift schrijven tegen welke privestortingen het wegvalt. Dan snapt men bij een belastingcontrole meteen wat er is gebeurd.

 

Succes ermee

 

Karen (3 controles in ruim 13 jaar en nooit problemen met onze vrienden van de Belastingdienst)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.