Druk doende met mijn administratie kwam ik een te boeken 'uitgave' waar ik zelf niet uit kwam. Vandaar dat ik jullie hierbij om hulp vraag.
Ik heb twee uitgaven gedaan van de zakelijke rekening.
1. De ene uitgave is een uitgave volledig prive. Ik heb de uitgave gedaan en enkele dagen daarna een zelfde bedrag teruggestort op de zakelijke rekening.
2. De tweede uitgave is grotendeels prive. Een tijdje later heb ik daarom ook het grootste gedeelte teruggestort.
Hoe kan ik beide boekingen het beste in mijn administratie opnemen? Ik kan sowieso voor uitgave 1 bijv. geen BTW terugvragen, en het lijkt me ook onlogisch om het als inkopen (geen BTW) te administreren. Kan iemand me helpen bij deze twee obstakels? Alvast mijn hartelijke dank!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
andrisversteeg
andrisversteeg
Dag experts!
Druk doende met mijn administratie kwam ik een te boeken 'uitgave' waar ik zelf niet uit kwam. Vandaar dat ik jullie hierbij om hulp vraag.
Ik heb twee uitgaven gedaan van de zakelijke rekening.
1. De ene uitgave is een uitgave volledig prive. Ik heb de uitgave gedaan en enkele dagen daarna een zelfde bedrag teruggestort op de zakelijke rekening.
2. De tweede uitgave is grotendeels prive. Een tijdje later heb ik daarom ook het grootste gedeelte teruggestort.
Hoe kan ik beide boekingen het beste in mijn administratie opnemen? Ik kan sowieso voor uitgave 1 bijv. geen BTW terugvragen, en het lijkt me ook onlogisch om het als inkopen (geen BTW) te administreren. Kan iemand me helpen bij deze twee obstakels? Alvast mijn hartelijke dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5230-prive-uitgaven-geleend-van-zakelijke-rekening-hoe-administreren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag