• 0

Nu uitschrijven KvK, later dit jaar opnieuw beginnen (+ vragen over de start)

Welke opties heb ik, voor het vestigen van mijn bedrijf, als ik vanuit mijn sociale huurwoning, geen werkzaamheden mag uitvoeren? Hoe kan ik dan aan voordelige bedrijfsruimte komen en wat staat de Kamer van Koophandel toe op dat gebied?

 

Goeiedag allemaal.

 

Ik wens me uit te schrijven bij de Kamer van Koophandel, omdat de huidige situatie niet langer houdbaar is (financieel). Ik stop. Als ondernemer zijnde.

 

Dit is tijdelijk. Ik ga verder als de situatie het toelaat en mijn voorbereiding top-notch is. Nu, in de tussentijd, moet ik iets te doen hebben om mezelf niet te vervelen, dus ga ik verder via Payroll. En daarover zou ik graag een aantal vragen willen stellen (zie onderaan).

 

Planning komende week - 2 weken:

- uitschrijven kvk

- bijstandsuitkering aanvragen

- fulltime in loondienst

- Verder met huidige werkzaamheden als freelancer via Payroll (zonder kvk, aangezien ik in dienst ben van het Payroll bedrijf)

 

(vraag me af in hoeverre de sociale dienst Payroll ziet als werk; het is in loondienst, alleen de 40- uren liggen niet vast in het contract. En hoe gaan ze om in het geval dat iemand weinig kans maakt op werk, welke uitzonderingen bestaan er dan?)

 

Planning lange termijn:

- Via Payrollbedrijf opdrachten blijven uitvoeren

- Later dit jaar opnieuw starten als ZZP, parttime, nu wel beter voorbereid en met goed plan

- Bedrijf runnen vanuit sociale huurwoning niet toegestaan, wat nu?

 

Mijn eerste vraag is: welke opties heb ik, voor het vestigen van mijn bedrijf, als ik vanuit mijn sociale huurwoning, geen werkzaamheden mag uitvoeren? (ondanks het feit dat er geen klanten langskomen).

 

Moet ik:

- vast contract afsluiten bij flex werkplek? (en staat de KvK dit op deze manier toe?)

- bedrijfsruimte huren (wat zijn de goedkoopste opties?)

 

Mijn tweede vraag is: hoeveel tijd moet er zitten tussen acceptatie WWB en vervolgens bedrijf starten vanuit WWB? (= speciale regeling). En ik neem aan dat dit pas mogelijk is als ik schuldenvrij ben? (eerst schulden oude bedrijf oplossen, daarna pas mogelijk om bedrijf te starten vanuit WWB?)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik kan alleen je tweede vraag beantwoorden omdat ik te weinig weet over je plannen en zelf ook starter ben.

 

Wat je tweede vraag betreft: je wilt de BBZ regeling. Hiervoor moet je inderdaad schuldenvrij zijn. De regeling wordt door de gemeente uitgevoerd dus het kan best per gemeente verschillen hoe lang je in de WWB moet zitten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 82 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.