Ga naar inhoud

Hoofdgebruiker

Legend
  • Aantal berichten

    316
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Hoofdgebruiker

    Klantenwerving voor webhosting (re)seller

    Doe even 10 stappen terug. Begin eerst met een ondernemingsplan en maak dat waterdicht. Is dat daadwerkelijk gelukt, dan doet dat de toegangspoort voor je open om te beginnen met ondernemen. Het is misschien een aanname van mij dat je nog geen ondernemingsplan hebt, maar aan de andere kant, als je dit wel hebt / zou hebben, dan zou daarin staan wat je moet doen om je klantenkring te vergroten. Of wat je van tevoren daar als oplossing voor had bedacht. Had je dat daadwerkelijk gedaan en blijkt dat plan nu niet te slagen, ga dan terug naar dat plan, de tekentafel - en stel het bij. Tweak het waar nodig. Het plan gaat je bijvoorbeeld vertellen wat voor jou de beste manier is om je klantenkring te vergroten, door gebruik te maken van je eigen kwaliteiten en de gaatjes / kansen in de markt. Ook als die gaatjes er niet meer zijn in deze markt, gaat dat plan je dat vertellen. En dat kan je zeer forse schulden besparen indien je doorgaat zonder plan en er op hoopt dat je op een dag meer klanten gaat trekken. Start met een plan! Dat zal het antwoord geven op jouw vraag. En zal voorkomen dat je de mist in gaat en met eventueel met schulden eindigt.
  2. Hoofdgebruiker

    "Verbinding is niet privé" (maar ligt niet aan HL)

    Ben de diepte in gedoken. Nog geen oplossing. Dit is de foutmelding in het Chrome-bericht over "Je verbinding is niet prive": NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID – It means the SSL certificate issuing authority is unverified. Ik heb achtereenvolgens het SSL certificaat bekeken, wat wordt aangegeven; de identiteit van deze website is niet geverifieerd - het servercertificaat is niet betrouwbaar. Klik ik door op het certificaat-icoon in de adresbalk, krijg ik het certificaat te zien (certificaatviewer). Hier staan diverse organisaties in vermeld; Higherlevel, Ministerie Economische Zaken en Klimaat, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, QuaVadis PKIoverheid, QuaVadis Trustlink. Wellicht maakt de diversiteit van instanties / organisaties dit het voor Chrome onbetrouwbaar? "Informatie Info of Niet beveiligd De site maakt geen gebruik van een privéverbinding. Het is mogelijk dat iemand de informatie die je verzendt of ontvangt via deze site, kan bekijken of wijzigen. Voor sommige sites kun je een beter beveiligde versie van de pagina bezoeken. Selecteer de adresbalk. Verwijder http:// en voer in plaats daarvan https:// in. Als dat niet werkt, neem je contact op met de site-eigenaar om te vragen of deze de site en je gegevens wil beveiligen met HTTPS." Bron: https://support.google.com/chrome/answer/95617?hl=nl Edit: indien jullie op de smartphone, in de Chrome browser, wel een slotje zien, heeft het mogelijk te maken met mijn Avast, alhoewel ik al 30-45 min alle instellingen ben langsgelopen. Zien jullie het slotje wel op smartphone in Chrome of enkel een uitroepteken? Het slotje duidt op een beveiligde verbinding op smartphone. In dat geval zou er met de Higherlevel - verbinding, niets mis zijn.
  3. Hoofdgebruiker

    "Verbinding is niet privé" (maar ligt niet aan HL)

    Heb even m'n wifi uitgezet op de smartphone, zodat ik via mijn mobiele provider surf. Ook dan geeft Chrome aan dat de verbinding niet privé is. Kan als oorzaak dus alvast uitsluiten dat het te wijten is aan wifi of de providers. Vreemd. Edit: Highio: internet nu via mijn mobiele provider, wifi staat uit op smartphone. Zal voor alle zekerheid de hele modem uitzetten. Edit 2: Vind het wel vreemd dat die bovengenoemde sites ook niet succesvol kunnen oproepen. En dat het met nu.nl wel lukt. Edit 3: nee, ook niet werkende met de modem uit. Zal me gaan focussen op het helpartikel. Edit 4: overigens: het probleem doet zich alleen voor op smartphone en tablet.
  4. Hoofdgebruiker

    "Verbinding is niet privé" (maar ligt niet aan HL)

    Nee, geen Vodafone. Bij jou gaat het goed. In dat geval zal ik de stappen in het supportartikel van Google moeten gaan opvolgen. Dank je voor jouw reactie.
  5. Hoofdgebruiker

    "Verbinding is niet privé" (maar ligt niet aan HL)

    Dan zet Chrome er automatisch www voor. Ben ook even aan het kijken op test-sites: http://www.responsinator.com/?url=www.higherlevel.nl (laadt niet) vs. http://www.responsinator.com/?url=nu.nl (werkt, na 30 sec.) http://responsivedesignchecker.com/checker.php?url=http%3A%2F%2Fhigherlevel.nl&width=320&height=568 (laadt niet) vs. http://responsivedesignchecker.com/checker.php?url=nu.nl&width=320&height=568 (werkt) http://whatismyscreenresolution.net/multi-screen-test?site-url=http://www.nu.nl&w=400&h=640 (werkt) vs. http://whatismyscreenresolution.net/multi-screen-test?site-url=http://www.higherlevel.nl&w=400&h=640 (laadt niet) Heb het ook op mijn tablet geprobeerd, daar dezelfde melding: privacyfout. Je verbinding is niet privé. Klik ik door naar meer informatie, dan krijg ik dit: https://support.google.com/chrome/answer/6098869?hl=nl. Kan er aan de hand daarvan nog verder induiken, maar ben benieuwd of anderen ook een privacyfout op smartphone te zien krijgen?
  6. Wanneer ik het forum, vanaf een smartphone probeer op te roepen, ontvang ik een foutmelding van Chrome: "Je verbinding is niet privé". Het lijkt op een http naar https misconfiguratie. Wat zien jullie?
  7. De Belastingdienst stuurt zulke berichten nooit per e-mail. Al helemaal niet in dit soort bewoordingen. Het gaat er toch een stuk formeler aan toe. De onderwerpregel van deze mail lijkt eerder te duiden dat men in de prijzen is gevallen. Belastingdienst.pdf als benaming voor een bijlage, is echter toch vrij duidelijk een malware. Laat ik het zo stellen, ik zou er niet ingetrapt zijn. Zoals bekend, stuurt de Belastingdienst dit soort berichten / aanslagen altijd per post of via 'mijn overheid'.
  8. Hoofdgebruiker

    Bbz-uitkering

    BBZ is inderdaad eigenlijk vooral een horror (scroll ook even door mijn topics heen), daarom een paar tips: - Houd er vooraf al rekening mee dat je er niet doorkomt, dus als je vaste lasten hebt die je tijdig moet betalen, zoek NU al alvast naar werk, naast de aanvraag BBZ; - Houd rekening met late uitbetalingen van voorschotten (die kunnen je in de problemen brengen, wat veel onzekerheid en dus stress tot stand brengt); - Houd er rekening mee dat je alle uitkeringen weer terug zal moeten betalen. Kan je dat niet, dan wordt het misschien een dikke schuld. Kan / wil je dat dragen naar de toekomst toe? - Houd rekening met een levensvatbaarheidsonderzoek door een deskundige. Die deskundige, dat wordt een bedrijfsadviseur, die je op alle hoofdtopics en de details daarbinnen, allerlei vragen zal stellen. Bij mij was zijn houding: sceptisch. Hierdoor sta je al 3 - 0 achter en moet je hem vanuit die positie nog maar proberen te overtuigen van je plannen. Ook zal hij vragen stellen over je cijfers van de afgelopen jaren, dus zorg dat je boekhoudkundig, je eigen cijfers begrijpt. Kunt verklaren wat je hebt gedaan en waarom. Bijvoorbeeld, weet te onderbouwen dat je priveuitgaven hoger zij geweest dan je inkomen toeliet en nog belangrijker: snap de oorzaak daarvan; - Houd rekening met de rol van de bedrijfsadviseur: ervoor zorgen dat het risico van het verstrekken van een aanvulling op je uitkering of krediet, een zo laag mogelijk risico aan verbonden zit. De adviseur zal vanuit zijn rol dus logischerwijs sturen op: zekerheid. Hij zal mogelijk graven naar probleempunten en als hij deze voorlegt, moet je goed voorbereid zijn om het juiste antwoord te geven, want dit rapporteert hij en overlegt hij aan de sociale dienst. Wat op papier staat, is niet meer te wijzigen, tenzij je in beroep gaat. Heb dus goede verhalen over alle facetten: je cijfers en de details daarbinnenin, de markt, de concurrentie, je diensten, je toekomstplan, je begroting, etc. etc. Nog belangrijker, de reden dat je nu in de problemen bent geraakt. Is er zekerheid dat dit in de toekomst niet nogmaals zal gebeuren, zo ja, kan je dit goed onderbouwen; - Maak aantekeningen van het gesprek en probeer (nog voordat het gesprek plaatsvind) te vissen, naar de problemen die hij voor ogen ziet. Na dit gesprek kan je thuis een verdedigingsstrategie opstellen om jezelf in te dekken tegen de mogelijke problemen (zwakke punten) die hij voor zich ziet. (verwerkt in een soort overlevingsplan). Overleg dit nog vóórdat hij zijn adviesrapport afrondt! Kortom: eigenlijk moet je niet eens in zo'n traject terecht willen komen. Het gaat zoveel inzet, energie en stress kosten, wil je jezelf goed verdedigen, dat je beter op voorhand gewoon naar werk kan zoeken. Althans, dat is mijn perceptie. De gemeente is er overigens alleen om ondernemers te helpen waarvan zo zeker mogelijk is, dat hun bedrijf op termijn levensvatbaar wordt. omdat het gaat om het verstrekken van kredieten en iets minder om het helpen van bedrijven, zal alles in het werk worden gesteld om te beoordelen hoe risicovol het is, jou een krediet te gaan verstrekken. Logisch ook, want gemeenten hebben ook een max. budget om mee te werken. Wees hier op voorbereid. En ook op het simpele feit, dat je elke maand vele honderden euro's extra aan schuld opbouwt, door de (aanvullende) uitkering die je ontvangt. https://www.higherlevel.nl/forum/financiering-juridische-en-fiscale-zaken/financiering/bbz-voorschotten-worden-verrekend-591580 Een helende mindset zou zijn om jezelf uit te schrijven, werk te gaan zoeken en in de avonduren alles nogmaals uit te werken in een ondernemingsplan, dat plan helemaal waterdicht maken en door anderen laten checken, vervolgens pas weer opnieuw beginnen. Dus eigenlijk terug de voorbereidingskamer in. Deze strategie kan je bovendien enkele duizenden euro's aan schuld besparen! BBZ uitkeringen zijn namelijk in eerste instantie gewoon: leningen! Alleen daarom is het voor een slechtdraaiende zzp'er al een forse afrader.
  9. Hoofdgebruiker

    Freelance marketeers betalen o.b.v. resultaat i.p.v. uren

    Ja, google op performance based online marketing bureau en op no cure no pay online marketing. Eventueel ook op roi online marketing bureau. Die laatste focussen enkel op het maximaliseren van je winst tov je investering en dit maken zij inzichtelijk. Check de reviews van tevoren.
  10. Hoofdgebruiker

    Freelance marketeers betalen o.b.v. resultaat i.p.v. uren

    Als reactie op hetgeen hierboven: Juist daarom is het belangrijk om conversie optimalisatie te gebruiken als graadmeter hoe een campagne loopt. Is het doel leads of sales dan kan je aan de hand van conversies zien, wat een campagne oplevert. Focus dan wel op verkeer vanuit 1 bron naar een A/B pagina sturen, zodat het gebruik van meerdere bronnen (traffic vanaf verwijzende sites, traffic vanuit Adwords, traffic vanuit SEO, etc. etc.), de data niet kan versturen. Kies 1 bron van verkeer en zorg van bezoekers van eenduidige kwaliteit (dus stuur niet zowel "goedkoop afwasmiddel kopen" als "beste afwasmiddel kopen" bezoekers naar je pagina's toe, maar zorg voor bezoekers die allen hetzelfde willen, zodat die behoefte waarmee ze binnenkomen, geen effect kan hebben op het aantal conversies); Maak een conversie optimalisatie test aan; Houd bij welke versie van de pagina, meer conversies genereert; Uitkomst: je weet welk element op de website scoort, en wat niet; Zodat je dit eventueel over de hele website kan gaan uitbouwen / implementeren. Op deze manier krijg je geen 'storingsgevoelige data' binnen en meet je wat werkt en wat niet. Affiliates zijn overigens geweldig maar buitengewoon lastig te vinden, over het algemeen. In de ene markt, makkelijker dan de andere. Echter, ga ook dan toch eerst aan de slag met conversie optimalisatie, want je wilt je affiliates converterende pagina's kunnen aanbieden om gemotiveerd te blijven houden. Als je eenmaal diverse conversie optimalisatie trajecten achter de rug hebt, weet je hoe pagina's opgebouwd moeten worden om je bezoekers te laten kopen. Dat is altijd de eerste stap: weten waar de bezoekers op reageert. Zelfs SEO heeft weinig zin, als binnenkomende bezoekers de website direct weer verlaten. Conversie optimalisatie is de eerste stap! (er van uitgaande dat je al redelijk wat bezoekers genereert en na een basis marktonderzoek slash ondernemingsplan).
  11. TS, Ik denk dat je conversierate heel laag zal zijn, ondernemers doen niet zo snel zaken met onbekenden. Probeer vertrouwen te winnen door te netwerken, zodoende bouw je een relatie op, dat wekt wél vertrouwen. Of beter nog, probeer in je netwerk te zoeken naar 1 ondernemer die klant wil worden (op je voorstel wil ingaan) en zorg dat hij resultaat krijgt. Laat hem vervolgens het goede woord verspreiden binnen zijn ondernemersnetwerk. Je kan massaal gaan mailen / bellen / post versturen, maar hoe zinvol is het als 1 op de 500 ondernemers op je voorstel ingaat? En hoe gunstig is het, als je een netwerk bouwt waarin je je boodschap kan verkondigen. En daar 5 van de 50 ondernemers zaken met je willen gaan doen. En 3 van die 5, vervolgens zorgen voor elk 2 nieuwe = 3 ondernemers brengen 2 nieuwe aan = 6 klanten / participanten. En die 6 brengen een maand later elk weer 1 nieuwe aan = 12 deelnemers. Zo onderneem je. Zo groei je. Door een netwerk op te bouwen, vertrouwen te voeden en die mensen nieuwe mensen te laten aandragen. Scoren zonder vertrouwen is een harde job. Kan je beter elke dag werken aan het uitbouwen van je netwerk. Eén van de makkelijkste manieren daartoe, is door bij andere (dus bij ondernemers die binnen je doelgroep vallen), positief onder de aandacht te komen. Hoe dat geschiedt, is heel persoonlijk. Je kan de diegene vooraf resultaat laten zien, ergens een bijdrage aan leveren, dat komt gewoon neer op je creativiteit. Maar door contacten op te doen en te onderhouden bouw je aan vertrouwen en dat moet je zien als omzet. Hoe meer vertrouwen, hoe groter de kans op een akkoord / een handtekening / een JA en hoe meer ondernemers, meer vertrouwen krijgen (dus voed dat systeem continu), hoe groter de kans op groei. Dankzij je netwerk ontstaat niet alleen vertrouwen, maar ook een gunfactor. En enthousiasme (het 'hier moet iedereen van afweten- idee'). Ik heb de 'hoe kom ik aan opdrachten vraag' ook weleens hier gesteld en zodoende ooit eens artikel geschreven (met daarin de ontvangen feedback) over het verkrijgen van opdrachten, waarin ik ook een stukje heb geschreven over netwerken. Maar echt, het kris kras benaderen van ondernemers met de vraag of ze met je willen samenwerken, op welke manier dan ook is pure tijdverspilling. Niemand duikt geheel koud ergens in, ook consumenten niet. En als je een 'hit' hebt, heb je alsnog een schrikbarende lage conversie. Veel inspanning, weinig resultaat. Begin daarom gelijk goed en bouw een netwerk op met raving fans. Uiteindelijk kunnen zij niet alleen goede, nieuwe klanten worden, maar ook terugkerende klanten, omdat ze je immers al vertrouwen en ervaring met je hebben (het 'dat zit wel goed' idee). Terugkerende klanten zijn het meest waardevol in elke business, dus focus hier maximaal op, bouw hier vanaf het begin al een strategie omheen. Het zijn mensen die op gaan naar JOU i.p.v. jij naar hen! Het zijn mensen die je in een gesprek van een half uur verschillende producten en diensten kan verkopen, zonder dat hiervoor meerdere opvolging voor nodig is. Heb je eenmaal een netwerk (al is het maar 1 persoon), werk dan met systemen als IDEV affiliate, die houd bij wanneer 1 van de deelnemers / klanten, een sale voor jou tot stand heeft gebracht.
  12. Hoofdgebruiker

    Online marketing - The American Way?

    Of deze over de top titels werken, zou van persoon tot persoon kunnen verschillen. Ieder heeft zijn eigen overtuigingen, geen mens bekijkt het door één en dezelfde bril. Test en tweak letter voor letter en ga daar net zolang mee door totdat je een persoonlijke smeekbrief krijgt van Sundar Pichai of je alsjeblieft even wil stoppen vanwege overbelasting van het systeem ;) ;). Oftewel: stop nooit. Wat bijvoorbeeld, mijn overtuiging is, ik klik het artikel aan en kijk of ik er iets uit kan halen. Zo niet, dan gooi ik het artikel met kracht weer de prullenbak in. Op deze manier kan je alleen maar winnen. Dus voor mij zou de titel niet uitmaken. Ik scan het door en schat de waarde in. En zo heeft ieder zijn eigen aanpak; de één klikt wel op dit soort titels, de ander stoort zich eraan. Test het grondig door en check wat menigeen vind.
  13. Hoofdgebruiker

    Ingewikkeld gebeuren rondom belastingschuld

    Dat is een hele mooie, helende mindset, Annedien, wilde je hier toch nog even voor complementeren. Heb zelf ook belastingschulden, TS, en die moeten afbetaald worden, linksom of rechtsom. Maar vergeet de betekenis van geld voor een tijdje en focus inderdaad op wat je kan opbouwen met je kwaliteiten, zodat je maximaal de vruchten kan plukken vanaf de eerste dag dat je van de schuld af bent. Je hebt dan direct een beter leven, omdat je 1) van de schulden af bent 2) een les getrokken hebt, waardoor je een nieuwe schuld in de toekomst mogelijk beter weet te voorkomen 3) in de tussenliggende periode iets hebt opgebouwd (nu kan beginnen op te bouwen), waar je na de schuldenperiode mogelijk een lange tijd profijt van zal hebben. Waardoor je een gelukkiger mens wordt, dan nu (met de schulden). “You can’t go back and change the beginning, but you can start where you are and change the ending.” Wees gelukkig zonder geld!! Maak jezelf sterker nu! Dan kom je sterker uit de crisis!!
  14. Hoofdgebruiker

    Groeipijn, moet ik groei afremmen? [bedrijfsinkoop financieren]

    Sowieso, als je ondernemer bent, Ondernemer Nijmegen, dan denk je in oplossingen, toch niet in problemen. Denk eens aan al dat gratis verkeer als het eenmaal is gelukt om goede vindbaarheid op te bouwen. Zie het als een investering, waarvan je weet, dat als je er eenmaal bent, het zich op de lange termijn met klinkende munt terugbetaald. Weet je hoeveel % van de webshops 'slappe' productpagina's opbouwt. Gewoon, met een korte alinea tekst van de leverancier? Google heeft hier een hekel aan. Door alleen dat al te verbeteren, kan je al een hoop winst behalen. Misschien nog niet zozeer direct op hoofdniveau, maar zeerzeker wel op productpagina niveau. En de rest kan gewoon langzaam groeien / uitbouwen. Check op een slinkse manier waar de gaatjes liggen, dit zijn jouw kansen. Een gemiddelde webshop heeft tig mogelijkheden voor verbetering. Vind meer zoekwoorden, bouw betere titels, heb een hogere conversie, etc. etc. Om te winnen hoef je niet per se hoog in Google te staan, je hoeft alleen van zoveel mogelijk bezoekers een conversie te maken, uiteindelijk draait het daarom. Zie het als een kans, een uitdaging, een missie. Word een vechtmachine en probeer gewoon continu net een even stapje slimmer of beter te optimaliseren dan de concurrent. Richt je desnoods eerst op een bepaalde productgroep en trek eerst dat helemaal strak. Dat maakt de start makkelijker en het proces vele malen leuker, doordat je sneller resultaat boekt. Je hoeft het niet meteen tegen iedereen op te nemen, start klein. Of plaats een advertentie op gerelateerde, informatieve websites, waarmee doorgelinkt wordt naar een goed machtende productcategorie of productpagina in jouw shop. Niets is onmogelijk qua natuurlijke zoekresultaten. Degene met de langste adem, wint. En vervolgens mij zit dat wel goed. Als ik let op jouw post(activiteit) en de uiteenzetting daarvan, spat de energie er vanaf. Volhouden lijkt me geen probleem voor jou. Maak maximaal gebruik van je persoonlijke kwaliteiten! Daar zit ieders succes.
  15. Hoofdgebruiker

    Groeipijn, moet ik groei afremmen? [bedrijfsinkoop financieren]

    Niet lullig bedoeld, maar wat een bizarre hoeveelheid trots (in de zin van: enthousiasme) over hoe het je verloopt, terwijl het bedrijf in de basis nog niet eens op een sterk fundament staat. Je haalt je eigen inkomen er niet eens uit. Als ik één eenvoudige les mag benoemen uit mijn vorige ondernemerschap, is wel dat ik allergisch ben geworden voor woorden als: - Ik denk! - Ik moet nog! - Dat zal dan wel! - Dat komt dan wel! - Dat komt vast wel goed! - Ja maar, als dit, dan dat! - Ja, maar! - Ja, te gek! Helemaal leeiiiipppp! Echt hoor, als ik mezelf zo hoor beredeneren in het het verleden, kots ik van mezelf. Ik dacht dat ik ondernemer was. Mijn volgende onderneming zal dagelijks, in alle facetten, puur draaien op basis van feiten en cijfers. Data! Je kan geen bedrijf runnen door de bovenstaande termen in je woordenboek te houden. Het eerste verbeterpunt voor jou is een waterdichte, bizar overduidelijke boekhouding. En op basis daarvan pas een beslissing nemen om iets wel of niet te doen. Zoveel enthousiasme terwijl punt 0 nog voltooid moet worden. Zie het niet negatief, maar echt joh, dit is nog echt geen gezonde onderneming. Kom even met beide voeten op de grond en zorg eerst dat de basis volledig klopt. Je enthousiasme is je kracht maar tegelijkertijd ook je valkuil. Hoe kun je in hemelsnaam spreken van groei (groeipijn, moet ik de groei afremmen), terwijl je op diverse problemen stuit m.b.t. de cijfers / financiële plaatje. Krijg dit eerst eens inzichtelijk voordat je uberhaupt een beslissing neemt om door te stuiteren of af te remmen / pas op de plaats te maken. Je boekhouding gaat je vertellen wat je moet doen.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké