Jump to content

ragapeldoorn

Senior
  • Content Count

    88
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • Gender
    Male
  • Country
    Nederland
  • First name
    Richard
  • Last name
    Gabriel
  • Company or organization name
    Retulp
  • Website address

Company info

  • Location
    7312

Vision

  • I'm looking for people who
    ervaring hebben in de retailbranche en promotionele gift branche
  1. Dank je wel voor uitgebreide feedback, dinsdag ga ik met mijn beide collega's bovenstaande in orde maken!
  2. Dank!! Krediet om tijd te kopen en nieuwe poot toevoegen was inderdaad het plan wat we nu net hebben ingezet
  3. Wij hebben inderdaad alle liquiditeit in de voorraad zitten en kan helaas niet anders in deze fase als groothandel. Ca. 40% van onze omzet komt uit Retail en ik hoop dat wat je zegt dit gaat blijven doorlopen echter op dit moment zijn alle lopende orders geannuleerd en even geen nieuwe in het vooruitzicht. We richten ons daarom nu idd meer op BOL en Amazon. Bij BOL zijn er nu logistieke problemen en was maar een klein afzetkanaal voor ons. Amazon is voor ons een verliesgevende klant omdat we er helaas te weinig kennis van hebben, we wilden op zoek naar kennis in te kopen voor Amazon of het uitbesteden, nu extra lastig dus... mocht je hier advies voor hebben?
  4. In 2015 ben ik een bedrijf gestart in duurzame eco producten die we aan relatiegeschenken bedrijven en aan grote retail bedrijven leveren. Afgelopen 5 jaar hard gegroeid en alle inkomsten in personeel en voorraad moeten investeren en dus als start up geen reserves kunnen opbouwen. Onze klanten hebben nu alles geannuleerd en komende maanden hoef ik hier weinig tot geen omzet meer in te verwachten. Dus net als de Horeca, Reis en vele andere ondernemers ga ik komende maanden flinke verliezen krijgen en mijzelf geen loon meer kunnen uitbetalen. Ook ik ga proberen gebruik te maken van BTW uitstel, Werktijdverkorting voor mijn 2 vaste werknemers, de ZZP-ers die bij me werken stoppen en een krediet aanvragen. Maar dan nog heb ik veel vaste kosten over en dus maandelijks een verlies en bovendien zelf geen inkomen. Ben benieuwd hoe de andere gedupeerde ondernemers die net als ik een afgelopen jaren een BV zijn gestart waarbij > 90% van de omzet is weggevallen dat doen? Voor ZZP-ers is er een noodfonds voor inkomen, voor ondernemers is die er niet toch? Die kunnen alleen proberen een lening af te sluiten waar ze salaris uit kunnen halen?
  5. Hallo Richard, Ik zit in dezelfde branche en herken het dus helemaal. Onze grootste klanten zitten in de evenementen / congressen branche en zal komende tijd weinig orders hebben en wel personeel en andere kosten die doorgaan. Via branchevereniging PPP kun je op de site wat info vinden en mogelijk dat je belasting uitstel kan krijgen. Zelf ga ik er van uit dat wij komende 2 maanden nauwelijks inkomen zullen hebben en dat kunnen we nog wel overbruggen, maar als het langer gaat duren dan zou ik ook niet weten hoe op te gaan vangen. Sterkte ook in de strijd komende tijd!
  6. De meest duurzame kleding is kleding die vaak wordt gedragen en lang mee gaat. Dat is veel duurzamer dan kleding die van gerecyceld of bio materiaal gemaakt is. Het allerbeste is dus tijdloze (niet te modieuze) kleding en als dat dan van een eco materiaal gemaakt is dan is dat een extra bijkomend voordeel. Duurzaam verpakking materiaal is materiaal wat daarna hergebruikt kan worden en niet de prullenbak in gaat om daarna evt gerecyceld te worden... voorkomen is veel en veel beter dan recyclen. Goede voorbeelden van duurzame merken zijn Mud Jeans, Patagonia en Onethird.
  7. Ik heb een bedrijf in merkproducten die we in Nederland via gerenommeerde winkelketens goed verkopen. Via BOL.com verkopen we ook en laten we door een student doen. Amazon is een stuk ingewikkelder en tijdrovender, ik zou hier een student voor kunnen aannemen maar het lijkt mij veel veiliger en beter om het uitte besteden aan een partij die goed weet hoe het met Amazon werkt. Heeft iemand ervaring met het uitbesteden van Amazon?
  8. Dank, er zit wel bedrijf bestemming op de loods (voormalige bakkerij) dus dat moet mogelijk zijn. Alleen moet er nog wel een kantoortje en wc in gemaakt worden wat zomaar € 20.000 gaat kosten. Vraag me af of je die kosten wel zakelijk kan maken. Op dit moment hebben we onze showroom en kantoor extern gehuurd voor € 1150 per maand.
  9. Ik heb een huis op het oog met bedrijfsruimte erbij waar ik een hypotheek aanvraag voor wil gaan doen. De bedrijfsruimte staat achter het huis en is 60m2 en is toegankelijk via de oprit die ook bij het woonhuis hoort. De bedrijfsruimte bestaat uit 50m2 opslag die ik als showroom wil gaan inrichten en 10m2 kantoor, nog zonder wc maar die wc zal ik daar laten plaatsen. Heeft iemand tips en ervaringen met het kopen van huis met bedrijfsruimte? Zijn er fiscale voordelen, is het het meest logisch/gunstig om de bedrijfsruimte aan jezelf te verhuren? Zo ja wat is dan een aannemelijk bedrag (bv € 700 per maand)? Dank voor het meedenken :)
  10. Zo hebben we het afgelopen 4 jaar ook gedaan met boerenverstand, kijken naar de marktprijzen en omloopsnelheid zo hoog mogelijk proberen te houden. Ik was benieuwd of er iemand is die het al langer dan 4 jaar doet en wellicht adviezen of kengetallen over heeft.
  11. Herkenbaar probleem, zelf kunnen we ook moeilijk aan ervaren personeel komen en besteden daarom zoveel mogelijk werk uit. Kun je het werk niet aan een logistieke dienstverlener of sociale werkplaats uitbesteden? (dat hebben wij dus gedaan).
  12. Wij zijn een bedrijf in merkproducten die we in Azie laten maken en in Nederland op voorraad houden voor B2B klanten. Dat doen we nu 4 jaar echter is mij nog steeds niet duidelijk wat een rieele netto winst percentage is om als doel te hebben? Voorraad houden (> 100.000 stuks) is behoorlijk kostbaar en risicovol dus daarom ben ik benieuwd of iemand daar een idee of ervaring mee heeft welk netto winst percentage dan gangbaar is om als doelstelling te hebben? En daarnaast weten we niet goed welk afschrijvingspercentage rieel is om in onze kostprijs op te nemen. Het eerste jaar konden we helaas 35% grotendeels afschrijven omdat de kleuren niet meer courrant waren of omdat het product niet geheel voldeed. In het laatste jaar was dat ca. 10%. Is het dan bijvoorbeeld rieel om rekening te houden met 20% afschrijving die je tegen 50% inkoopwaarde dient te verkopen dus dan 10% op te nemen in de kostprijs. Kortom heeft er iemand ervaring met calculeren van prijzen van consumenten producten die in Azie worden gemaakt en aan B2B worden verkocht?
  13. Vooral de logistieke planning bedoel ik. Moet je daar dus toch zelf iemand voor aannemen die planning en communicatie doet? We krijgen steeds meer personeel en willen niet voor alles iemand aannemen en juist meer uitbesteden.
  14. Het gaat mij niet zo zeer om goedkoop en wil zeker niet meerdere offertes hebben. Ik ben vooral benieuwd of er logistieke dienstverleners bestaan waar ik gewoon aan kan doorgeven: wat er per welke datum in Nederland gebracht dient te worden. Het gaat uitsluitend om RVS drinkflessen die van 3 fabrieken in dezelfde stad in China komen. Per maand ca. 500 dozen. Soms een hele container, soms een halve container, soms LCC en soms een paar dozen met samples. Het zou mooi zijn als 1 logistieke partij dat gewoon op de beste manier kan regelen zonder dat ik moet aangeven wat voor transport het moet zijn. Deze week gaat het dus om 125 dozen die eind november binnen moeten zijn, volgende week over 2 dozen samples die eind oktober binnen moeten zijn en om een volle container die eind januari binnen moet zijn. En vandaag weer een aanvraag voor 80 dozen die half december binnen moeten zijn.
  15. Sorry het gaat om 3000 producten die in 125 dozen zitten en vanaf Yongkang naar Nederland moeten. Normaal doen we alles per schip, nu kon het toevallig niet anders en dat is hooguit een paar keer per jaar zo.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept