Jump to content

ragapeldoorn

Senior
  • Content Count

    99
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    maak een keuze
  • Country
    Nederland
  • First name
    Richard
  • Last name
    Gabriel
  • Company or organization name
    Retulp
  • Website address

Register

  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  • Location
    7312
  • Branch
    Groothandel
  • Branch 2
    Detailhandel
  • Branch 3
    Innovatie & concepten

Vision

  • I'm looking for people who
    ervaring hebben in de retailbranche en promotionele gift branche
  1. Ik ben zelf 0,0 administratief onderlegd en ik heb 2 medewerkers die met Exact werken en dit geen fijn programma vinden. Het overstappen naar Exact heeft ons anderhalf jaar geleden vele uren (misschien wel 20 weken x 10 uur) gekost. Exact is volgens mij voor mensen die administratief onderlegd zijn en we zijn een te klein bedrijf om een administratief medewerker aan te nemen.
  2. Wij zijn een kleine groothandel van 4 medewerkers die werken voor 3 BV's. Tot 2018 werkten we met facturensturen.nl en sinds 2018 werken we met Exact echter is dit voor ons een te complex programma waar we na anderhalf jaar nog steeds niet aan gewend zijn. We hebben dus 3 BV's en per BV sturen en ontvangen we gemiddeld "slechts" 7 facturen per week. We gebruiken het CRM systeem van Exact nauwelijks, het voorraad systeem is wel prettig. Heeft iemand advies voor ons wat een goed boekhoud systeem is voor een kleine groothandel met 3 BV's?
  3. Dank, ik ga weer een poging wagen met UWV contact te hebben... 3 weken geleden 2 keer contact gehad maar kreeg toen reactie dat ik helaas net tussen wal en schip val en dat zij niets anders kunnen doen dan de regels uitvoeren die helaas niet voor iedereen gunstig uitvallen.
  4. Ik heb in totaal 3 medewerkers in dienst en alle 3 per 1 februari in vaste dienst genomen. Voor 1 februari werkten ze alle 3 via een uitzendbureau bij mijn bedrijf. Voor de eerste NOW regeling heb ik afwijzing gekregen vanuit UWV aangezien ze in februari en in november nog niet bij mijn bedrijf in dienst waren. Heel zuur om zo tussen wal en schip te vallen aangezien wij qua omzet fors zijn getroffen sinds maart. Daarom ben ik nu rechtsbijstand bezwaar aan het maken, zijn er toevallig meer ondernemers die ook in zo'n bizarre situatie zitten? Nu lees ik dat er een tweede NOW regeling zit aan te
  5. Ik heb vorige week een aanvraag voor de COL lening gedaan en 3 weken geleden bij de ING. Bij beiden ben ik nog in afwachting. Ik merk echter dat hoe sneller je de aanvraag hebt gedaan hoe meer kans op toewijzing. Want ik heb vernomen dat anderen die direct de aanvraag bij ING of COL hadden gedaan de toewijzing hebben gekregen en daarna moeten ze door de vele aanvragen ineens veel strenger zijn. Dus vraag me nu af of ik op de COL en ING moet wachten of toch voor dit MKB Krediet moet gaan .... welke heeft nu de beste voorwaarden? En welke wordt het makkelijkste toegekend?
  6. Ik ben inderdaad een paar weken geleden begonnen met zowel nieuwe producten als aanvraag overbruggingskrediet. Ben met COL aanvraag bezig, daar moet je echt een paar dagen voor uittrekken. En daarnaast bezig met allerlei (Europese) fabrikanten om oa duurzame wasbare mondkapjes te ontwikkelen. Pittige tijden nu.
  7. Heeft er iemand toevallig succes gehad met het aanvragen van een nieuwe SIB code? Ik zit in een branche waar omzet gemiddeld 50% lager is maar ik heb dus net de verkeerde code helaas.
  8. Ik heb net het UWV gebeld en voor mijn bedrijf bizar slecht nieuws: Ik heb 2 medewerkers sinds 1 februari in vaste dienst, beiden werkten daarvoor al een jaar via het uitzendburo bij mij. Maar ik val daarmee dus buiten de boot. Zijn er mensen die ook een dergelijke ervaring of kennis hiervan hebben??? Voor mij heel heftig want > 70% omzet is nu weggevallen en heb beiden in dienst gehouden omdat ik ervan uitging NOW te krijgen wat nu heel noodzakelijk is.
  9. Aangezien er op andere Corona Topics allerlei medische en politiek discussies beginnen te ontstaan probeer ik er bij dit topic achter te komen hoe bedrijven die meer dan de omzet voorlopig zien wegvallen nu aan het ondernemen zijn. Mijn grootste klanten bevinden zich in de toeritsiche, festival, relatiegeschenken en retail branche. Momenteel is de omzet daar ca. 75% minder en de verwachting is dat ook na de intelligente lock down de omzet de helft minder zal zijn. Met ons bedrijf zijn we dus hard op zoek naar nieuwe markten en diensten/producten. We richten ons nu ipv alleen op bedrijven meer
  10. Zelf heb ik een klein bedrijf van 3 werknemers, 2 daarvan werkten tot 1 februari via een uitzendburo bij mij en beiden heb ik per 1 februari in vaste dienst (dus geen jaarcontract) genomen. Ik heb 5 weken geleden NOW aanvraag gedaan en nog niet gehoord of ontvangen. Dus ik heb geen idee hoe dat mij gaat verlopen en hoe je daar achter kunt komen?
  11. Als ondernemer ben ik in dit topic benieuwd hoe het andere ondernemers momenteel vergaat. Ik heb hier 2 weken geleden gemeld dat onze omzet met 75% is gedaald door de maatregelen en mede doordat wij net niet in aanmerking komen voor overheidssteun moet ik nu hard op zoek moet naar innovatie en marktontwikkeling. Ik ben erg benieuwd hoe anderen het nu vergaat maar zie nu vooral allerlei politieke en medische opmerkingen voorbij komen. Daar is deze topic en ook dit hele platform niet voor bedoeld?
  12. Er gaan bedrijven failliet door de overheidsmaatregelen en niet door het virus! Ik zie bedrijven om mij heen die door de overheidsmaatregelen hun omzet x 10 zien gaan sinds maart. Ik zit helaas in een branche/keten waar o.b.v. branche onderzoek is gebleken dat heel 2020 vergeleken met 2019 ca. 50% zal zijn door de huidige overheidsmaatregelen voor de branche. Mijn bedrijf is toeleverancier van Festival, Relatiegeschenken, Souvenier en Retail branche, waar je sinds deze week de eerste bedrijven ziet omvallen. Wat er met mijn bedrijf gebeurt is vergelijkbaar als met KLM. De KLM gaat het niet red
  13. Wat mij betreft dus iedereen redden of niemand redden. En als er keuzes moeten worden gemaakt dan obv wat je bedrijf in de toekomst voor de planeet kan betekenen En wat betreft geen prive voor lening willen inzetten: ik heb 5 jaar geleden er alles al ingestopt en dat gaat nu weer opnieuw op. En zou dat nu eventueel best nog een keer willen doen maar als de overheid volgend jaar door virus weer de een markt op slot kan doen waar ik dan in zit houd het op, dat heb ik zelf niet in de hand. Met KLM is er hetzelfde aan de hand als met mijn bedrijf op micro nivo. Kan de KLM
  14. Wie moet dit dan betalen? Degene die de markt heeft gesloten uiteraard... dus de overheid / belasting betaler! Waarschijnlijk zit jij niet in een kapitaal intensieve branche die levert aan een markt die op slot zit door overheidsmaatregelen dat je zo cijfermatig/theoretisch reageert? Mijn bedrijf heeft niet te leiden aan het virus maar aan de overheidsmaatregelen. Die overheidsmaatregelen zijn voor veel doelgroepen goed maar doelgroepen (bedrijven en anderen) die daardoor wat afgepakt moeten daarin gecompenseerd worden. In mijn branche gaan veel bedrijven failliet, mijn bedrijf heeft voor een
  15. Waarom vind je dat logisch en deze crises bij ondernemers risico vallen? De overheid trekt er nu bij veel branches de stekker toch uit daar kun je als ondernemer niet op anticiperen. Stel dat de overheid vanaf oktober een complete lock down gaat doen voor een paar maanden dan kunnen vele bedrijven toch geen kant op. Dus dat ben je door een keuze van de overheid niet alleen je bedrijf maar ook je huis kwijt. Ik moet nu lenen om nieuwe producten/markten te ontwikkelen omdat grootste deel van de mijn huidige omzet uit winkels, festivals, congressen en personeelsfeesten kwam waar we onze product
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept