ragapeldoorn

Super Senior
  • Aantal berichten

    113
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    Richard
  • Achternaam
    Gabriel
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Retulp
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    7312
  • Branche
    Groothandel
  • Branche 2
    Detailhandel
  • Branche 3
    Innovatie & concepten

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    ervaring hebben in de retailbranche en promotionele gift branche

ragapeldoorn's trofeeën

  1. Gechecked, maar erg vage website waar je eerst een lidmaatschap voor dient af te sluiten voordat je uberhaupt iets ziet. Heb jij daar goede ervaringen mee?
  2. Dank voor de tips, meer tips over vinden van distributeurs zijn zeer welkom. En ook als je tips/informatie hebt over verzekeren, merkenrecht en keurmerken in Europa :)
  3. Met mijn bedrijf is een duurzaam merk in thermosflessen, waterflessen en lunchboxen die we al een aantal jaren leveren aan winkels in Nederland. Sinds vorig jaar krijgen we steeds meer aanvragen van winkels in Belgie, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk. Wij zouden graag in die landen een distributeur vinden zodat wij daar harder kunnen groeien en een betere dienstverlening kunnen bieden. Vorig jaar wilden we distributeurs/agenten proberen te vinden door naar beurzen te gaan maar door Corona blijkt dat steeds weer lastig. Wie weet er een manier om in contact te komen met goede (duurzame) Retail distributeurs in Europa?
  4. Precies naar dit soort ervaringen ben ik op zoek aangezien je beter eerst van andere ervaringen kunt leren dan nog meer platforms maar zelf blijven proberen. Er gaat veel tijd in zitten met wisselend succes en ben benieuwd hoe anderen het ervaren.
  5. Ieders heeft zo zijn eigen marketing doelen maar ik zoek naar kennis / input hoe je het beter kunt manager. De ene persoon laat mij zien hoe hard de volgers stijgen op social media, de andere hoeveel content/blogs we wel niet hebben gecreëerd. Weer een andere hoeveel meer zichtbaar en vindbaar we zijn geworden door sponsoring en netwerk events, weer een andere hoe door UX design en tekstschrijven onze website is verbeterd. De volgende hoeveel we wel niet zijn gestegen op google ranking. En zelf stop ik vooral veel tijd en geld in samenwerking met goede doelen. Dus waar gaan we nu meer/minder tijd/geld in stoppen, hoe kun je dat manager? Sales vindt ik makkelijk te managen (ervaring mee), marketing niet (weinig ervaring mee) .
  6. Ik ben heb zelf beperkte marketing kennis maar we afgelopen jaar voor ca. € 50.000 aan marketing bureaus uitgegeven en 3 collegas hebben samen in totaal zo'n 3500 uur aan allerlei marketing activiteiten besteed. Vooral SEO, SEA, tekstschrijvers, Bloggers, winakties, Social Media, Website, sponsoring etc maar het is voor mij lastig te zien wat heeft nu goed gewerkt en wat nauwelijks. Dit jaar willen we dat veel kritischer en doelgerichter doen. Likes, google ranking, naambekendheid zijn geen doelen maar middelen. Doelen zijn offerte aanvragen of nog liever orders/omzet. En daar wil ik dit jaar een beter plan voor maken en ben op zoek naar iemand die daar al langer planmatig ervaring heeft met outputgerichte marketing.
  7. Weet iemand waar ik een concreet marketingplan kan vinden? Of nog beter weet iemand een bedrijf die daar ervaring mee heeft of mee kan helpen? Ik bedoel een output / omzet gericht marketingplan met wat stop je er qua geld / tijd in en wat moet er qua omzet / winst uitkomen. Dus niet een plan met allerlei marketingactiviteiten die moeten leiden tot likes, naamsbekendheid, google rankings. Maar een plan met marketinginvestering versus marketing opbrengsten waarmee Return of investment gemeten kan worden.
  8. Waar ik B2B wil verkopen is non-food winkels en winkelketens dus kadowinkels, huishoudelijke winkels, concept stores etc in Europese landen
  9. De B2B platforms zoals Orderchamp zijn we zelf aan het proberen. Maar B2C platforms zoals Blokker, Fonq, Wehkamp, Beslist.nl richting consument zouden we toch liever overlaten aan resellers, uitbesteden of met koppelingen willen werken. We zijn maar een klein bedrijf van 5 medewerkers en anders zou ik iemand moeten aannemen. Maar consumentenverkoop doen we liever niet. Dus ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met uitbesteden aan resellers of laten facliteren door een ict bedrijf die zorgt voor koppelingen richting vele platforms?
  10. Voor ons zijn vooral de buitenlandse B2B marketplaces interessant, we doen er nu 3 waarvan 1 succesvol is en andere 2 (nog) niet. Onlangs zijn we benaderd door andere buitendlandse marketplaces. Nextrade, Super etage, Emag, Creoate en nog een aantal. Qua sites enzo zien ze er goed uit maar om een samenwerking aan te gaan ben je er zo een paar maanden lang een halve dag per weer mee bezig voordat de eerste resultaten komen. Dus daarom ben ik op zoek naar bedrijven die daar ook ervaring mee hebben om zelf te doen of uit te besteden. Aangezien wij producent besteden we het liever uit. We doen nu 1 B2C (BOL.com) en 3 B2B marketplaces zelf. Maar dat is meer noodgedwongen. Door Corona gaat uiteraard nu veel meer via de online marketplaces dan via de ofline winkelketens (we leveren oa aan Simon Levelt, Ekoplaza, WAAR, Dille & Kamille enzo.
  11. Vooral welke groot zijn/veel verkopen plaatsvinden en daarnaast hoe complex/bewerkelijk het is om zelf te doen en ten derde de betrouwbaarheid. Onze interesse gaat vooral uit naar ervaringen met B2B marketplaces.
  12. Wij verkopen onze producten (zelf of via andere partijen) via B2C marketplaces als Amazon en BOL en via B2B marketplaces als Orderchamp en Ankorstore. Er komen er steeds meer en we worden ook steeds vaker door allerlei nieuwe marketplaces benaderd. Hoe kun je het kaf van het koren onderscheiden, wie heeft er net als ons ervaring met diverse marketplaces? Kun je het het beste zelf doen of uitbesteden?
  13. Wij hebben een merk in duurzame producten die wegwerp verpakkingen tegengaan. Assortiment bestaat momenteel vooral uit Eco drinkflessen, thermosbekers en mondkapjes die we leveren aan groothandels, bedrijven en instellingen. Onze producten hebben we zelf uitgebreid getest en van onze klanten krijgen we lovende recensies die we soms ook mogen publiceren. Voor ons zou het meerwaarde hebben als onze producten worden vergeleken met concurrenten en worden getest zoals de consumentenbond en andere organisaties wel eens doen. Maar hoe kom je erachter welke organisaties er welke producten gaan testen, wat kun je doen om daar onder de aandacht te komen. Wij zoeken dus instanties die mogelijk binnenkort interesse hebben om thermosbekers, drinkflessen of mondkapjes te gaan testen op functionaliteit, comfort en duurzaamheid. Heeft iemand daar misschien een tip voor?
  14. Ik ben zelf 0,0 administratief onderlegd en ik heb 2 medewerkers die met Exact werken en dit geen fijn programma vinden. Het overstappen naar Exact heeft ons anderhalf jaar geleden vele uren (misschien wel 20 weken x 10 uur) gekost. Exact is volgens mij voor mensen die administratief onderlegd zijn en we zijn een te klein bedrijf om een administratief medewerker aan te nemen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.