Ga naar inhoud

Ondernemer Nijmegen

Legend
  • Aantal berichten

    351
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

6

Persoonlijke info

  • Land
    Nederland
  1. Ondernemer Nijmegen

    Meer retouren met AfterPay of Klarna?

    Dat mag ook via b.v, het aanbieden van de mogelijkheid de order te komen ophalen. Is voor de meeste klanten geen optie maar daarmee voldoe je dus ook al daaraan. maar daarmee neem je een flink financieel risico en haal je jezelf erg veel werk op de nek. Bij afterpay of klarna ben je (vrijwel) gegarandeerd van dat je je geld krijgt en heb je verder niks meer mee te maken, dus geen gedoe met herinneringen, aanmaningen, rechtszaken en risico dat je je geld nooit krijgt.
  2. kort door de bocht: dat is niet aan hem maar aan de oud eigenaar die contract met hoster heeft gesloten. iets genuanceerder: hangt er uiteraard vanaf of hij dat contract heeft overgenomen of niet
  3. waar de site staat is onbelangrijk. gaat om waar de domeinnaam staat (https://www.sidn.nl/whois?q=manelli.nl) . maar als je token hebt kan je gewoon verhuizing aanvragen. ga naar b.v. transip.nl vul naam in, klik op verhuizen en volg de stappen. website ziet eruit alsof je kan missen. betreft e-mail: nadat je domeinnaam verhuist hebt kan je via transip of andere hoster een pakket nemen en e-mail aanmaken en heb je binnen 24 uur weer e-mail.
  4. via sidn.nl kan je gegevens van domeinnaam opvragen (als nl naam is) en kan je ook zien waar gehost wordt. Maar als je token hebt van domeinnaam moet je de domeinnaam gewoon zo kunnen verhuizen zonder tussenkomst van oude domeinregistar. En als je de naam verhuist hebt gaat de website vanzelf offline
  5. Ondernemer Nijmegen

    Bankverklaring BIC-code bij buitenlandse verkoop platforms

    nog een terugkoppeling: er is veelvuldig contact met platform geweest, op gegeven moment ging het over naar: je mag ook een screenshot van online banking account maken waarop alle gegevens incl. Bic code bij elkaar staat. Ook daarvan weer moeten uitleggen dat dat niet kan omdat ook daar de BIC code niet vermeld wordt. Uiteindelijk heb ik een bankafschrift, jaaroverzicht, screenshots van verschillende pagina's van online banking en een screenshot + link van bankpagina waar BIC vermeld wordt gestuurd. Daar hebben ze ruim 2 weken over moeten nadenken maar zojuist dan toch uiteindelijk bericht dat ze het accepteren en mijn account is goedgekeurd :-) Iedereen bedankt voor meedenken dus.
  6. Ondernemer Nijmegen

    Als ondernemer To the next level: problemen, uitdagingen en overwegingen

    een update: Ik was druk met verzendproblemen naar buitenland en had al besloten van PostNL af te stappen maar de afgelopen 2 weken diverse ontwikkelingen (voornamelijk laatste dagen). was weer een hele reeks met problemen met zendingen naar voornamelijk Duitsland en Frankrijk.: * na scan naar land van bestemming helemaal niks meer * adres/klant onbekend terwijl duidelijk wel bestaat * na arriveren in buitenland direct retour * DHL afleverpunten (niet aan adres zichtbaar) * 1 afleverpoging waarna de klant een bericht hoort te krijgen dat hij kan ophalen of nieuwe afspraak kan maken maar waarvan berichten niet aankomen. Gevolg hele reeks boze klanten, zendingen die weken over doen om retour te komen, klanten die klachten indienen, orders die ik moet annuleren (vanwege dhl adressen) enz. enz. Resultaat: verkoop accounts op platform (tijdelijk) geblokkeerd omdat aantal annuleringen en klachten tehoog was. dus daaruit nu geen orders meer. Heel erg balen uiteraard, maar zie het ook weer als kans. Goed dat dat nu gebeurd, en blijkbaar iets waar je duidelijk eerst doorheen moet. Bied me dus inzicht in dat ik bepaalde zaken nog veel beter moet organiseren (zowel de verzending als de productinfo voor die platformen aangezien ook daarmee een probleem was). Dus daarmee nu alweer aan de slag (zover ik dat nog niet was). Buiten bovenstaande problemen werd de keus voor een andere specifieke verzendpartner ook stuk makkelijker gemaakt door de mogelijke samenwerking met groot nieuw platform waar het een harde eis is dat je verzend via DHL of Hermes - overstappen naar DHL dus alleen kan dit pas maart/april omdat de plugin van DHL voor mijn webshop software pas naar verwachting dan klaar is. nu dus aan het kijken naar tussenoplossing via pakketstapelaar maar dat lijkt qua tarieven enkel oplossing voor Duitsland maar niet voor overige landen. Hier dus heel druk mee om zo snel mogelijk op te lossen. - productinfo proberen te verbeteren/uit te breiden. niet makkelijk doordat bepaalde info ontbreekt maar op bepaalde platformen wel verplicht is - eerdaags gesprek met eigenaar van een bedrijf welke zelf ook tegen al die zaken aangelopen is in het begin van zijn bedrijf Ondanks dat het dus even balen is dat er een stukje omzet wegvalt bied dat de kans om nog veel sterker terug te komen en heb ik weer veel van geleerd (en nog met partijen in gesprek om volledige duidelijkheid te krijgen. Verder bevestigd het mijn strategie om risico te spreiden over meerdere platformen, meerdere accounts per platform en meerdere soorten producten. En het laat zien dat het op het eerste oog een makkelijk te kopiëren concept is maar dat dat in de praktijk heel erg tegenvalt door zeer lange aanlooptijden en vele valkuilen die vrijwel niet te ontwijken zijn. Klein stapje terug doen nu, weer even goed bekijken en dan weer vol vooruit (en dan vast nog wel paar keer een stapje terug doen)
  7. Ondernemer Nijmegen

    Als ondernemer To the next level: problemen, uitdagingen en overwegingen

    Ik weet niet exact hoe ze elke concurrent werkt. Maar ik zie 2 partijen als belangrijkste concurrent: partij 1: verkoopt 383.924 producten (in verschillende productcategorieën, erotiek assortiment is vergelijkbaar met mij, verder heel veel in 2 andere categoriën, waarvan bij 1 een deel weer overlap met erotiek heeft)) en heeft naar schatting 100 x zoveel orders als mij. zover ik kan nagaan en vanaf horen zeggen werkt deze partij als volgt: heel klein deel is op voorraad, ander deel wordt 1 keer per x dagen/weken bij groothandels besteld en dan zelf verzonden en deel gebruiken ze dropshipping dienst van hun leverancier. Over het algemeen een wat langere levertijd. In welke categorie hun meeste omzet zit durf ik niet te zeggen maar merk in mijn basis categorie flinke concurrentie met hun. Partij 2: verkoopt 51.640 producten (in verschillende categorieën waarbij ze qua grote in mijn basis assortiment nog een ruimer assortiment hebben). naar schatting 80 x zoveel orders als mij. deze werken naar wat ik kan achterhalen ook met verschillende manieren, deels voorraad, deels 1 x in x tijd bestellen bij groothandels en dan verzenden en deels dropshipping. Deze partij heeft voor groot deel flink snelle verzendtijd, als ik dan kijk naar waar ze gevestigd zitten kom ik tot de conclusie dat ze die heel snelle levertijd enkel kunnen hebben doordat ze voor grootste deel gebruik maken van dropshipping. Ondanks dat deze partij dus een groter assortiment heeft in mijn basis categorie kom ik ze minder vaak tegen in de concurrentie vergelijkingen betreft prijs. deels komt dat omdat ze deels assortiment voeren van leveranciers die ik (nog) niet heb aangesloten. Daarnaast zijn er uiteraard nog vele concurrenten waarvan er nog wel 10 zijn die momenteel meer orders als mij hebben met soms een beperkter assortiment. deels betreft dit partijen die vanuit de basis al groter zijn (bedrijven met stenen winkels waar ze spullen hebben liggen en daardoor tot 23:00 kunnen verzenden. deels gebruiken die partijen ook Logistiek via bol.com en hebben daar dus voorraad liggen (LVB heb ik ook al wat testjes mee gedaan maar is verhaal apart). De factor omzet tussen mij en bovenstaande concurrenten is enkel op basis van Bol.com en gebaseerd op de verhouding beoordelingen. En beoordelingen is daarvoor geen compleet betrouwbare methode maar zal wel flink dicht in de buurt komen. Van de 2 bovenstaande concurrenten kom ik vooral ook partij 2 veel tegen op andere externe platformen waar ik nu nog mee bezig ben. je bedoeld dat je jouw voorraad daar kan neerzetten? Realistisch gezien heeft dat nog geen enkele waarde met een tiental orders per dag. Om betrouwbare analyses te kunnen maken heb je veel meer input nodig. deels ook probleem doordat ik vanaf platformen maar beperkte data krijg Dat is stiekem natuurlijk wel een beetje het uiteindelijke doel. Daarom wil ik me ook buiten de huidige categorie gaan begeven zodat ik ook toegang tot die platformen ga krijgen die geen erotiek doen. Ik heb een redelijk lagentermijn visie (moet wel gefinancierd worden met een deel kotertermijn visie) waar ik heel rustig aan werk om op te bouwen. Maar theoretisch is als ik al die platformen aangesloten heb, reputatie opgebouwd heb en het kunstje van dat platform door heb en zowel aan mijn zijde (de webshop met importeren van producten en verwerken orders) en de koppeling naar alle platformen op orde heb het mogelijk om elk mogelijk product te verkopen. Het is dan (in theorie) een kwestie van een koppeling leggen met de groothandel en mijn webshop beheersysteem. Een filter maken in koppelingssysteem met platformen en de juiste platformen selecteren en de producten staan in heel europa tekoop. als alles helemaal op orde is kan ik dus elk mogelijk product binnen 1 a 2 dagen binnen heel europa tekoop hebben staan. Realistisch gezien: daar moet nog verdomd veel voor gebeuren om technisch goed voor elkaar te hebben en overal die posities te verkrijgen.
  8. Ondernemer Nijmegen

    Als ondernemer To the next level: problemen, uitdagingen en overwegingen

    worden opgerold verzonden ;-) en dus geen 2-persoons matrassen en hij betaald toeslag voor grote zendingen
  9. Ondernemer Nijmegen

    Als ondernemer To the next level: problemen, uitdagingen en overwegingen

    Ik begrijp je gedachte, maar laat me uitleggen: Partij 1 waar ik inkoop betreft niet zomaar een groothandel maar is ook 1 van de belangrijkste producenten ter wereld met vele tientallen eigen merken. Deze heeft vestiging in Nederland en sinds 2 jaar een eigen vestiging in Amerika. dit bedrijf levert niet enkel aan (web) shops maar ook aan vrijwel alle belangrijke groothandels ter wereld. Ik heb ooit (ergens 2011/2012 met hun om de tafel gezeten om te kijken of deelname van hun in mijn bedrijf of andere samenwerking een mogelijkheid was. dat was absoluut niet mogelijk omdat hij dan echt zwaar problemen met andere klanten zou krijgen (hele grote klanten). Ik heb toen dus wel een heel goed inkoop contract gekregen en heb zelfs een tijd lang daar in de groothandel zelf een ruimte gehuurd tot ik eind 2013 door omstandigheden moest stoppen. Dat dit bedrijf uit deze regio vertrekt is zeer onwaarschijnlijk gezien zijn binding met de Regio en de panden die hij recent nog heeft laten bijbouwen. Groothandel 2 was onderdeel van een heel groot Duits concern welke recent failliet gegaan is. De groothandel is net daarvoor verkocht aan een partij die daar veel geld in geinvesteerd heeft en het van Almere en Zeeland naar deze regio verhuist heeft en hier daarvoor net een 8 maanden terug hier een heel pand heeft ingericht. Ook dit is naar deze regio verhuist omdat de eigenaren hier in de buurt nog 1 of meerdere aanverwante bedrijven hebben. De kans dat dit in de nabije toekomst verhuist is nihiel. mocht dat in de verre toekomst wel gebeurden kan ik daar tegen die tijd zeker ook wel oplossing voor vinden. Buiten dat deze partij een groothandel is is ook dit zelf een producent met in de markt heel belangrijke eigen merken en diverse externe merken welke zij exclusief hebben binnen europa. Is ook een speler die aan heel Europa levert. met deze partij doe ik pas paar maanden zaken (heb daar in ver verleden onder vorige eigenaren wel zaken gedaan, sterker nog, dat is de partij waarmee ik ooit in 2004 met deze handel begonnen ben). betreft samenwerking? voorlopig niet, eerst daar een goede relatie mee opbouwen als klant en groeien als klant (kan daar nog een 4 a 5 stappen in kortingsstaffels groeien), dan valt daar nog heel veel mee te bereiken. Mijn belangrijkste concurrenten op de marktplaatsen werken ook met deze groothandel en zijn daar nu veel grotere klanten als mij. die hebben daar dus veel hogere kortingen en kunnen daardoor nu op die platformen goedkoper als mij leveren, maar bij steeds meer producten pak ik ondanks hogere prijs vanwege mijn veel snellere levertijd het koopblok. als ik daar groei kan ik dus ook steeds betere prijzen bieden en dus nog meer omzet vanaf concurentie afsnoepen. Is echt een belangrijke groeipartner voor me dus (zowel qua omzet als winst op producten)
  10. Ondernemer Nijmegen

    Als ondernemer To the next level: problemen, uitdagingen en overwegingen

    Ik heb het net even aan 2 personen gevraagd: 1: iemand die matrassen verkoopt en tijdje het heeft laten ophalen en naar Elst laten brengen. Die heeft eerder ook geprobeerd zelf naar Elst te kunnen brengen, kreeg daar geen toestemming voor en mocht ook terrein niet op. het laten ophalen bij hem door goedgekeurde vervoerders die naar ELSt mochten brengen beviel ook niet goed. die rijd nu weer dagelijks met bus bol matrassen naar bussinesspoint (en geloof me die zien ze (zakelijk gezien) niet graag daar vanwege enorme volume die hij dagelijks brengt). Ook de chauffeur die nu bij bussinesspoint komt ophalen gevraagd, ook die geeft aan dat je zonder speciale toestemming daar niet terecht kan en dat je daarvoor enkel met goedgekeurde partijen kan werken om op te halen en daar af te leveren. Maar goed dit is niet mijn eerste probleem, kan nog flink stuk groeien voor ik tegen dit probleem aanloop dat ik echt niet zelf meer kan. klopt, maar hoef nu geen stapje terug te doen, kan het allemaal verwerken, maar met oog op de toekomst moeten wel wat zaken verbeterd worden of over toekomstige oplossingen nagedacht worden. Mocht echt teveel worden kan ik altijd de prijs van deel producten verhogen waardoor ik daarvan minder ga verkopen. dat is op platformen heel lastig, dan kom je in de betaalde campagnes terecht, maar dan nog steeds is de leversnelheid van belang. Maar dat zijn toekomstige stappen. Heb in verleden wel met dagdeal sites gewerkt zoals Groupon (ooit in maand tijd 350.000 condooms verkocht). maar die sites zijn niet de meest betrouwbare partners en werken tegenwoordig heel anders (eigen inkoop voornamelijk). valt vrijwel niks aan te verdienen ook. Ik heb geen valentijn special, dat is dus iets wat niet werkt (op dit moment) met de platformen. dat zijn toekomstige zaken als je (betaalde) canpagnes gaat draaien op platformen om te promoten.
  11. Ondernemer Nijmegen

    Als ondernemer To the next level: problemen, uitdagingen en overwegingen

    Ik kon in Nijmegen altijd tot 18:30 aanleveren op bussinesspoint (3 minuten bij mij vandaan). en daar vertrok hij ook geen minuut eerder. Nu is dat bussinesspoint een tijd terug gesloten omdat ze er geen droog brood aan konden verdienen (koste meer als opleverde). Nu moet ik naar ander bussinesspoint en kan het maar tot 18:00 uur maar kan hij ook 17:45 al wegrijden en is het 10 tot 25 minuten rijden bij mij vandaan (die route staat nogal eens vast rond die tijd). Heb al hemel en aarde bewogen bij postNL voor latere aflevering, uiteindelijk na heel veel moeite kreeg ik adres waar tot 18:30 a 19:00 zou kunnen maar daar ben ik 1 keer geweest en die hebben me verzocht niet nogmaals te komen. Betreft namelijk een supermarkt en die wisten niet waar ze de grote hoeveelheid pakjes van mij moesten laten. Al eens gevraagd of ik niet rechtstreeks in ELST mocht afleveren maar dat was geen optie. Maar afleveren is nu nog niet het grootste probleem, kan nu met 1 a 2 x rijden met auto nog wegkrijgen, gaat later als meer wordt wel probleem. Maar vandaag weer hele reeks problemen met PostNL lopen verwerken voor leveringen naar buitenland waar niet goed gegaan was dus wil voor buitenland zo en zo over op DHL of DPD. Ben later deze maand op de webwinkelvakdagen en dan ook nog eens goed gesprek hebben met de verschillende partijen voor: * Myparcel / PostNL - prijs voor NL moet omlaag * DHL / DPD - proberen betere prijzen te krijgen, ophalen niet noodzakelijk op pallets en enkel de buitenlandse zendingen. Verder op de webwinkelvakdagen opzoek naar partijen voor: * repricer/prijsspider voor bol * marktplaats marketing bureau * retourdiensten/adressen voor buitenland * enz.
  12. Ondernemer Nijmegen

    Als ondernemer To the next level: problemen, uitdagingen en overwegingen

    mijn bestaansrecht is niet daar volledig op gebouwd, maar het geeft me zeker een flink voordeel. Dat belang nemen is voor die partijen niet interessant, A omdat ik (nog) veel te klein ben, B omdat ze daarmee direct of indirect gaan concurreren met andere klanten van hun.
  13. Ondernemer Nijmegen

    Als ondernemer To the next level: problemen, uitdagingen en overwegingen

    klopt, maar ga eerst die methode googelen en die op me laten "inwerken" om te zien of die bruikbaar is voor mij
  14. Ondernemer Nijmegen

    Als ondernemer To the next level: problemen, uitdagingen en overwegingen

    @Hans van den Bergh ga het eens googelen en op me laten inwerken. @TwaBla aangezien ik via platformen werk is de verkoop (vrijwel) niet te sturen. vooraf inkopen is zodoende geen optie. Dat kwetsbare probeer ik dus te voorkomen door uitgebreide risicospreiding over meerdere kanalen, producten en leveranciers. Deels zit ik al rechtstreeks bij de bron, de producent van de producten zelf. Voor andere veelverkochte merken is dat voorlopig geen optie, veel amerikaanse bedrijven waar je enkel in het groot kan inkopen en dus grote voorraden moet aanhouden (van elk product 1 op voorraad nemen komt neer op rond de 50.000 euro). Verkoop is volkomen onvoorspelbaar, zeker wat betreft welke producten verkocht worden. Richten op de specifieke producten waar ik wat aan kan verdienen is vaker genoemd, maar daarop kan ik niet sturen. Stel ik trek van de 17.000 producten er 15.000 terug en richt me op de 2.000 overige producten, dan kan ik daar amper voor zorgen dat er daarvan meer verkocht worden. en die 15.000 producten die ik teruggetrokken heb? die zijn nog net zo beschikbaar op de betreffende platformen en worden er niet minder om verkocht maar nu gaat de verkoop naar een andere externe verkoper. Ik kan dus niet sturen welke producten er op die platformen verkocht worden, ik kan er enkel voor proberen te zorgen dat de producten DIE er daar verkocht worden ook in mijn assortiment zitten en dat ik daarvoor het koopblok pak. en dat is dus lang niet altijd dat ik dan de goedkoopste ben, veelal zelfs niet, maar dan ben ik sneller met leveren of heb ik betere prestaties over de afgelopen periodes. Bij beide groothandels zou ik eventueel kunnen laten dropshippen maar dat is niet interessant, dan krijg je beperktere kortingen, hogere verzendkosten enz. Juist dat ik dagelijks naar die groothandels kan rijden is 1 van mijn sterke kanten. Er zijn nog meer partijen die ongeveer zoals mij werken maar die veel verder van de groothandel zitten en daardoor vaak 1 - 2 weken levertijd hebben terwijl ik de volgende dag al kan leveren.
  15. Ondernemer Nijmegen

    Als ondernemer To the next level: problemen, uitdagingen en overwegingen

    Gelukkig is punt 4 vrijwel geen probleem doordat ik met grote platformen te maken heb, zitten paar kleine haken en ogen aan maar is minst van mijn zorgen van de 4 punten. Het idee is interessant en iets om eens over na te denken of ik daar iets mee kan/moet om die onderlinge pootlengte goed te monitoren/aan te sturen. Iets om over na te denken.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké