• 0

facebook tegoeden 2015 gebruikt in 2016

Hallo allemaal, ik heb me ingelezen over overlopende activa en passiva, maar ik begrijp toch nog niet exact hoe ik met het volgende 'probleem' iets daarmee moet. Ik ben net gestart met zelf boekhouden (in Acumulus). Het gaat om het volgende: ik heb eind 2015 20,00 betaald aan facebook adds, via Ideal. Dat tegoed heb ik in januari 2016 pas gebruikt, samen met nogmaals 20,00 die ik wel in 2016 betaald heb. Ik heb nu dus 40,00 aan facebook facturen die allemaal d.d. januari 2016 staan. Ik wil ze invoeren, maar omdat de 1e 20.00 al betaald was in 2015 klopt mijn banksaldo straks niet meer (verschil van 20.00). het zal een blinde vlek zijn, maar ik begrijp niet hoe het invoeren van 20.00 als overlopende activa dit oplost?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1

Dit soort kleine beragen zou ik gewoon in december boeken als kosten.

De BD gaat daar ongetwijfeld niet moeilijk over doen.

Als je een voorraad papier en pennen koopt, ga je toch ook niet kijken hoeveel daarvan nog over is?

 

Formeel gezien, en met grotere bedragen, heb je gelijk, en zou je het deel wat je nog over hebt van je tegoed (in jouw geval de volle €20) op de balans zetten als 'tegoeden', en daar dan in 2016 van af plukken.

 

Omdat de btw alvast in 2015 betaald is (om het nog ingewikkelder te maken) mag je die ook aftrekken in het jaar 2015. Dat maakt het dus een stuk eenvoudiger om alles maar als kosten van 2015 te zien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.