In een vorig Topic ben ik goed geholpen met de laatste afhandelingen voor mijn IB aangifte 2015.
Mijn onderneming is per 31-12-2015 gestopt.
In de jaren dat ik ondernemer ben geweest heb ik gebruik gemaakt van een boekhoudprogramma.
Om het programma door te laten lopen moet ik betalen. Ik wil het dus graag stopzetten.
Nu kwam ik op het forum al diverse topics tegen waarop wordt beschreven wat je moet bewaren.
Van elk jaar heb ik uit het programma opgeslagen;
- Grootboek
- Balans
- Winst- en verliesrekening
Ik twijfel alleen nu of er wel genoeg in mijn grootboek vermeld staat!
In het grootboek van een vriendin van me dat via een ander boekhoudprogramma werkt staat namelijk bij elke mutatie wat is ingeboekt via crediteur of debiteur ook de naam van deze crediteur of debiteur. Dit wordt niet in mijn grootboek vermeld. Hier staat alleen de datum, factuurnummer, mutatienummer, bedrag en het btw bedrag.
Kan ik hiermee in de problemen komen wanneer er een controle komt?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MB1982
MB1982
In een vorig Topic ben ik goed geholpen met de laatste afhandelingen voor mijn IB aangifte 2015.
Mijn onderneming is per 31-12-2015 gestopt.
In de jaren dat ik ondernemer ben geweest heb ik gebruik gemaakt van een boekhoudprogramma.
Om het programma door te laten lopen moet ik betalen. Ik wil het dus graag stopzetten.
Nu kwam ik op het forum al diverse topics tegen waarop wordt beschreven wat je moet bewaren.
Van elk jaar heb ik uit het programma opgeslagen;
- Grootboek
- Balans
- Winst- en verliesrekening
Ik twijfel alleen nu of er wel genoeg in mijn grootboek vermeld staat!
In het grootboek van een vriendin van me dat via een ander boekhoudprogramma werkt staat namelijk bij elke mutatie wat is ingeboekt via crediteur of debiteur ook de naam van deze crediteur of debiteur. Dit wordt niet in mijn grootboek vermeld. Hier staat alleen de datum, factuurnummer, mutatienummer, bedrag en het btw bedrag.
Kan ik hiermee in de problemen komen wanneer er een controle komt?
[mod edit: typfout in titel hersteld]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53431-opslaan-administratie-vanaf-mijn-online-boekhoudprogramma/Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag