• 0

Eenmanszaak omzetten in een V.O.F

Beste Forumleden,

 

Ik heb op het moment een internet bedrijfje met diverse websites en een webshop. Mijn bedrijf run ik alleen en ik heb dus geen personeel in dienst. Als rechtspersoon heb ik een eenmanszaak. Nu wil ik graag samen met mijn broer een 50/50 samenwerking aangaan. Wij hebben de opties bekeken en met de winst die ik nu behaal met mijn eenmanszaak leek het ons het beste om samen een V.O.F te beginnen.

 

Ik wil dus nu eigenlijk mijn eenmanszaak omzetten in een V.O.F met mijn broer en ik als de twee vennoten. Echter kom ik na veel research te hebben gedaan er niet uit. Ik werk zelf in de IT-sector en regel mijn eigen boekhouding, maar dit wordt voor mij toch iets te ingewikkeld. Ik heb de formulieren die ingevuld moeten worden op de site van de KVK gevonden, maar op belastingdienst.nl las ik ook dat bij het staken van een bedrijf je de stakingwinst moet berekenen en afdragen. Is dit in mijn situatie ook het geval?

 

Mijn vraag is dus eigenlijk of jullie mij kunnen uitleggen hoe het omzetten van mijn bestaande eenmanszaak naar V.O.F met twee vennoten in zijn werking gaat?

 

Alvast ontzettend bedankt!

 

Groet,

 

Hardearner

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.