• 0

WW > startersperiode > partime ondernemen > ziektewet

Goedemorgen,

 

Na een langdurige zoektocht op de website van het UWV, Google en de zoekfunctie op HigherLevel kom ik er maar niet uit, dus vraag ik jullie hulp.

 

Na een aantal maanden WW ben ik begin dit jaar een eigen onderneming gestart vanuit WW, mét startersperiode. Aan het einde van de startersperiode besloten om mijn zelfstandige werkzaamheden voort te zetten voor 8 uur per week. Deze 8 uur per week worden blijvend gekort op mijn WW-uitkering (berekend volgens een fictief inkomen).

 

Nu ben ik echter al een tijdje ziek, en zal ik binnenkort in de Ziektewet komen. Mijn vragen gaan over hoe het UWV om zal gaan met de uren als zelfstandige.

 

- Worden deze uren "vrijgesteld"? Dus, wordt het fictieve inkomen ingehouden van mijn ZW uitkering? (waardoor ik dus 32 uur per week ZW ontvang)

- Maakt het nog uit hoeveel inkomsten ik heb van deze 8 uur per week?

- Indien de uren níet worden vrijgesteld, maar er inkomstenverrekening plaatsvind, geld dan hetzelfde als bij WW, namelijk, gemaakte uren worden blijvend gekort, of je ze nu wel of niet werkt?(vanwege mijn ziekte werk ik de ene week wel een paar uurtjes, en de andere week niet)

 

En dan nog een vraag: als ik mijn inkomsten dien op te geven, geef ik dan mijn winst op, of de binnengekomen bedragen zonder de kosten er af te trekken. (mijn bedrijfje loopt nog helemaal niet zo goed, dus nu heb ik vaak meer kosten als inkomsten).

 

Alvast dank!!

 

Mira

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Questions010,

 

Wat vervelend dat je ziek bent. Ik begrijp dat je al enige tijd op zoek bent naar het antwoord op je

vraag: “ Voor hoeveel uur per week krijg ik een Ziektewetuitkering als ik vanuit de WW ziek wordt?”

 

Voor de uren dat je een WW-uitkering hebt, krijg je dan een Ziektewet-uitkering. De uren die zijn vrijgesteld, blijven vrijgesteld.

 

Ik wens je een voorspoedig herstel.

 

Met vriendelijke groet,

 

Viktoria

UWV Webcareteam

 

 

https://www.uwv.nl/webcare

Link naar reactie
  • 0

Beste Viktoria,

 

Dank je wel voor je antwoord, dat beantwoord een deel van de vraag.

 

Kun je ook reageren op de overige vragen?

Wordt er voor de vrijgestelde uren een fictief bedrag ingehouden of het daadwerkelijke bedrag? En is dat dan het bedrag wat overblijft ná aftrek van de kosten, of gaat het om de omzet?

 

Groet, Mira

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.