In september heb ik een oude caravan (1998) gekocht. Voor mijn werkzaamheden verblijf ik regelmatig in het midden van het land. Ik overnacht (juist nu in herfst en winter) dan in de caravan. Dit scheelt mij reiskosten en kosten van hotelovernachtingen. De caravan gebruik ik voor meer dan 80% zakelijk. Mijn vakantie vier ik in het buitenland, maar ik huur dan altijd een accommodatie. Mijn vraag is of ik de caravan als bedrijfsvermogen kan aanmerken? Voor eventueel privé gebruik zou ik dan een deel kunnen corrigeren.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55091-caravan-bedrijfsvermogen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

In september heb ik een oude caravan (1998) gekocht. Voor mijn werkzaamheden verblijf ik regelmatig in het midden van het land. Ik overnacht (juist nu in herfst en winter) dan in de caravan. Dit scheelt mij reiskosten en kosten van hotelovernachtingen. De caravan gebruik ik voor meer dan 80% zakelijk. Mijn vakantie vier ik in het buitenland, maar ik huur dan altijd een accommodatie. Mijn vraag is of ik de caravan als bedrijfsvermogen kan aanmerken? Voor eventueel privé gebruik zou ik dan een deel kunnen corrigeren.

Hallo,

Welkom op HL!

Logisch gedacht ga ik uit van wel.

Ook de kosten standplaats e.d..

Ik wilde wel een link vinden, wat niet makkelijk was.

Link is ouder dan één jaar!

Ik zou bij de aangifte aangeven dat je hier een expliciete uitspraak/standpunt van de Inspecteur over wil hebben.

Bedenk Inkomstenbelasting en Omzetbelasting hoeven niet gelijk te lopen.

Omzetbelasting is meer EU richtlijnen bepaald, Inkomstenbelasting meer NL recht en jurisprudentie.

Zie verder de site van de Belastingdienst betreffende Reis- en Verblijfkosten.

Vriendelijke groet,

online4mkb.nl/aftrekbare-kosten

9. Kosten voor huisvesting buiten de woonplaats

Deze kosten zijn bijna altijd aftrekbaar. Je kunt hierbij denken aan hotel- of pensionkosten tijdens dienstreizen. Ook aan de huur van een appartement of stageld en afschrijving van een caravan op een camping bij tijdelijke tewerkstelling. Deze kosten zijn gedurende 2 jaar aftrekbaar (verminderd met het bedrag dat is bespaard op maaltijden thuis).

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar