• 0

Belastingdienst-ondernemerscheck.nl

Hallo,

 

Volgens belastingdienst-ondernemerscheck.nl kan men nog steeds als ondernemer gezien worden wanneer hij slechts 1 opdrachtgever heeft maar zijn hele omzet niet bij deze opdrachtgever behaalt. Hieronder zijn de vragen van belastingdienst-ondernemerscheck.nl

 

Ik heb meer dan één opdrachtgever per jaar.

Nee (Ik heb er 1)

 

Ik behaal (vrijwel) mijn hele jaaromzet bij één opdrachtgever.

Nee

 

Conclusie

Uit jouw antwoorden blijkt dat je ondernemer bent voor de inkomstenbelasting.

 

Werk je voor één opdrachtgever? Doe jij een langlopende klus? En werk je daardoor het hele jaar voor één opdrachtgever? Dan kun je nog steeds ondernemer zijn voor de inkomstenbelasting. Maar: behaal je meerdere jaren (vrijwel) je hele jaaromzet bij dezelfde opdrachtgever? Dan ziet de Belastingdienst je niet als ondernemer. Zorg dus voor voldoende verschillende opdrachtgevers. Bron https://www.belastingdienst-ondernemerscheck.nl/belangrijke-vragen/wat-de-omvang-van-je-bedrijf

 

Mijn vraag: Wat betekent: (vrijwel) je hele jaaromzet bij dezelfde opdrachtgever behalen? Hoeveel procent is dat? 70%, 80%, 90%? Staat het ergens in de wet?

 

Wanneer ik 60% van mijn omzet bij mijn opdrachtgever behaal en de rest uit overige activiteiten (bv Google advertenties op mijn websites), voldoe ik dan aan de eis van BD?

 

BVD

Philippe

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Het is inderdaad nogal krom gesteld, erg vanuit een specifieke situatie gedacht en can daaruit de vragenlijst opgesteld.

 

In jouw situatie heb je 40% inkomsten zonder dat daar eenn"opdrachtgever' tegenover staat.

Losse verkoop oid. Dat kan dus ook. Daar houdt de vragenlijst geen rekening mee.

 

Die losse google-verkoop zou ik gewoon ook als opdrachtgever beschouwen.

 

In die zin voldoen je dan aan dit criterium.

 

verder kan het nog steeds zo zijn dat die ene opdrachtgever ook gewoon als werkgever te beschouwen is. Er mag geen sprake zijn van een gezagsrelatie.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.