• 0

overname bedrijf

Goedenavond

Ik wil hier graag een vraag voorleggen maar weet niet of ik het juiste forum zit. Mijn baas heeft aan mijn collega en mij gevraagd om het bedrijf over te nemen, maar ik ben bang dat twee kapiteins op een schip niet gaat werken omdat wij erg verschillend denken over het ondernemerschap. Nu wil ik voorstellen om hem de zaak over te laten nemen en ik in loondienst te blijven. Ik heb al bedrijven gezien die met twee kapiteins op een schip ten onder gingen en dat zou toch zonde zijn.Iemand een voorstel hoe ik dit het beste aan kan pakken en misschien hoe dit ook kan werken? Want volgens mij zijn wij niet het eerste bedrijf wat verder gaat in deze samenstelling. Let wel dat dit een bedrijf is wat goed draait met hele goede marges.

Ik hoor het graag van jullie.

Grt Jan....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoe weet je dat het beter werkt? Je kent zijn mening hierover nog niet.

Waarom wil je je eigen mening onderbouwen wanneer je nog niet weet of het past bij zijn invulling?

Misschien kun je beter eerst een verkennend gesprek voeren voordat je een standpunt vormt.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

omdat wij erg verschillend denken over het ondernemerschap. Nu wil ik voorstellen om hem de zaak over te laten nemen en ik in loondienst te blijven. Grt Jan....

Vermoed je dan niet dat er qua bedrijfsvoering ook mogelijke conflicten op gaan treden? Óf zal dat je dan minder interesseren omdat je werknemer bent?

Zijn jullie de enige werknemers? Of zijn er meerderen in dienst op dit moment?

Ik vraag dit, omdat (als jullie de enige twee in het bedrijf zijn), dat je elkaar ook kunt versterken. Maak bijv. samen eens een SWOT (analyse). Zowel op inhoudelijk (expertise) qua werk, maar ook op sociaal vlak om een beter inzicht te krijgen of je elkaar wel aan kunt vullen en samen wilt ondernemen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Beste Jan,

Op de eerste plaats is het natuurlijk super dat je een goedlopend bedrijf krijgt aangeboden (mits het concrete aanbod dat hopelijk volgt voldoende aantrekkelijk is).

Op de tweede plaats denk ik dat jouw vraag a) zo algemeen is en b) zo persoonlijk, dat ik denk dat je niet teveel moet verwachten van een forum. Ik denk dat je er verstandig aan zou doen om eerst eens met een professional te gaan spreken om na te gaan wat jij zelf precies wilt. Ben je daar een beetje uit dan volgen de andere stappen vanzelf. Ik denk dat jij het beste (of eigenlijk alleen maar) geholpen kunt worden met advies op maat.

In ieder geval veel succes met het vervolg!

www.rechtsbijstandexpert.nl, haal meer uit je rechtsbijstandverzekering

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar