• 0

BTW en 1e internationale uitgave

Beste,

 

Dit is mijn eerste post op dit forum en hoop dat ik hem in de goede sectie heb geplaatst.

 

Ik ben een kleding webshop begonnen en ga binnenkort een sample kledingstuk bestellen vanuit Turkije. Aangezien dit mijn 1e uitgave gaat zijn en ik tot op heden nog nooit te maken heb gehad met belastingaangifte als zelfstandige ben ik nog niet goed op de hoogte van het het feit hoe ik dit straks moet verwerken in de belasting aangifte van april 2017

 

Het gaat om een uitgave van 250 euro die ik uiteraard kan opgeven als kosten. De sample wordt via DHL verstuurd naar mijn adres. Dien ik over die 250 euro ook nog 21% af te dragen? Zo ja, hoe en waar dien ik dat te gaan doen.

 

Ik hoop dat mijn vraagstelling een beetje duidelijk is, aangezien het mijn eerste keer is ben ik wat onzeker op dit gebied

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Waarschijnlijk betaalt DHL de BTW aan de grens voor jou en berekend die dan aan jou door.

Zie site belastingdienst.

Zaken doen met het buitenland en Import Non EU landen.

Vrijstelling art 23 Wet omzetbelasting.

 

Vriendelijke groet,

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Waarschijnlijk betaalt DHL de BTW aan de grens voor jou en berekend die dan aan jou door.

Zie site belastingdienst.

Zaken doen met het buitenland en Import Non EU landen.

Vrijstelling art 23 Wet omzetbelasting.

 

Vriendelijke groet,

 

Bedankt voor je reactie. Ik ga meteen een kijkje nemen op die pagina van de belastingdienst

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.