• 0

Ontwerpmodule voor klanten - waar te beginnen

Ik weet niet helemaal of dit het juiste subforum is voor dit onderwerp maar anders mag deze uiteraard verplaats worden.

 

Ik speel al een tijde met het idee om een idee op de markt te brengen wat tot nu toe niet (in de Benelux in ieder geval waar ik op ga richten) te vinden is.

 

Het idee:

In het kort komt het op het volgende neer, het zijn verschillende losse producten (zeg een stuk of 15 verschillende units in 5 verschillende kleuren. Deze kan je aan elkaar koppelen om zo een geheel te maken (sorry voor de ietwat vage omschrijving maar ik wil natuurlijk niet het idee gelijk het web op knallen). De doelgroep hiervoor is vaak niet technisch onderlegd dus het systeem moet heel simpel en hufterproof zijn.

 

Qua het stapelen zijn de units makkelijk te verwerken omdat het altijd 1, 1/2 of 1/4e lengte is waardoor je niet met custom afmetingen enz zit.

 

Ik zat te denken aan een drag en drop systeem waar de onderdelen makkelijk in een ontwerpscherm gesleept kunnen worden (zoals op de website van Ikea waar je kasten kan ontwerpen). Zodra de klant dus iets gebouwd heeft moet dit in 1x in het winkelmandje gezet kunnen worden, waarbij dan (uiteraard) ook een tekening van het ontwerp toegevoegd wordt.

-------------------------------------------------------

 

 

Ik hoop dat dit qua omschrijving duidelijk genoeg is. Voor nu ben ik vooral actief geweest in de basic shops, inkopen, online zetten, verkopen zonder dit soort tussenkomende technische applicaties.

 

Zelf heb ik niet de kennis om dit te realiseren dus logischerwijs zal er een partij moeten komen om samen te werken maar ik wil vooral zelf al wat vooronderzoek gaan doen. Zou iemand mij een zet in de goede richting kunnen geven of:

 

-Welke webwinkel platformen de mogelijkheid hebben dit soort applicaties toe te voegen

-Zijn er mogelijk al plugins beschikbaar die zoiets als dit kunnen

-Mogelijk iemand die zelf zo'n systeem heeft (laten) ontwerpen

-Partijen die in staat zijn zoiets te bouwen

-Tips/mogelijke valkuilen

 

Alvast bedankt voor de informatie en ik kijk uit naar mogelijkheden om verder te werken aan dit idee.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Er is nog niet op gereageerd, dus ik probeer een aftrap te doen (ook al is het al even geleden dat je het topic hebt geopend).

 

Ik denk dat qua opbouw, je al snel uitkomt op een stuk maatwerk. Wat op zichzelf al valkuilen met zich meebrengt. De 'voorkant' zou eerst als prototype neergezet kunnen worden, zodat je kunt testen hoe functioneel het is. Wellicht kun je zelf ook al een voorzet doen, door jouw idee op papier uit te tekenen. Ook moet je in kaart brengen wat de kaders zijn waar de opties aan moeten voldoen. Welke combinaties kunnen samen, en welke niet. Met een prototype kun je makkelijker aanpassingen aanbrengen en onderdelen functioneel afstemmen. Nog een uitdaging is, om het voor mobiel, tablet en desktop gangbaar te houden. Anders kun je beter 'ouderwetse' formulieren gebruiken.

 

Daarna moet de prototype, ook daadwerkelijk de werkelijkheid gaan weergeven. Je hebt hier een vormgever / tekenaar / voor nodig. Foto's zijn moeilijk 'aan elkaar te sluiten'.

 

Risico tot op de punt, is dat je een prototype overhoud en kosten hebt gemaakt waar je niets aan hebt.

Als het functioneel is, kan het prototype gekoppeld worden aan een open source systeem. De grootste valkuil is, dat je te veel afwijkt van hoe de webshop als basis functioneert. Daardoor kan onderhoud in de toekomst een kostbare klus worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 350 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.