• 0

Vertrouwen opzeggen in je compagnon

Vol enthousiasme zijn we bijna twee jaar geleden begonnen met een avontuur. Helaas blijkt, als ik nu terug kijk, dat het belang van ons beide geen enkele keer op het zelfde vlak volledig correspondeerde. Ook de verhouding van inzet is geheel uit balans.

 

Behalve dit zijn er door mijn compagnon onverantwoorde beslissingen genomen met financiele gevolgen die tot op de dag van vandaag nog merkbaar zijn.

 

Aangevuld met een verlopige hechtenis van deze zelfde compagnon inzake verkoop van gestolen goederen, ben ik nu echt al het vertrouwen in hem kwijt en wil hem uit het bedrijf werken.

 

Kan dit en zo ja op welke manier kan dit zo netjes mogelijk opgelost worden.

 

Alvast bedankt voor de feedback

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Je kunt je compagnon vragen het bedrijf te verlaten of jij natuurlijk!!. De mogelijkheden daarvoor hangen echter af van jullie samenwerkingsovereenkomst. Je kunt een onafhankelijke derde inschakelen die bepaald hoeveel geld en/of spullen jouw compagnon meekrijgt als hij besluit jullie bedrijf te verlaten. Overleg wel met je belastingadviseur/administrateur hoe dit boekhoudkundig goed te verwerken.

 

Marcel.

Link naar reactie
  • 0

Hai K73,

 

Hebben jullie een overeenkomst getekend? En wat voor rechtsvorm hebben jullie?

 

Ik snap je verhaal goed. Toen ik alweer een paar jaar geleden een bedrijf begon in m'n studententijd met een compagnon had ik hetzelfde probleem. We hadden vooral mondelinge afspraken gemaakt en alles liep op een basis van vertrouwen.

 

We hadden een Vofje en ben na ca. 2 jaar uit het bedrijf gestapt. Het liep allemaal anders, we dachten anders over bepaalde dingen, zoals investeringen en personeel. Maar goed. Ik heb er veel van geleerd en heb er ook nog wel wat aan overgehouden. Maar als ik terug denk aan die tijd heb ik er een klote gevoel bij. Nu ben ik ook bezig met een compagnon en zorg dat alles nu formeel is opgesteld en duidelijk is.

 

Suc6 en hou me op de hoogte.

 

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Het gaat hierbij om een VOF en is ook tijdens de studie ontstaan. Behalve een beperking op het bedrag waarover we allebij kunnen beslissen zonder elkaars toestemming is het een vrij standaard overeenkomst.

 

Ik wil er zelf (nog) niet uitstappen omdat ik het vanaf het begin af aan heb opgebouwd en mijn compagnon zich later min of meer in heeft gekocht. Heel simpel zou dit betekenen dat hij zich niet echt met de zaak heeft hoeven bemoeien en daarvoor ook nog eens het bedrijf zoals dat nu is gewoon zou krijgen.

 

Ik ben nu benieuwd wat er kan gebeuren indien ik hem formeel eruit wil zetten. Kan ik hem zonder meer laten uitschrijven...?

 

Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.