• 0

Éénmanszaak Buitenland - Rijksrg. NL/BE behouden

Dag Allemaal,

 

Ik heb al heel wat afgezocht op het forum maar heb geen antwoord kunnen vinden.

 

Ik ben sinds enkele maanden actief als ondernemer met een éénmanszaak. Natuurlijk komt nu pas het besef dat alle verschillende belastingen (persoonlijk, provinciaal, sociale bijdrage, etc.) immens hoog liggen.

 

Mijn bedrijf is een online marketing communicatie bureau met vooral Belgische klanten. Ik kan mijn dagelijkse werking perfect uitvoeren met enkel het bezit van een laptop. Ik heb dus geen fysiek kantoor, apparatuur, etc. Dit wil dus ook zeggen dat mijn kosten immens laag zijn wat mij dus toebrengt op een hoge personenbelasting. (Aan het tempo van momentele groei gaat dit naar 50%)

 

Ik ben me momenteel aan het verdiepen om mijn éénmanszaak te vestigen in een fiscaal voordelig(er) land, maar dit met de bedoeling om ook mijn rijksnummer in België te behouden.

Het spijtige is dat ik in mijn persoonlijke kringen niemand kent die hier ervaring mee heeft, dus ben ik op zoek naar mensen die hier ervaring/kennis over hebben en me misschien de weg kunnen wijzen richting het juiste/beste pad.

 

Momenteel ben ik vooral bezig met het onderzoeken van een positionering in Malta. Verder heb ik nog niets aantrekkelijk kunnen vinden

 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

Mvg

Robin

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.