Even brainstormen met andere ondernemers (die hier misschien al mee te maken hebben gehad).
Onze stichting met twee werkgevers zou per 1 januari 2018 in zijn geheel opgegaan in een nieuwe, tot dan toe lege, stichting. Hiervoor is het formulier aanmelding werkgever en overdracht van activiteiten naar de Belastingdienst gegaan, incl. de bijbehorende verzoeken tot het vormen van een SGI.
Pas recent zijn de stukken pas belegd bij de notaris en naar verwachting zal de akte binnenkort passeren. De Raad van Bestuur en medezeggenschapsraad zullen dan daarover beslissen en we moeten onze medewerkers inlichten. Dit had natuurlijk vóór de beoogde datum van 1 januari 2018 moeten gebeuren, maar dat is niet gebeurd.
* Moeten de medewerkers per definitie uit- en indienst worden gemeld en, zo ja, per welke datum? In feite is het een overgang van activiteiten binnen de samenhangende groep van inhoudingsplichtigen (per 1-1-18), maar er is ook sprake van een fusie via akte (per 1-9-18) en nieuwe loonheffingennummers (per 1-1-18).
Naar alle instanties hebben wij tot nu toe opgetreden als de "oude" werkgever.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rowdee
rowdee
Hallo,
Even brainstormen met andere ondernemers (die hier misschien al mee te maken hebben gehad).
Onze stichting met twee werkgevers zou per 1 januari 2018 in zijn geheel opgegaan in een nieuwe, tot dan toe lege, stichting. Hiervoor is het formulier aanmelding werkgever en overdracht van activiteiten naar de Belastingdienst gegaan, incl. de bijbehorende verzoeken tot het vormen van een SGI.
Pas recent zijn de stukken pas belegd bij de notaris en naar verwachting zal de akte binnenkort passeren. De Raad van Bestuur en medezeggenschapsraad zullen dan daarover beslissen en we moeten onze medewerkers inlichten. Dit had natuurlijk vóór de beoogde datum van 1 januari 2018 moeten gebeuren, maar dat is niet gebeurd.
* Moeten de medewerkers per definitie uit- en indienst worden gemeld en, zo ja, per welke datum? In feite is het een overgang van activiteiten binnen de samenhangende groep van inhoudingsplichtigen (per 1-1-18), maar er is ook sprake van een fusie via akte (per 1-9-18) en nieuwe loonheffingennummers (per 1-1-18).
Naar alle instanties hebben wij tot nu toe opgetreden als de "oude" werkgever.
Ik ben erg benieuwd naar jullie gedachtegangen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58823-salarisadministratie-bij-fusie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag