Ik zit even met een boeking waar ik mn vingers maar niet achter krijg.
Ik koop bij Aliexpress artikelen die ik als promotie wil inboeken en niet als voorraad. In totaal 100 euro
Ik boek dan voor de btw de volgende posten:
100 euro Belaste leveringen uit landen buiten de EU
21 euro Voorbelasting
(a) 21 euro omzetbelasting leveringen/diensten uit landen buiten de EU
(a) 100 euro Aliexpress
Hiermee leg ik de btw grondslag, de afdracht btw, de voorheffing en de schuld aan mijn crediteur vast.
Nu wil ik echter dat die 100 euro belaste leveringen ook wordt geboekt op de kostenrekening Promotiematerialen. Dat zou ik als volgt kunnen doen (maar dat wil ik niet want dan raak ik mn mooie grondslag kwijt)
100 euro Promotiematerialen
21 euro Voorbelasting
(a) 100 euro Aliexpress
Wat is nou boekhoudkundig de netste wijze om dus zowel de grondslag als de kostenrekening in de boeking te krijgen....Ik blijf hier maar mee worstelen...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
N.A. Fets
N.A. Fets
Ik zit even met een boeking waar ik mn vingers maar niet achter krijg.
Ik koop bij Aliexpress artikelen die ik als promotie wil inboeken en niet als voorraad. In totaal 100 euro
Ik boek dan voor de btw de volgende posten:
100 euro Belaste leveringen uit landen buiten de EU
21 euro Voorbelasting
(a) 100 euro Aliexpress
Hiermee leg ik de btw grondslag, de afdracht btw, de voorheffing en de schuld aan mijn crediteur vast.
Nu wil ik echter dat die 100 euro belaste leveringen ook wordt geboekt op de kostenrekening Promotiematerialen. Dat zou ik als volgt kunnen doen (maar dat wil ik niet want dan raak ik mn mooie grondslag kwijt)
100 euro Promotiematerialen
21 euro Voorbelasting
(a) 100 euro Aliexpress
Wat is nou boekhoudkundig de netste wijze om dus zowel de grondslag als de kostenrekening in de boeking te krijgen....Ik blijf hier maar mee worstelen...
thx
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59053-boeken-van-kosten-op-via-china-verworven-produten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag