Jump to content
retail

Verkoop techniek

Recommended Posts

Ik ben niet zo'n schrijver, meestal bestaan mijn commentaren op Higherlevel uit oneliners met bij uitzondering een extra zin met daarin de meest noodzakelijke informatie maar dit wilde ik jullie toch niet onthouden.

 

Een echte spreker ben ik ook niet meestal kijk eerst wat voor vlees er in de kuip zit wil ik loskomen mits ik iets moet verkopen dan ben ik één grote spraakwaterval.

 

Vandaag zijn mijn vrouw en ik op zoek gegaan naar een nieuw koffiezet apparaat nadat de oude na jaren trouwe dienst met een puffend geluid het had begeven.

Nu zijn er in tegenstelling tot de begin jaren van het koffiepad gebeuren er gelukkig meerdere fabrikanten met dito modellen op de markt zodat er ruime keuze is uit verschillende designs.

 

We hadden onze keuze al een beetje bepaald door middel van de foto's in de reclamefolders die nu met de feestdagen in het vooruitzicht weer massaal op de deurmat vallen.

Bij gebrek aan een elektronica zaak bij ons in het dorp zjn wij naar \"de Marskramer\" , die wel een franchisevestiging in ons dorp heeft, gegaan.

Daar aangekomen zagen we al zoals verwacht dat er niet veel keuze was in koffiezet apparaten maar gelukkig was ons model er één van de drie.

 

Een medewerkster was inmiddels stilzwijgend bij ons gearriveerd en stond daar een beetje slungelig en met een blik van \"als ze maar niet te veel vragen\".

Op de vraag van ons of het merk en model goed was kregen wij als antwoord dat ze dat niet wist want zij had een ander type en daarmee was de conversatie wat haar betrof ten einde.

Mijn vrouw en ik keken elkaar stilzwijgend aan en zijn toen zonder aankoop weer weggegaan.

 

Weer thuis gekomen meteen de auto gepakt en naar de stad gereden om daar te kijken bij de BCC.

Daar hebben we uiteindelijk wel het koffiezet apparaat gekocht nadat we ongevraagd uitgebreid geinformeer waren, door een zeer vriendelijke en niet opdringende medewerker, naar alle mogelijkheden maar ook de minpuntjes van het apparaat.

 

Nu weten wij ook wel dat de verkopers van de elektronica ketens het niet moeten hebben van het minimumloon maar van de provisie op de verkopen en daardoor wel beter gemotiveerd zijn, maar toch......

 

Als de eigenaar van de Marskramer het personeel wat beter had geselcteerd en/of een verkooptraing had gegeven was hij nu geen € 70,00 winst misgelopen.

 

Qua aankoopprijs was er geen verschil tussen de BCC en de Marskramer, we waren zelfs duurder uit omdat we naar de stad moesten rijden maar we waren nu wel op een vriendelijker manier geholpen en waren nu ongevraagd op de hoogte van alle mogelijkheden van onze nieuwe koffiezet apparaat van € 149,00.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept