• 0

Een reis naar China? Forumleden met ervaring?

Beste Forum leden,

 

Mijn broer en ik hebben een onderneming en willen in de periode van 21-10-2019 tot 30-10-2019 china bezoeken en specifiek Shenzhen (Blijven in Shenzhen). We hebben geen uitnodiging van een zakelijke partner daar en willen graag Shenzhen bezoeken om de regio te bezoeken en te kijken wat daar te verkrijgen, aangeboden wordt en eventueel netwerken  met lokale winkels/fabrikanten/handelaren, nou de volgende vragen:

 

  1. Zijn er forum leden die eventueel ervaring hebben met het reizen naar China (Shenzhen)
  2. Zijn er specifieke aandachtspunten waarop we moeten letten?
  3. We hebben vernomen dat er het een en andere m.b.t het visum geregeld moet worden voordat er naar toe gevlogen kan worden, nou is de vraag heeft iemand met ervaring een idee welke vorm/type visum we het beste kunnen aanvragen? Ik heb gebeld met E-visumchina.nl en mevrouw was behulpzaam en stelde voor dat we voor een E-Visum(groepsvisum) gaan omdat we geen uitnodiging hadden verkregen van een zakelijk contact daar, echter heb ik op de website geen KVK-nummer gevonden en lijkt het bezoekadres op een huis adres te staan ingeschreven. Omdat het toch over een aanvraag gaat wat gepaard gaat met persoonsgegevens ben ik toch iets wat achterdochtig, wat is jullie mening?
  4. Voor het aanvragen van een visum lijkt het nodig te zijn dat alle vliegtickets en hotelreserveringen voorafgaande aan de aanvraag al geregeld is, zijn er nog andere aandachtspunten die  van te voren geregeld moeten worden?
  5. Eventuele tips? M.b.t het bezoeken van bepaalde plekken/bedrijven/evenementen/verzekeringen/voorzorgsmaatregelen/etc...
  6. {Offtopic} Weten de forumleden hier of er wat m.b.t tot kerst of westers- oud en nieuw gedaan wordt rond deze periode in China?

 

Bij voorbaat hartstikke bedankt voor tijd!

Ondernemer in onderhoud en handel van voertuigen.

 

Qualitymotors.nl - Zaandam

Kymcodokter.nl - Nederland

Scooterzaanstad.nl - Wormer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1

Hallo, ik kom uit Hongkong en werk in Shenzhen. Ben je nog steeds in Shenzhen? Misschien kun je mijn whatsapp meenemen: +852 91961936 en ik kan je vragen beantwoorden, maar gebruik beter de wechat omdat bijna alle Chinezen de wechat gebruiken. Hoop kan je helpen en een leuke reis hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.