• 0

Export buiten EU (vracht(-) en documentatiekosten

Beste,

Ik loop tegen de vracht en documentatiekosten aan. Het gaat om een fruitsoort naar een niet EU land. De leverancier biedt een totaalpakket: luchtvracht, transport en documentatie. Deze kosten zijn "hoog" (40/50% van de productprijs). Gezien het om een voedingsmiddel gaat, en ook nog eens een zeer gevoelige fruitsoort (risico), zijn de winstmarges erg klein. Ik wil deze kosten zo klein mogelijk houden zodat het alsnog interessant is om te verkopen. Aan de kosten van de luchtvracht kan ik niets veranderen. Dus wil ik zelf het transport op de weg naar luchthaven uitvoeren (2 pallets per dag en geconditioneerd). Ook wil ik de documentatie voor de export zelf regelen.

Wie kan mij een uitweg latenzien?

En wie kan mij voorzien van de documentatie?

 

Ben benieuwd!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Eén advies begin er niet aan. Dat transport naar luchthaven is één ding, afhankelijk van waar je wilt lossen, op de rand kun je komen met enig moeite binnen een bepaalde ring wens ik je succes. Wat de papieren omtrent export betreft, zeker van levensmiddelen.... volg maar een post hbo opleiding. Dan nog aanmelden als expediteur bij de douane. 

 

Overal is een weg, ik weet, maar dit raad ik je echt af. Besteed je tijd aan het aanvragen van offertes bij 100+ bedrijven, kost minder energie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.