Ga naar inhoud

JansenmeteenJ

Legend
  • Aantal berichten

    260
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

10

Recente bezoekers van dit profiel

Het recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. JansenmeteenJ

    Hosted VoIP

    Altijd bereikbaar, prachtig, maar het breekt ook wel op. Om de gekste tijden krijg je niet dringende telefoontjes. Ik zit te denken aan een vast nummer die op gezette tijden doorschakelt naar mobiel. Buiten de tijden komt er een vangnet / stem dat we gesloten zijn, maar dat ze 1 kunnen kiezen voor onze 24u service. Op die manier hoop ik een rem op de telefoontjes te krijgen. Echter zie ik de bomen door het bos niet meer in aanbieders.... Wat zijn jullie ervaringen met Hosted Voip? Of heet het anders?
  2. JansenmeteenJ

    Wat vinden jullie van mijn nieuwe website?

    Ik vind dit een goed streven, maar zit je 24/7 achter je email of hoe werkt dat ik als ik een spoedorder via je website stuur?
  3. JansenmeteenJ

    Vraag over factuurnummering

    Ik zeg ook "het geeft mij een glimlach" vaak combineert het met ander factoren zoals lay-out van de factuur etc.
  4. JansenmeteenJ

    Software urenregistratie en facturatie

    Ik ben zelf al jaren fan van softwarenetz factuur programma. Deze werkt met artikelen, maar 1 artikel is één uur en 8u45 is 8,75 bij mij. Ik zie dat ze ook aparte software hebben voor tijdsregistratie, geen idee wat het is en of het te koppelen is met factuur programma van hun. Dat zou je moeten navragen. Je kan de software vrijblijvend testen. Zelf heb ik een slim excel bestand in elkaar gezet waar ik de uren in verwerk. Met een druk op de knop zet hij in een apart tabblad kant en klare tekst en uitgerekende uren klaar. Met kopieer en plakken van de tekst in de omschrijving en het aantal uren handmatig even intikken heb ik vlot een factuur in elkaar. Ik werk met twee schermen dus kan altijd vlot controleren.
  5. JansenmeteenJ

    Het plafond bereikt als eenmanszaak. Hoe verder?

    Een partner vinden waarmee je samen "het bedrijf" runt is net zoals anderen al aangeven een huwelijk. Als je al 7 jaar draait, maar in je klantenkring nog niemand bent tegenkomen waarmee het zo goed klikt dat je na het zoveelste avondje gezellig babbelen juist niet vermoeid maar juist met meer energie thuis komt, ga je die nu niet ook gedwongen vinden. Ik heb even snel gekeken wat je doet en ja daar is commercieel veel meer uit te halen, de wereld ligt letterlijk aan je voeten. Het verkopen van het product kun je eenvoudig, zoals je nu ook deels doet, prima overlaten aan externe partijen die hun passie hebben in het organiseren van reizen naar bepaalde hoek van Europa. Als je dit verdeeld over verschillende partners is het risico ook gespreid. Welk punt ben je nu? Dat, als je wil groeien dat je jezelf niet meer in het veld komt, maar dat je dagelijks achter glas op kantoor komt? Of dat je personeel moet aannemen en een kantoortuin moet inrichten? Het punt wat ik en vele kleine zelfstandigen bereiken is dat je als ondernemer nu alle petten zelf opzet, goed de boekhouder / accountant doet een deel. Wil ik nog groter worden, dan is het of heel groot worden om de overhead te bekostigen, of gewoon tevreden zijn en klein te blijven. Of het punt dat je merkt dat er geen lol meer in hebt om alle petten op te zetten ("ik wens je veel personeel toe") en gewoon liever in het veld bent?
  6. JansenmeteenJ

    Vraag over factuurnummering

    Men begint vaak op 0 begin jaar om duidelijkheid te krijgen van welk jaar de factuur. Andere voegen een suppletie toe aan het nummer in getal van een jaar. december laatste is dan bijvoorbeeld 045618 en januari wordt dan 045719 Hangt ook af van hoeveel je verkoopt, als ik in juni een factuur van een webshop krijg met nummer 180045, maak ik op dat 18 jaar is en 45 de 45e factuur van het jaar. Dat voor een webshop die in juni verstuurd, geeft mij altijd een glimlach....
  7. JansenmeteenJ

    Prijspunt bepalen, hoe doe jij dat?

    Dan zou je een mini tube lijm erbij moeten leveren? Denk dat je de klant een keus moet laten: Gemonteerd leveren -> extra kosten verzenden + monteren -> hogere prijs per bak. Ongemonteerd leveren -> extra kleine tube houtlijm -> Klant betaald dan zelfde verzendkosten of je ze nu gemonteerd of ongemonteerd levert alleen bij de gemonteerde versie heb je vooraf de extra verzendkosten ingecalculeerd. Prijs is uiteraard kijken naar concurrentie, maar allicht ook test op een beurs, gewoon vragen wat ze denken dat zoiets mag kosten of wat ze voor over zouden hebben? Zoiets zie je altijd in The Profit. Volgens mij zwerft er ergens wel een ongeschreven regel over marge per product versus inkoopprijs. Hoe lager de kosten, hoe groter de marge.
  8. JansenmeteenJ

    Slecht betalende klant

    Mosterd na de maaltijd, Maar kijk eens naar de TLN betalingsvoorwaarden. Deze wordt bijna algemeen toegepast binnen transport. Al onze werkzaamheden en facturen vinden bij ons daaronder plaats en belangrijkste is dat ze 8 dagen hebben om te reclameren. Dit heeft al een hoop discussie afgekapt, want de voorwaarden kent bijna iedereen in transport en daar naar verwijzen is vaak al voldoende.
  9. JansenmeteenJ

    fout in factuurnummering

    De facturen zijn dus wel gemaakt, maar na uitreiking vervolgens op verzoek verwerkt in een andere factuur. Dan zou deze facturen gewoon kunnen uitprinten en met de hand opschrijven; in overleg klant verwerkt in factuur nr:........ Overigens zet ik dan in zo'n zeldzaam geval altijd op de volgende factuur: Credit factuur nummer_......... Werkzaam heden etc etc. Wat je inderdaad kan doen is bij het aanmeld formulier een veld over facturering maken: Cursist gegevens Naam, adres etc etc Factuur gegevens Factuur mag naar: Bedrijf etc etc
  10. JansenmeteenJ

    2e auto een bedrijfswagen

    Beste is om bus uitsluitend zakelijk gebruik te registreren. Er is ooit controle geweest met camera's boven de weg, maar daar is de Belastingdienst in het ongelijk gesteld wegens privacy wetgeving. Wees dan wel consequent en gebruik hem niet voor de meubelboulevard,tenzij je een schaar kocht voor op je kantoor bij de zweedse gigant en neem hem ook niet mee op vakanties buiten Nederland, want op de grens schijnen ze ook te staan als de uittochten weer beginnen. Zelf doe ik het nu al jaren zo, gebruik hem ook niet privé, ja even langs de supermarkt op weg naar huis de vergeten boodschappen, maar dat mag ook niet officieel, is toch weer 20 meter extra over de parkeerplaats (ligt aan de weg naar huis namelijk) en heeft geen enkel zakelijk doel. Uiteraard kunnen we een pak suikerklontjes meenemen etc... maar hoever ga je?
  11. JansenmeteenJ

    Black Friday - collectieve gekte

    Zwarte dag voor kopers bij bekende media gigant KLIK Dacht dat BF was bedoeld om van je overtollige voorraden af te komen voor het eind van het jaar.
  12. JansenmeteenJ

    Aansprakelijkheid BV

    Begint naar niet verse vis te ruiken.... Je bent volledig afhankelijk van de opdrachten van B, waar A een vennoot is. Allicht komt B straks ineens met claims aanzetten, waar iedereen denkt van dit kan niet waar zijn, maar jij maar tegendeel moet bewijzen, deze worden verrekend met vrachtpenningen en weg is inkomsten..... Dit is wel heel kort door de bocht en allicht een worstcase... geef maar een voorbeeld waar het KAN mis gaan.
  13. JansenmeteenJ

    CMR vrachtbrief icm eigen vervoer.

    Ik denk dat ze een bewijs willen hebben van export, daar helpt een vrachtbrief bij. Koop je het voertuig bij een soort domeinen aldaar? Iedereen kan een cmr schrijven, al is dat voor eigen vervoer niet noodzakelijk. Als ze dat blij maakt, schrijf er dan één.
  14. JansenmeteenJ

    Ondernemers met kleine yes momenten.

    Zo we zijn al even bezig in het transport. Bijna 2 maand geleden viel een envelop op de mat van de inspectie leefomgeving en transport. Steekproef: gaarne 4 weken data van de digitale tachograaf en de digitale bestuurders van een periode medio april. Nu zijn we uiteraard keurige ondernemers maar foutloos is ons nog nooit gelukt en het digitaal systeem registreert om de minuut precies. Na bijna 2 maand onzekerheid; worden we aan de schandpaal genageld of mogen we door, kwam de inspecteur langs. Uiteraard de nodige op en aanmerkingen, maar in het geheel zag het er nog netjes uit, hij had wel erger gezien. Mede het feit dat wij alles netjes voor elkaar hebben; we lezen dagelijks digitaal op afstand de data uit, kregen we zowaar nog een compliment. Dus ja, na bijna 2 maand spanning was er toch een kleine yes, we kunnen doorgaan. Het geheel wordt afgedaan met een rapport zonder financiële gevolgen.
  15. JansenmeteenJ

    steigerhout meubelen in Frankrijk

    Sorry voor de cryptische omschrijving, Maar inderdaad ik bedoelde op het in nederland laten vervaardigen van bouwpakketten van steigerhouten meubels, welk je compleet of als bouwpakket op de markt zet in Frankrijk. Probeer rekening te houden dat transport van een pallet van 80 x 120 of 100 x 120 de meest gebruikelijke vorm is en daarmee het goedkoopst. Ik neem aan dat je niet gelijk truckloads laat vervoeren. Je zou bijvoorbeeld kunnen werken met zitting en rugdelen, welk een standaard breedte heeft. Wil men men een bank voor 4 personen, dan leg monteer je 4 rugdelen en zittingen naast elkaar. Eventueel afwijkende maten pallets moet je zien je voorkomen, een 200 bij 120 is het meest afwijkende formaat wat men nog als standaard wil accepteren. Hou daar dus rekening mee in je ontwerp (verzoeken)

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké