Jump to content

JansenmeteenJ

Legend
  • Content Count

    351
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

JansenmeteenJ last won the day on February 15 2019

JansenmeteenJ had the most liked content!

Community Reputation

19
  1. Werkplein Drenthe vraagt nergens naar, andere gemeente vragen om overzicht BTW aangifte 2019.... en of aangifte IB 2018 Wel een laatste afschrift van bank privé + foto bankpas. Tevens een uittreksel KvK. Ik vind het een lastige regel, meer omdat onze werk nog onvoorspelbaarder is dan het weer. Onze basisplanning is om te huilen, kan net aan, net niet de uren van personeel garanderen. Maar het regent regelmaat extra werk, vaak binnen 24h aangevraagd. Zelfs de paasplanning kregen we vrijdag om 12u pas door de digitale bus geschoven terwijl 2 dagen eerder was gemeld dat we helemaal niet meer op werk hoeven te rekenen omdat eigen personeel in overschot was. Dan pieken we komende week, maar wat komt erna? Iets? Niets? Wanneer moet ik aangeven dat ik toch niet de regeling nodig had?
  2. Ook ik heb mij verbaasd over de tekst en uitleg soms. Maar ik begreep dat als men als ondernemer door de crisis geen inkomen uit je bedrijf te kan halen welk gelijk is of hoger dan het sociale minimum simpelweg omdat er geen liquide middelen voorhanden zijn Ook staat er dat ze verwachten dat men er eerlijk van gebruik gaat maken. Als je omzet is weggevallen zijn je inkomsten ook weggevallen en daarmee heb je geen inkomen. In die zin zou je er recht op hebben ja. Men gaat achteraf alles bekijken of je er wel recht op had, maar de wetgeving zelf moet nog definitief ingevuld worden en opgezet, maar je kan alvast een voorschot krijgen.
  3. Hangt van de sector af denk ik ook wat de route is. In sectoren waar veel driegen om te vallen is zoals ik eerder al melde een economische lock-down. Je kan er wel een stekker uit trekken maar als je geluk hebt is de waarde van de goederen en bedrijfsmiddelen soms nog maar 10% van de boekwaarde. We zijn nu vooral ook aan het kijken na wat komt hierna. Bedrijfsmiddelen die eind van het jaar vrij zijn van verplichtingen, daar heeft uitstel van betaling door middel van verlengen van de contractduur juist een averechtse werking. Allicht dat we door moeten in afgeslankte vorm straks en dan kunnen we ze alsnog verkopen als de markt voor gebruikt weer gaat lopen. Het kost gewoon heel veel tijd, dit terwijl alles juist zit en thuisonderwijs krijgt, daar wringt wel eens wat thuis. Wat stort eerder in? Je relatie of je bedrijf is de vraag soms?
  4. Zijn deze faillissementen aangevraagd door de eigenaar van het bedrijf of door crediteuren? Verder is reserve hebben leuk en aardig, maar die moet je ook opbouwen. Wij hebben in januari ook nog investeringen gedaan die met de kennis van nu niet verstandig was. Maar toen was het meegroeien met de klant of de klant groeit met een ander verder.... het is een uitgave, maar einde jaar zou de reserve aangevuld zijn. Maar zijn inderdaad bedrijven welk draaien op een cirkel van geld zeg maar en die cirkel nu niet meer rond, dan wordt het lastig om te betalen. We zijn nu een week bezig om alles duidelijk te krijgen en dingen om te buigen naar plan C of was het al D? Partijen zijn soms overvraagd, soms gesloten en werken beperkt thuis. Het is allemaal niet zo makkelijk. Mijn vrouw heeft wat dat betreft wel eens het idee trek de stekker eruit.
  5. Ik begreep dat tankstations nu ook de 4000 euro krijgen? Ik kan veel begrijpen, maar hier mag iemand mij uitleggen wat voor acute nood een tankstation heeft.
  6. Als iedereen de handhygiëne toepast zou je geen handschoentjes hoeven dragen in de supermarkt. Maar als je ze wel draagt moet je ze niet vergeten uit te doen als je de sleutel van je zoekt om dan in je luxe kar in te stappen. Mondkapjes van stof zou je in theorie kunnen wassen lijkt mij, dan hebben het over die toegepast worden voor het idee veiligheid. Of die door werkgevers worden uitgedeeld aan personeel om vooral heel hard te kunnen roepen dat ze hun best hebben gedaan om het personeel te beschermen. Ik erger mij groen en geel dat men zegt: ondernemersrisico, eigen schuld, had je maar in loondienst moeten blijven en alles in die strekking. Afgezonderd van wat overheidsdiensten is dezelfde werkend Nederland afhankelijk van een baan bij een ondernemer. Hoe klein en of hoe groot dan ook. De ondernemer vooral de kleine zit nu in de rats en personeel zit thuis met een doorbetaalde baan te wachten op telefoon wanneer ze terug kunnen komen. Terwijl hun baas de toetsen van de rekenmachine verslijt om te kijken hoe hij de zaak die hij in al die jaren heeft opgebouwd kan laten overleven. Maar goed, kan iemand mij helpen aan een ondernemersplan waarin staat wat je moet doen als ondernemer als de oorlog uitbreekt? We zitten in hetzelfde scenario, dit hoofdstuk ontbreekt nog aan mijn ondernemersplan namelijk. Nooit bij stilgestaan dat dit er ook in had moeten staan.
  7. @Cactus_JC Neem contact op met uitvaartondernemingen. De uitvaart is zeer beperkt geworden.... Met een mooi foto en of film kunnen de directe nabestaanden het delen met vrienden en familie in het buitenland.
  8. In Assen kan ik hem nu aanvragen met mijn DigID alleen voldoe ik nu nog niet aan de voorwaarden, Pas als we geen eten meer kunnen betalen en de kast leeg is thuis mag ik aanvragen? We hebben de laatste normale werkweek gehad deze week. Vanaf komende week gaat het alternatief rooster in en worden de uren verdeeld over het personeel. 50% van materiaal gaat in de hoek en ik? Geen idee, behalve de basis boekhouding doen is er niet veel meer te doen voor mij. ik hoop links en rechts nog zelf wat bij te snabbelen. Maar de kosten lopen wel door van het materiaal wat stilstaat. Vanaf komende week stopt de prive opname voor mij en hoop dat ik het bedrijf overeind kan houden
  9. Misschien val ik in herhaling, maar zitten we al niet in een economische lockdown? Ik bedoel wat is een bedrijf werkelijk nog waard nu de (inter)nationale handel plat ligt? Je kan letterlijk wel half Nederland failliet laten verklaren oid, maar wat doe je met alle bezittingen daarvan? Enkele cowboy's met geld zullen tegen stuiverprijzen wel wat op kunnen kopen, maar die hebben volgens mij nog niet genoeg kapitaal om alles wat vrij komt op te kunnen kopen. Wij kunnen op 60% voorlopig doordraaien, uren verdelen over personeel wat nog aanwezig is etc. 50% van het materiaal staat straks stil. Verder staat aan ons prive leven stil, geen idee hoe we hieruit komen en wat de gevolgen zijn. Stel we draaien nu door, maar vallen na de corona crisis om omdat er ineens uitgestelde kosten betaald moeten worden, alleen het werk is nog niet volledig aangetrokken door diverse redenen. Wat is dan de waarde van ons bezit? De helft van de oorspronkelijke waarde? Kortom, we zijn al maar gaan opruimen en aan het oriënteren wat dan. Misschien maar vast inschrijven bij de woningstichting... dan staan we tenminste al even op de wachtlijst.....
  10. Ik denk niet dat het met een standaard Excel lukt, er zijn verschillende cao's met elk hun toeslagen, soms ook nog tijd gebonden. Ik heb wel eens geprobeerd de CAO te vatten in excel met variabel om soort gelijkheden, maar kwam al snel achter dat...... Als begonnen na X uur maar voor X uur niet zijnde een ... dag en einde dag ligt tussen X en X uur dan heeft mederwerker recht op een vergoeding van.... Nou zo gaat het even door,
  11. Je kan mogelijk proberen. Maar of ze tot 90% financieren? Goede vraag. Zelf heb ik wel vlot en direct 50% van een pand weten te herfinancieren via hun. Prettig en vlot contact. Maar goed 50% ligt nog onder de WOZ waarde, laag risico profiel zeg maar. Enig wat ik kan bedenken is rondbellen met vastgoed makelaars. Allicht dat ze iemand weten die een investering zoekt. Dat zal wel betekenen dat je pand voor X tijd moet huren.
  12. Of andersom denken. Is het de klant waard als de pagina op zwart staat? Het mag allicht juridisch niet, maar is het hem financieel waard om een rechtszaak aan te spannen? Je zou ook nog een vertraging tussen kunnen plakken. Dat er eerst een minuut wit scherm is voordat de pagina land.
  13. Wat is de afstand / reistijd? Als het bijvoorbeeld binnen een uur en of 60 km is dan wordt het anders dan als je 3u heen a 200 km moet maken voor een opdracht. Hoe werk je? Per opdracht / offerte of vergoeding per uur? Het lijkt mij vrij gebruikelijk dat er een vrije zone is, net zoals een medewerker van een bedrijf normaal met zijn eigen vervoer naar het werk toe komt. Boven deze zone kun je een all/-in vergoeding berekenen van km's plus reistijd of een losse km vergoeding waarbij je uurvergoeding bovenop komt. Werk je per opdracht of offerte dan zit het, lijkt mij, bij de prijs inbegrepen tenzij je kleine letters toepast. Wat is redelijk als kale km prijs? Vraag het google?
  14. Gewoon bellen, 08000543 en keuze menu doorlopen, ondernemersvraag, omzetbelasting, nieuw btw id nummer, niet ontvangen Ze hebben het al automatisch gemaakt.
  15. Het is een idee: Kan jouw distributie software automatisch de excel genereren en in een netwerkmap plaatsen? Als je een NAS met cloud sync hebt zou je een heel eind moeten kunnen komen *je distributiesoftware genereert een excel formulier en plaatst deze op de netwerkmap van de NAS *de NAS synchroniseert realtime met een cloudienst *Zapier wordt getriggerd omdat er nieuw bestand in de clouddienst staat en schiet dat bestand in moneybird Het is maar een idee. Ik heb niet helemaal verstand van Zapier. We hebben zelf lopen zoeken hoe we onze scanner konden koppelen aan een clouddienst om zo direct overal inzicht te krijgen in de ingescande dagstaten. Alhoewel de laatste scanner wel een optie had om rechtstreeks te koppelen met de clouddienst, kon dat niet één richting. Dan kom men ook bestanden vanaf de cloud uitprinten. Nu scant hij het naar een netwerkmap op de NAS en de NAS synchroniseert realtime, binnen een minuut staat het in de cloud
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept