Jump to content

JansenmeteenJ

Legend
  • Content Count

    325
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

JansenmeteenJ last won the day on February 15

JansenmeteenJ had the most liked content!

Community Reputation

19
  1. Feitelijk verkoop je niks, je verhuurd en neemt terug. Transport is een discussie punt los daarvan. Als jezelf transport doet kun je het als onderdeel schuiven van de verhuur, besteed je transport uit dan wordt het een lastige materie omdat het losgekoppeld wordt. Je klant zegt nu eigenlijk, ik zit in de VK ik bestel een dienst en ik krijg een factuur, dat ik mijn dienst weer doorverkoop naar NL is mijn gedeelte omtrent belasting(en). Ik zou zeggen stuur een factuur door naar VK, met in- en uitvoerrechten gemekker loop je geen risico in dit geval.
  2. Eén advies begin er niet aan. Dat transport naar luchthaven is één ding, afhankelijk van waar je wilt lossen, op de rand kun je komen met enig moeite binnen een bepaalde ring wens ik je succes. Wat de papieren omtrent export betreft, zeker van levensmiddelen.... volg maar een post hbo opleiding. Dan nog aanmelden als expediteur bij de douane. Overal is een weg, ik weet, maar dit raad ik je echt af. Besteed je tijd aan het aanvragen van offertes bij 100+ bedrijven, kost minder energie
  3. Dan gaat die vlieger ook niet. Op naam partner zetten, hem / haar als ondernemer voor de belastingdienst aan te melden, garage unit is met BTW belast factuur namelijk. Dan zou u de box van hem / haar kunnen huren
  4. Heb je een partner? Het kan interessant zijn om de unit op zijn of haar naam te zetten.
  5. Bruut gezegd, maar is stoppen ook een optie? Zijn meer ondernemers die het eerst moeilijk vonden den stap naar het onbekende, maar daarna prettig omdat ze onverwachts iets anders gingen doen. En neen je hoeft niet gelijk een B&B in Frankrijk oid beginnen.
  6. Idee is altijd goed, ziet je werkgever er iets in toevallig? Of heb je met hem niet overlegd? Denk niet dat de NS blij is als je hun eigen lockers gaan concurreren. Andere kant veel ruimte van NS gebouwen staat leeg heb ik het idee, maar allicht dat je op een klein station zit of dat ik het verkeerd zie. Met alleen puur opslag zou het lastig worden een boterham te verdienen. Dat zie je bij de service in Amsterdam ook.
  7. Wat kun je meer met een VOF dan als drie man eensmanszaak? Als het om meerdere klanten gaat die je om en om binnenhaalt, zou je ook per klus een verdeel sleutel kunnen afspreken en naar elkaar factureren. Dan hou je de vrijheid om solo projecten aan te nemen. Gaat het niet om direct financieel, dan vaak wel om indirect financieel waar de schoen vaak wringt. Eén haalt het werk binnen en de rest doet de klus. Dan voelt de één zich heel belangrijk want zonder hem geen opdracht bijvoorbeeld. Of één veranderd wat prive is twaalf maanden maar 50% actief, maar heeft wel 100% inkomen nodig om te kunnen blijven leven. Dat zijn de scenario's die je veel tegenkomt bij VOF
  8. Nu is het zo dat mijn boekhoudsysteem het beste werkt met facturen. Ik maak een creditfactuur en hang daar de pdf erbij met het dossier. Dan heeft de klant als ik alles in één email en is het vastgelegd in het boekhoudsysteem.
  9. Tja, je zou het ook gemeen kunnen doen. VOF bruut beëindigen, handje klap met de huidige huisbaas en doorgaan in het bestaande pand. Vraag is hoe je (ex-)partner reageert in deze situatie, een kat in het nauw maakt rare sprongen Maar jij wilt stoppen niet hij of zei. Jij maakt de keus om uit de trein te stappen cq over te stappen. Hij of zei wordt daardoor onvrijwillig voor het blok gezet. Je kan in overleg ook voor kiezen dat klanten die willen overstappen, mogen overstappen. Ze krijgen een schrijven dat jullie wegen elkaar scheiden. Ze hebben de keus blijven bij je partner met huidig bedrijfsnaam of overstappen naar jouw nieuwe firma.
  10. Heeft zich al iemand verplaatst in de "partner"? Ik kan hem ergens ook wel begrijpen, zeg maar hakken in het zand. Iets de trant van: "Mooie boel, jij wilt eruit stappen omdat je vindt dat we niet op één lijn liggen. Dan scheep je mij met een probleem op, want ik wil wel graag doorgaan, maar moet alles wel alleen doen. Als dank voor dit alles wil je ook nog dat ik je een zak geld betaal voor keuzes die we namens de VOF samen hebben gemaakt." Is het dan raar dat hij roept: "prima, maar ik betaal je geen cent". Ik begrijp uit de inleiding dat er financieel ook niet veel is om te betalen. Gaat het om een substantieel bedrag? Heb je ook nodig? Of draait het om principes?
  11. Dat is wel mooi manier om rendement te maken. Investeer in een zaak, leun achterover en stuur wat aan, zorg dat de tent goed aan de loop komt en stap eruit op hoogstepunt. Om risico te beperken stap ik er met een BV in de vof....
  12. Ik zie hier eigenlijk geen probleem. Je stuurt een factuur naar Zwitserland. Hij of zei koopt het product. Omdat het omslachtig is om eerst naar Zwitserland en daarna naar Ierland te transporteren vraagt die jou of je het rechtstreeks kan leveren. Dan mag ik aannemen dat men in Zwitserland een factuur een stuurt naar Ierland. De CMR, het internationaal vervoersdocument heeft hier de mogelijkheid voor, je voert hier in; afzender ( jij dus), ontvanger (zwitserland); (dan het belangrijkste) plaats van aflevering Ierland.
  13. Dat klopt toch ook? Je bent particulier, je hebt geen kvk nummer en geen btw nummer als particulier. Dan kan en mag je deze niet vermelden op de factuur (muv iets ingewikkeld omtrent bepaald onroerendgoed en btw) .
  14. Een vervoerder kan niet berekend zijn op elke situatie en dekt zich daarvoor in. Stel je besteld een 12 palllets boter bij je voordeur in een woonwijk uit ierland, want daar is het zo goedkoop Dat kan daar niet gelost worden. Dan zal de vervoerder een lokale koel opslag moeten zoeken, iemand die het alsnog met een koelwagen, laadklep en pompwagen kan lossen. Uiteraard woont u op de derde verdieping, regel ook maar even een telekraan en een glaszetter omdat alles door het raam van de woonkamer moet. Wie gaat dit allemaal betalen? De vervoerder uit Ierland? Die had het maar moeten weten dat u drie hoog zonder lift woont? Zowel wij en zo ken ik nog nog een waslijst aan vervoerders noemen hebben standaard in onze voorwaarden staan dat de afzender en afnemer verantwoordelijk zijn dat het in en uit de auto komt (op een goede manier uiteraard). Mocht u dit met de hand willen doen, prima, na X tijd tikt de meter en worden er wachtkosten berekend. Het is jammer dat door dit moddergooien mijn eerder aandragen oplossing; zoek contact met een lokale vervoerder of koerier voor tussentijdse opslag, maar ook voor het eindvervoer is ondergesneeuwd. TS kan daar ook meerdere leveranciers laten leveren en dan per dag uit laten leveren zoals hij of zei dat wenst.
  15. Conclusie de vervoerder moet maar zorgen dat hij kan lossen? Hier gaat iets heel scheef. De vervoerder heeft in zijn voorwaarden staan dat de opdrachtgever verantwoordelijk om te zorgen dat vrachtwagen normaal geladen en gelost kan worden en dat daarvoor de eventuele hulpmiddelen aanwezig moeten zijn op locatie, hulpmiddelen welk geschikt zijn om de vracht te lossen. Dit zal menig leverancier ook weer in zijn voorwaarden naar de klant zetten. Het is niet voor de vervoerder mogelijk, zo niet ondoenlijk om elke klant te screenen hoe wat of waar met lossen. Het kan ook niet van een vervoerder / chauffeur worden verwacht dat hij of zei desnoods zelf met de hand lost. Maar nu terug naar de vraag van TS TS doet er verstandig aan om een koerier / vervoerder te benaderen in de directe buurt voor ontvangst / opslag en verwerking van (grote) partijen. Met hun is ook af te spreken dat ze het vervolgens op wens van TS de zending hergroeperen en per dag bij de eindklant van TS op locatie leveren op de gewenste manier.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept