Jump to content

JansenmeteenJ

Legend
  • Content Count

    335
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

JansenmeteenJ last won the day on February 15

JansenmeteenJ had the most liked content!

Community Reputation

19
  1. De sluipwegen staan op de site van de NIWO zelf. Niets nieuws onder de zon. Ik waarschuw netjes TS dat in dit circuit de nodige cowboy's zijn. Overigens timmert de NIWO dit meer en meer dicht. Daarnaast... een BV is niet noodzakelijk, een eenmanszaak volstaat of ander rechtsvorm. Naast TLEC zijn er er vele opleiders te vinden. Uiteraard kun je het gewicht terug keuren naar <500kg, maar dat is ook het cowboy pad waar bekende postbedrijven wel van zijn genezen dat ze dit eerst aanprezen en nu niet meer willen. De gevolgen van maar een 1kg overbelading kunnen groot zijn, je pleegt een economisch delict . Nu zal de soep niet heet gegeten worden, tenzij je het vuur het maar hoog genoeg opstookt om het maar in 'dialect' te zeggen. @Cosara Tenzij de wetgeving is aangepast, maar dan zou ik mij erin moeten verdiepen, ben je als fietskoerier niet vergunningsplichtig. De wetgeving, wet goederenvervoer over de weg, heeft het specifiek over een vrachtwagen met een laadvermogen van 500kg. Dit is verwarrend omdat ze met een vrachtwagen niet de vrachtwagen bedoelen die wij kennen volgens de definitie van wegenverkeerswet. Daar is een vrachtwagen een voertuig met een totaal toegestane massa boven de 3500kg uit komt. Neen volgens de de wet goederen vervoer over de weg is een vrachtwagen een bedrijfsvoertuig met een laadvermogen van meer dan 500kg. Wat betreft de term bedrijfsvoertuig zit men wel in de lijn van verwachting en dat is wat onder grijskenteken verstaat + vrachtwagens.
  2. Beginnen in de materie is wel bij het feit dat je vergunningsplicht hebt als je een laadvermogen van meer dan 500kg hebt bij een bestelwagen. Kijk op www.niwo.nl voor meer informatie. Daar zijn sluipwegen voor door samen te werken met iemand die de juiste opleiding heeft en zijn "papieren" inbrengt". Daar hangt een prijskaartje aan en er zijn genoeg cowboy's hierin.
  3. Koffie Espresso en Meer....? (vaak geven ze ook chocolade, soep etc..
  4. De verkoopwaarde is deels bepaald door emotie, maar grotendeels door statistiek op internet, onder andere discogs. Winst maken door de prijs omhoog te zetten is moeizaam dan, want je prijst je uit de markt. Dat kan niet anders betekenen dat je tot nu toe te duur inkoopt, dan komt inderdaad de vraag hoe je het van de grond denkt te krijgen met een lening. Waarom kun je nu niet en met een lening wel goedkoper inkopen?
  5. Komkommertijd? We kunnen het ook anders bekijken, naar het verdien model van de multi tank card. Dat is wel mooi systeem klant korting op landelijke adviesprijs en zelf de pompprijs betalen....
  6. Je kan alles vast inbouwen, behalve een kookplaat. Ook een slaapplaats als zichzelf zou je moeten vermijden. Je kan een bestelwagen wel etiketteren als rijdend kantoor, ook zonder aan de inrichtingseisen van een bedrijfswagen te voldoen tijdens gebruikt. Let wel tijdens gebruik, het casco model zelf zoals het ooit geleverd wordt moet wel voldoen aan de eisen van een bedrijfswagen. Verschil tussen rijdend kantoor (of werkplaats of.....) ligt bij de kookplaat. Een vaste kookplaat dan is het een camper. Ik weet het is een rare definitie. Een bed heb je niet nodig in een rijdend kantoor, maar een zithoek die je kan omvormen tot bed et voila je bent er.
  7. Bijna alle multi tankcards, kaarten waarbij je bij meerdere pompen kan tanken hanteren een korting op adviesprijs en doen niks met pompprijs. Daar zijn ook wel wat tv uitzendingen over geweest van consumentenprogramma's. Alleen bij verschillende brandstofaanbieders zelf is het vaak een korting op de landelijke adviesprijs of de pompprijs als deze lager ligt dan de landelijke adviesprijs. Daarnaast kan er soms afspraken gemaakt worden voor bemand of onbemand tanken, spaarpunten en soms voor nog meer korting op geselecteerde pompen. Vooral lokale brandstof aanbieders zijn redelijk toegankelijk in hun acceptteringsvoorwaarden, alleen kun je dat alleen lokaal tanken. Wij gebruiken in de basis een lokaal bedrijf, welk ook de hoogste korting bied. Voor nood is er nog de BP welk een standaard korting geeft, maar lage acceptatie heeft, nadeel is een dag en pas limiet waar je met meerdere voertuigen tegenaan kan lopen, maar als je een record opbouw zoals ze dat noemen kan dat makkelijker vergroot worden.
  8. De situatie. Verhuur garagebox is verplicht belast met BTW. We gebruiken nu de KOR voor de BTW die we ontvangen. Onroerend goed waar je kiest voor belaste verhuur valt niet onder de huidige KOR. Echter bij een garagebox kies je niet voor belaste verhuur, maar ben je verplicht de BTW toe te passen. Onder de nieuwe KOR 2020 mogen we echter geen BTW facturen meer sturen. Hoe komt het dan met de garageboxen?
  9. Ik vraag mij af hoe snel dit nummer in databanken wordt aangepast. Onlangs controleerde een buitenlandse leverancier mijn BTW nummer in een systeem. Daar kwam een foutmelding uit omdat mijn oude bedrijfsnaam nog gekoppeld stond aan mijn BTW nummer. Dat vroeg om tekst en uitleg, pleegde ik BTW fraude oid in die richting. Deze bedrijfsnaam is al twee jaar niet meer in gebruik. Ergens had ik hier ooit al van gehoord en daarom mijn oude bedrijfsnaam als handelsnaam geregistreerd gelaten. Met een uittreksel KvK kon ik er een mouw aanpassen.
  10. Feitelijk verkoop je niks, je verhuurd en neemt terug. Transport is een discussie punt los daarvan. Als jezelf transport doet kun je het als onderdeel schuiven van de verhuur, besteed je transport uit dan wordt het een lastige materie omdat het losgekoppeld wordt. Je klant zegt nu eigenlijk, ik zit in de VK ik bestel een dienst en ik krijg een factuur, dat ik mijn dienst weer doorverkoop naar NL is mijn gedeelte omtrent belasting(en). Ik zou zeggen stuur een factuur door naar VK, met in- en uitvoerrechten gemekker loop je geen risico in dit geval.
  11. Eén advies begin er niet aan. Dat transport naar luchthaven is één ding, afhankelijk van waar je wilt lossen, op de rand kun je komen met enig moeite binnen een bepaalde ring wens ik je succes. Wat de papieren omtrent export betreft, zeker van levensmiddelen.... volg maar een post hbo opleiding. Dan nog aanmelden als expediteur bij de douane. Overal is een weg, ik weet, maar dit raad ik je echt af. Besteed je tijd aan het aanvragen van offertes bij 100+ bedrijven, kost minder energie
  12. Dan gaat die vlieger ook niet. Op naam partner zetten, hem / haar als ondernemer voor de belastingdienst aan te melden, garage unit is met BTW belast factuur namelijk. Dan zou u de box van hem / haar kunnen huren
  13. Heb je een partner? Het kan interessant zijn om de unit op zijn of haar naam te zetten.
  14. Bruut gezegd, maar is stoppen ook een optie? Zijn meer ondernemers die het eerst moeilijk vonden den stap naar het onbekende, maar daarna prettig omdat ze onverwachts iets anders gingen doen. En neen je hoeft niet gelijk een B&B in Frankrijk oid beginnen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept