• 0

Graag ervaringen mbt hypotheek ondernemer

Ik heb wel wat threads doorgelezen maar wil graag wat ervaringen horen van lezers hier die als ondernemer een (nieuwe) hypotheek hebben afgesloten.

 

Mijn verhaal:

- in bezit van eigen huis, vrije verkoopwaarde 175000

- wil op korte termijn groter huis kopen (te weinig ruimte voor werk aan huis)

- koopprijs nieuw huis omgeveer 400000

 

Mijn situatie:

- omzet (prognose) 150000/jaar

- netto winst 110000/jaar

- kan in 2006 (over 10 maanden) pas W/V overleggen van 1 jaar

 

Waar liepen jullie tegenaan? Welke hypotheken kregen jullie wel/niet en wat waren de redenen? Welk bedrag eigen geld wordt verwacht door mezelf in te brengen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi,

 

normaalgesproken zou ik zeggen: succes ermee, maar het wordt een lastig verhaal.

 

Een hypotheekverstrekker wil over het algemeen minimaal 3 jaar cijfers voordat je een hypotheek kan krijgen. Ikzelf ben ook tegen dit probleem aangelopen en heb het voor een gedeelte in de familiesfeer moeten zoeken. Raar, want ik kon over twee jaar cijfers laten zien die er niet om logen.

 

Als je met 'vrije verkoopwaarde' bedoelt dat het huis vrij is (geheel afgelost) zou het volgens mij sowieso geen probleem moeten zijn.

 

Daarnaast biedt ook de noodzaak voor een werkruimte aan huis mogelijkheden zou ik zeggen.

 

Ik denk dat een gesprekje bij de bank wel uitkomst biedt. Speel open kaart en (tenzij dit verhaal achterhaald is) ga eerst naar de Rabobank. Mocht het hier niet lukken, dan kun je altijd nog bij een Rabobank aan de andere kant van het land terecht. Bij bijvoorbeeld de ABN zit je na 1 gesprek in het systeem en wordt je bij een andere vestiging meteen weer opgepikt.

Link naar reactie
  • 0

Beste F7,

 

Voor de bank zijn de jaarcijfers (met accountantscontrole) van grote invloed op je te verkrijgen Hypotheek.

Je eventuele overwaarde en je executiewaarde zijn ook van invloed, die kom ik in je verhaal helaas niet tegen.

 

Graag wil ik nog opmerken dat ik het nogal bijzonder vind dat je met een jaaromzet van 150.000 euro een netto resultaat van 110.000 kunt behalen, in welke markt zit je ;D.

 

Dennis K.

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.