loading
Ga naar inhoud

Alef Arendsen

Retired Mod
  • Aantal berichten

    1212
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Alef Arendsen won de laatste dag op 18 augustus 2019

Alef Arendsen had de meest gelikete inhoud!

Karma

45

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Oude Deflt 38, Delft, Nederland
  • Voornaam
    Alef
  • Achternaam
    Arendsen
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    SpringSource
  • Skype

Bedrijfsinfo

Recente activiteiten

  1. Nope die geldt niet als investeringsverplichting. Hier hebben we in het verleden regelmatig mee te maken gehad en helaas, dit werkt niet. Alef
  2. Hi, zou kunnen. Biz of Zaak weet ik zo niet, maar we zijn de laatste tijd regelmatig in de media. Leuk dat het je opgevallen was!
  3. Goed punt. We hebben een aantal decennia geleden alle parkeermeters uit het straatbeeld verwijderd (en vervangen door 1 meter per 20, 30 of 40 plekken) en dan zouden we morgen op elke parkeerplek een laadpunt neer gaan zetten? Denk het niet. We moeten wel ergens beginnen. En wat nu voor handen is, is een elektrische auto dienopgeladen wordt met een laadpunt. Daarnaast: zelfs als alle nieuwe auto's die morgen op de weg komen elektrisch zouden zijn, zijn we nog 20 jaar bezig voor het hele wagenpark elektrisch is. Dus zo snel zal het (gelukkig) niet gaan. Met andere woorden: ik denk ook dat de toekomst er waarschijjnlijk anders uitziet dan nu, met de laadpunten in de stad, maar dat we ergens moeten beginnen, staat voor mij als eekn paal boven water. Alef
  4. Er zijn een veel verschillende aanbieders van oplaadpunten. EVBox is er eentje. Alphen (een bedrijf in Almere) is er eentje, Coulomb (een internationale partij) levert ze en wijzelf zijn ook bezig met een oplaadpunt voor semi-privaat gebruik (thuis en in semi-private parkeergarages en dergelijke). Voor de publieke oplaadpunten zijn er zogenaamde Mobility Service Providers (The New Motion, Mister Green, Green Mobility) die je hierbij helpen, maar dit kun je uiteindelijk ook zelf doen. Als laatste zijn wij (in samenwerking met een hoop andere partijen) ook bezig met snellaadpunten. Hierbij kun je je auto in ongeveer 30 minuten voor ongeveer 80% opladen.
  5. Okay, dit is dan voorlopig de laatste keer... En als er meer komen, dan ga ik het niet meer melden. Vandaag in de NRC. Online versie hier: http://weblogs.nrc.nl/luyendijk/2010/06/17/jeroen-pauw-als-rolmodel Errrr: 'intimiderend hip gekleed' ???
  6. Haha, Twa, inderdaad. Ach, all part of the deal zeg ik dan maar... En daarnaast, hij staat daar voorlopig nog niet. Die paal moet eerst nog geplaatst worden en dan zal het ergste wel weer overgewaaid zijn. Voor de rest veel positieve reacties gehad overigens. En daarnaast vandaag wederom in de Telegraaf. Dit keer gepland en een stuk positiever artikel. Gebeurt me niet vaak, 2 x in 1 week... a p.s. geen linkje dit keer, want staat niet online.
  7. Nou, ik ga sinds gister door het leven als een baby-boomer kid die het is komen aanwaaien ;D. Dit was de reactie op een artikel in de Telegraaf gister. In de print editie op pagina 7 en online te vinden op onderstaande URL. Afgezien met de misquotes en onwaarheden een prima stuk (zonder gein) wat meningen creeert (positief alsmede negatief). En iedereen weet: zonder meningen geen discussi en zonder discussie geen vooruitgang. Dus, wat dat betreft, positief. groet, a http://www.telegraaf.nl/binnenland/6884092/__Gratis_parkeren_dankzij_elektrische_auto__.html?p=19,2
  8. Ah, thanks man! Dat is dan op zich gunstig. Ik betaal geen BTW en zodra ik mijn product doorverkoop ontvang ik WEL BTW. Die moet ik een maandje daarna wel weer afdragen, maar dat levert me wel een maandje rentevoordeel op (het gaat om aardige bedragen in dit geval). thanks again, a
  9. Laat ik hier nu ook net mee zitten. Voor zo'n IC levering (ik koop iets uit het buitenland, BTW is verlegd naar mij), dan ben ik dus verplicht een IC-aangifte te doen met 19% BTW, right? Verkoop ik dit product dan weer door, dan kan ik die 19% verrekenen met de 19% op de IC levering. Even voor mijn inschatting, is zo'n IC aangifte veel meer / anders werk dan een normale BTW aangifte? p.s. laat maar weten als dit teveel een zoek-het-zelf-maar-uit-vraag is :-)
  10. Nog maar een positieve aanbeveling voor Dropbox. We gebruiken het met het hele bedrijf (10 man) en dat werkt als een speer. Kosten: 0 voor 2 GB en daarna een tientje per maand, maar ook daarvoor kun je niet zonder zitten!
  11. Dit is natuurlijk wel van een iets andere orde dan 'betalen we teveel belasting', maar deze opmerking ben ik het voor de verandering helemaal mee eens. Onze maatschappij drijft op winstmaximalisatie, kunstmatige hooggehouden schaarste en bewust inefficiënt en ontwikkelde producten die sneller afgeschreven (moeten) worden dan nodig. Zodra een nieuwe technologie zich aandient, zouden we meteen alle oude technologie overboord moeten gooien en meest geavanceerd en efficiëntste technologie moeten gebruiken. We zouden resource moeten gebruiken die we in overvloed hebben i.p.v. resources die eindig zijn. En winst? Achterhaald begrip als je de twee voorgaande uitgangspunten invoert. Maar goed, dat is wel heel ver van waar we nu staan.
  12. Grrr, ik mag maar 1 keer in de 24 uur een reus geven aan dezelfde persoon... Loop je er weer eentje mis Fred :-).
  13. Of die overdrachtsbelasting op zichzelf klopt is niet echt een vraag (nee dus), maar in het licht van de enorme kostenpost (hypotheekrenteaftrek) die er tegenover staat, valt het wat mij betreft nog wel mee. Af en toe pragmatisch zijn.
  14. Met een aantal snellaadpalen (stuk of 15) in de Randstad op strategische locaties (La Place, sportschool, benzinestation, vergadercentra, IKEA) die de auto in een half uurtje weer tot 80% volladen kun je met deze auto prima een rondje Randstad rijden. Die palen zijn we aan het neerzetten. Vraag blijft idd wel of hij 130 kilometer gaat rijden. Ik geloof dat de Leaf een batterij heeft van 24 kWh. Met een gemiddeld verbruikv an 200 Wh per kilometer (en dat is op zich haalbaar, ik rijd maximaal 220 Wh/km en haal ook 170 Wh/km, maar dan wel in een iets andere auto) zou je dan dus idd op 130 uitkomen. Gaat wel een beetje off topic, maar als bovenstaande palen er zijn (weet niet waar je woont), en je voor een vakantie naar Zuid-Frankrijk een huurauto zou kunnen krijgen wat zou je dan nog tegenhouden (ik wil het graag goed begrijpen, helpt mij/ons enorm). groet, Alef
  15. Och we hebben het zo slecht allemaal. BPM: ga met de trein of rij een zuiniger auto (de BlueMotion Polo bijvoorbeeld heeft geen BPM en ook op elektrische auto's zit geen BPM). Overdrachtsbelasting: om de grote kostenpost van de hypotheekrenteaftrek te compenseren moet de overheid toch iets? Schaf die overdrachtsbelasting af en ook de hypotheekrenteaftrek (ik schiet mezelf hier erg mee in de voet kan ik je zeggen, maar toch), dan staan we quitte Filedruk: door populistische machtsblokken (Telegraaf, et cetera) wordt de kilometerheffing niet tegengehouden (okay, de val van het kabinet helpt ook niet mee). Een eerlijk systeem waar de gebruiker (vervuiler klinkt zo negatief) betaalt wordt de prullenbak ingegooid omdat de boer niet eet wattie niet kent Eerder werd al aangehaald dat Nederland het best goed doet, naar aanleiding van een onderzoek van PWC. Nederland staat op de wereldranglijst op de 82e plaats. De Failed States Index (ook wel de 'in-welk-land-wil-ik-wonen-en-werken-lijst) kent vier categoriën landen: Alert (daar wil je niet wonen), Warning, Moderate en Sustainable. Nederland valt in die laatste categorie. Als we de categoriën Moderate en Sustainable meenemen (in de rest van de landen zou ik geen zaken willen doen), blijven er 44 landen over, waarvan er in ieder geval 5 als oliestaat en/of belastingparadijs gekwalificeerd kunnen worden (VAE, Bahrein, Luxemburg, et cetera). Zelfs als je die meeneemt, staat Nederland op een prima 17e plek. Zonder deze landen meegerekend staat Nederland op de 12e plek, van in totaal 39 landen. In het lijstje Sustainable States (weinig corruptie, criminaliteit, gedwongen herhuisvesting, goede verspreiding van publieke diensten, et cetera) staan we op 8e plek van in totaal 14. Boven ons bijvoorbeeld Luxemburg, Iceland (haha), Ierland, Denemarken en onder ons (meer belastingdruk) landen als Noorwegen, Australië, Finland en Canada. Tot zover de cijfers. Vind ik dat we teveel belasting betalen: nee; in relatie tot de rest van de wereld betalen we niet veel belasting. Vind ik dat we minder belasting moeten betalen? Kijkende naar bovenstaande cijfers: nee. Vind ik dat de overheid efficiënter zou kunnen werken en door sectoren anders in te delen wellicht minder belastingdruk zou kunnen ontstaan? Jazeker. Ik ben als ondernemer eigenwijs genoeg om dat te denken. Denk ik dat het realistisch is dat dit zou lukken? Nee, vooral niet gezien de omstandigheden (denk aan dat populistisch blok wat elke langetermijnmaatregel--kilometerheffing, afschaffing hypotheekrente, verhoging AOW-leeftijd--zal wegstemmen). Goed, en nu snel naar bed. Ik heb afgelopen weekend genoeg eieren gegeten om een jaar lang vruchtbare plannen uit te kunnen poepen om mijn steentje bij te dragen aan een beter Nederland. Onward! p.s. de enige belasting waar ik niks van snap trouwens, is het successierecht. Dat mag van mij meteen de prullenmand in. Als iemand argumenten heeft waarom deze belasting zou moeten blijven bestaan, ik laat me graag overtuigen. http://en.wikipedia.org/wiki/Tax_rates_around_the_world http://www.worldwide-tax.com/index.asp http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Failed_States_Index http://www.pwc.com/be/nl/press/2009-11-20-paying-taxes-2010.jhtml
NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké