sportdutch

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders

sportdutch's trofeeën

  1. Bedankt!!! Dit is in ieder geval een duidelijk verhaal. Ik bied (alleen Nederlandse klanten) een catalogus (in webshop) aan van internationale producten uit internationale webwinkels. De prijs van de internationale webwinkel + de tax en eventuele invoer staat onder het product in mijn catalogus. Even een klein voorbeeld: Piet uit Amsterdam koopt in mijn webshop een paar sportschoenen uit Engeland. Hij ziet dat hij 125,- euro moet betalen inc VAT en verzendkosten. Daarnaast ziet hij dat hij afzonderlijk nog 5,- inc 19% BTW adminkosten aan mij moet betalen. Hij betaald dus gemakkelijk 125,- euro + 5,- euro aan mij via IDEAL. Ik stuur en betaal de bestelling onder de naam en adres van Piet direct door naar de Britse webshop en deze verzend de sportschoenen. Ik reken dus altijd een standaard bedrag voor admin(bemmidelingskosten) kosten inc 19%. Daar zit dan meteen mijn winst en arbeidstijd in verrekend. Mischien een vreemde vergelijking maar het heeft ongeveer dezelfde contructie als een reisbureau. Als ik B ben dan breng ik dus afnemer C bij leverancier A. Leverancier A weet dat hij met mij te maken heb en ik geef de naam en adres van C door. Tevens betaal ik A met het geld wat ik betaald heb gekregen van C. De admin (bemiddelingskosten) inc 19 % BTW is dan voor mij (en de NLfiscus).
  2. Bedankt in ieder geval voor je reactie. Ik heb de vraag ook bij de fiscus neergelegd, na van kastje naar de muur en weer terug moet ik nog steeds een duidelijk antwoord krijgen. (waar ik uiteraard ook rechten uit kan halen ;)) Hoop dat het lukt.
  3. Het klopt inderdaad zo ongeveer. Ik bied via mijn shop een catalogus van goederen aan uit verschillende webshops uit de wereld. Uiteraard zijn de goederen geselecteerd en zijn de prijs met levertijd bekend. Een Nederlandse consument kan op mijn site de bestelling plaatsen en gemakkelijk via ideal betalen,. De bestelling zal dan automatisch bij de buitenlandsewebshop komen met de gegevens van de Nederlandse consument en er word direct betaald. De buitenlandse webshop verzend direct naar de Nederlandse consument. Om dit proces te bewaken reken ik een kleine administratie kosten inc BTW. En uiteraard het bedrag van de buitenlandse webshop inclusief invoer en Tax.
  4. Klopt deze kosten bereken ik ook en zet ik bij de product prijs. Het is dus een all in prijs. Alleen voor mijn dienst (het aanbieden van de goederen) reken ik dus een klein bedrag + NL BTW Je moet mij dus zien als mediator. Ik maak dus een prijs voor mijn klanten inclusief taxes en transport. Een klant plaatst een bestelling in mijn shop en ik plaats deze bestelling weer bij een buitenlandse shop op mijn klants naam. De betaling loop compleet via mij. Ik reken alleen afzonderlijk een klein bedrag mediation kosten voor mijn dienst inc. NL BTW. IS DIT belastingtechnish gezien JUIST????? Ik kan zo producten in mijn shop zetten van buitenlandse webshops die ik gescreend heb. Ik weet bijvoorbeeld dat de maximale verzendtijd 5 dagen is. B.V.D. voor reacties
  5. Het betreft volgens mij geen ABC levering omdat de laatste partij in mijn proces een particulier is en geen ondernemer. En bij ABC leveringen moeten er altijd ten minste drie ondernemers zijn volgens de info op belastingdienst.nl Als ik spullen in Engeland wil kopen dan kan ik deze kopen incl britse VAT. Als ik spullen in de VS wil kopen dan kan ik deze kopen inclusief BTW en alle bijkomende Nederlandse kosten Ik lever dus een dienst (in Nederland) door dit proces te bewaken. Voor deze dienst reken ik gewoon de Nederlandse BTW + de prijs all inclusief van het product in het buitenland tot huiskamer van de Nederlandse klant aan toe. Zo wil ik het internationaal webwinkelen voor de Nederlandse consument makkelijker en vooral veiliger maken door screening enz.
  6. Hallo, Ik wil via een aantal contacten in het buitenland (VS, GB, AUS en ZA) een webshop bouwen die producten aanbied van webshops en winkels uit eerder genoemde landen. Nu wil ik dit gaan doen via de dropship methode, dus feitelijk zal ik GEEN eigenaar worden van de goederen en gaan deze direct naar het opgegeven adres. Ik blijf natuurlijk wel verantwoordelijk voor de goede logistiek, het product en betalingen. Omdat ik bij winkels bestel en niet bij groothandels of leveranciers wil ik dus (alleen in europa) niet via de intracommunautaire transacties gebruik gaan maken. Ik reken dus de prijs die de buitenlandse winkel rekend inclusief verzend,invoer, buitenlandse BTW en overige kosten. Dit reken ik dan door aan de klant met afzondelijk vermeld nog 5,- euro excl btw administratie kosten. Ik reken dus alleen BTW op de administratie kosten. Want verder breng ik niets in rekening en word ik ook geen eigenaar van de goederen. Ik bied dus alleen goederen aan en neem de verantwoordlijkheid voor het proces. Is dit belastingtechnisch gezien mogelijk???? alvast bedankt
  7. En ja hoor kreeg ik vandaag ook een brief van deze oplichters. Meteen versnipperd. Met dank voor de info op Higherlevel. M.v.g.
  8. Het lijkt idd op dropshipping. Alleen heb ik dus al een vaste leverancier. Die nu inmiddels een jaar betrouwbaar lang trouw en snel levert. Heeft iemand adviesen mbt BTW belastingen??
  9. Hallo, Ik koop via een bedrijf van een vriend in Engeland goederen die ik direct verkoop aan Nederlandse klanten. Ik importeer dus niets en laat de goederen direct vanuit Engeland naar Nederland sturen. Ik koop die goederen in engeland en betaal ook gewoon V.A.T. (engelse BTW) Op de goederen reken ik dan een x aantal procent winstopslag. De betaling loopt compleet via mij. Dit begon als een hobby maar is nu uitgelopen tot zo'n 40 bestellingen per week. Ik heb dus plannnen een onderneming op te starten. (moet alles nog uitwerken enz.) Kan iemand mij precies vertellen of dit een intracommunautaire verwerving of prestatie is. En hoe het zit met de belasting betaling in Nederland. Alvast bedankt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.