Ga naar inhoud

een buitenlandse deelneming in een Nederlandse BV

Geplaatst:

Gast orthorob

Hallo Higherlevel leden,

Welke opstartproblemen zijn er als een buitenlandse BV (EU- land)wil deelnemen in een nieuw op te richten BV?Opstarten zou langer gaan duren dan het opstarten met alleen nederlandse deelneming?Terwijl alle papieren ok zijn.

Wie herkent deze situatie en kan mij helpen?

Featured Replies

Geplaatst:

qommuniqa

Hallo orthorob,

Even beetje duidelijkheid: Je hebt een buitenlandse BV die je als aandeelhouder in een Nederlandse BV wil laten deelnemen?

Ligt er een beetje aan in welk land de BV is ingeschreven.. verder heb ik nooit enige problemen ondervonden om dit zo te regelen.

Groet

Rick

Geplaatst:

qommuniqa

Mits de stukken in Engels zijn aangeleverd zou het enige probleem "kunnen" zijn dat de Notaris geen ervaring heeft met dit land.

Met buitenlandse vennootschappen is het grootste probleem dat de structuur, eigenaren etc. niet helemaal duidelijk zijn. Dit is voor de meeste Notarissen een struikelblok. Immers hij/zij moet z'n handtekening zetten.

Welke dokumenten heb je?

Geplaatst:

qommuniqa

Wat het makkelijkste zou zijn, en dan is het voor de Notaris waterdicht, is dat je de stukken laat Notariseren (notarised) in het land van inschrijving.

Dat kan bij een notaris in dat land of een advokaten kantoor.

Het kan uiteraard ook zijn zoals ik al eerder opmerkte, dat je Notaris niet helemaal vertrouwd is met buitenlandse rechtsvormen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.