• 0

Nota bedrijfsovername...

Hallo allemaal,

Ik heb als student Management, Economie en Recht aan de Hogeschool van Amsterdam de opdracht gekregen een nota te schrijven voor een bedrijfsovername.

Dit document is een strategische notitie waarvan de inhoud als input voor de onderhandelingen geldt. In de notitie opgenomen afspraken vormen de kaders van het sociaal plan en betreffen personeels-, organisatorische, financiële, juridische en ethische aspecten.

Ik vraag mij af of iemand een plaats op het WWW weet waar ik een leidraad van zo'n notitie kan vinden, omdat ik niet weet hoe een dergelijk document er uit zou moeten zien. Ook ben ik op zoek naar voorbeelden, dus mocht iemand een voorbeeld hebben, of die ergens op het WWW weten te vinden houdt ik mij aanbevolen!

Al vast bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Dick Ligthart

N.B. Mijn opdracht gaat uit van een specifiek bedrijf met specifieke problemen, ik gebruik eventuele voorbeelden niet om te kopieren maar slechts als leidraad voor het maken van mijn verslag.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6511-nota-bedrijfsovername/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik heb als student Management, Economie en Recht aan de Hogeschool van Amsterdam de opdracht gekregen een nota te schrijven voor een bedrijfsovername.

Doe dat dan!

Ik vraag mij af of iemand een plaats op het WWW weet waar ik een leidraad van zo'n notitie kan vinden, omdat ik niet weet hoe een dergelijk document er uit zou moeten zien. Ook ben ik op zoek naar voorbeelden,

Een student Informatiedienstverlening en -management zou dat mogen vragen, jij moet het gewoon zelf schrijven. Luie donder.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6511-nota-bedrijfsovername/#findComment-64278
Delen op andere sites

• 0

Doe dat dan!

Ik vraag mij af of iemand een plaats op het WWW weet waar ik een leidraad van zo'n notitie kan vinden, omdat ik niet weet hoe een dergelijk document er uit zou moeten zien. Ook ben ik op zoek naar voorbeelden,

Een student Informatiedienstverlening en -management zou dat mogen vragen, jij moet het gewoon zelf schrijven. Luie donder.

Goed bezig arrowman.

Ik citeer even forum regel 3

3. Je hebt hier met mensen te maken dus racistische, pijnlijke of kwetsende opmerkingen die je normaliter niet face-to-face zou maken zijn hier niet welkom. Scherp zijn moet natuurlijk kunnen, maar ga nou niet de grenzen verkennen (dit laatste geldt trouwens voor alle regels).

Dit soort uitlatingen horen niet thuis op een forum waar we elkaar proberen te helpen.

Frustraties reageer je maar elders af.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6511-nota-bedrijfsovername/#findComment-64282
Delen op andere sites

• 0

@ Arrowman: Tuurlijk schrijf ik dat verslag zelf, ik (als net 2e jaars-student) ben alleen opzoek naar een voorzetje wat betreft de opbouw van de nota. Jammer dat jij dit niet zo wilt zien.

Ik heb via dit forum ook al eens een document kunnen downloaden waarin de opbouw van een ondernemingsplan werd weergegeven, dit heeft mij toen ontzettend geholpen. Luie donder gaat in mijn ogen niet op, ik heb zoiets ook al onderaan mijn eerste bericht aangegeven...

Groetjes,

Dick

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6511-nota-bedrijfsovername/#findComment-64283
Delen op andere sites

• 0

Even voor de duidelijkheid: een standaard voor een `overname notitie` zal je op het internet niet vinden.

k, jou opdracht vormt input voor de onderhandelingen van een bedrijfsovername. Ik neem dus aan dat deze input moet bijdragen aan zaken die voordelig moeten uitpakken voor de betreffende bedrijfsovername? In dat geval zal ik de aspecten uit je opdracht duidelijk op een rij zetten: sociaal plan, personeel, organisatorisch, financieel, juridisch, ethisch. Uitgaande van een dergelijke opdracht moet je weten om wat voor soort bedrijf het gaat. Is dit aangegeven in de opdracht of moet je dit zelf uitzoeken? Als je dit zelf moet uitzoeken is dat ook prima. Houd er rekening mee dat iedere onderneming zowel zijn eigen structuur als cultuur als eigen processen, omgeving en uitoefengebied heeft. Bij een bedrijfsovername gaat het vaak om economische uitgangspunten, maar het slagen van een overname heeft vaak veel meer met organisational behaviour en bedrijfscultuur te maken. Houd dit in het achterhoofd en schrijf dan je eigen stuk. Dan zal het een stuk beter worden dan wanneer je iets voorgekauwd van het net zoekt. Ik heb het idee dat men vanuit je opleiding redelijk wat waarde hecht aan ethisch/maatschappelijk ondernemen. Kans is groot dat wanneer je daar rekening mee houdt dat je cijfer hoger wordt. Succes!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6511-nota-bedrijfsovername/#findComment-64372
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar