Jump to content

Chriz

Super Senior
  • Content Count

    137
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Address
    Concordiastraat 68, Utrecht, 3551XA, Netherlands
  • Country
    Nederland
  • Company or organization name
    We Are Media
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. Dank Bob! Kippenvel! @Twa, die stats zijn interessant idd. En ze kloppen ook. Al sinds Anne van Zalando (die wil ik heeeel graag nog eens ontmoeten). Maar er zit wel een houdbaarheidsdatum op dat soort tactieken. Data laat zien dat iets werkt dus we gaan het allemaal doen, wat ervoor zorgt dat we allemaal weten dat Anne eigenlijk niet bestaat, zeg maar (of al lang ergens anders werkt). Die online wereld is best een bijzondere collectieve leerervaring... Net zoals koud bellen vroeger de 'holy grail' was, maar we nu eigenlijk allemaal wel zover zijn dat we dat soort telefoont
  2. @TS, Heheh, herkenbare worsteling... Ik vergelijk het wel eens met die Tell Sell reclames uit de jaren ’90. Foei vervelend, maar het werkte wel. Je wil niet weten hoe graag ik die vlijmscherpe messen wilde hebben. Niet gekocht trouwens. Nog steeds spijt van. Nooit zal ik tomaten zo fijn en snel snijden als met de Miracle Blade. Iedere dag weer zag ik ze voorbij komen zo vlak voor McGyver begon (waarom hebben ze die serie nog niet op Netflix?). Maar zien we Tell Sell nog op TV? Nope. Of het moet komen doordat ik dus alleen nog maar Netflix kijk. En vlijmscherpe messen koop ik we
  3. Ha Willem, Ik denk dat je gevoelsmatig al de juiste stapjes in werking aan het zetten bent. Wellicht dt je wat aan onderstaande stappenplan hebt: 1. Optimaliseren van de randvoorwaarden (bijv: nieuw, representatiever pand, automatiseren terugkerende werkzaamheden) 2. Eigen tijd vrijspelen: minder in de uitvoering, meer ruimte creëren om je te richten op het uitdenken en uitvoeren van een nieuwe strategie 3. Het oriëntatieproces van jouw ideale klant in kaart brengen: -Wat zijn de kenmerken van onze ideale klant? -Welke hulpvragen hebben deze klanten?
  4. Kennis delen zonder daar direct iets voor terug te vragen kan erg goed werken. Ik geef zelf wel eens het voorbeeld van Jaap. Jaap heeft een klein auto montagebedrijf met 4 medewerkers in dienst. Hij heeft het moeilijk sinds de Kwik-Fit een vestiging bij hem om de hoek heeft geopend. Hij kan niet opboxen tegen de grote keten. Laat staan dat hij de tijd heeft om te gaan netwerken om zo nieuwe klanten binnen te halen. Nee. Jaap sleutelt liever aan auto’s en maakt flauwe grappen met z’n collega’s. Hele flauwe grappen. Ik bedoel, neem de meest flauwe grap in gedachten die je ooit
  5. Even los van wat hierboven benoemd is: besef je dat een conversie (verkoop) gezet wordt op een productpagina. In theorie zou je dus prima kunnen beginnen met het testen of je lifestyle producten via dezelfde shop kunt verkopen, zolang je maar gericht verkeer naar de productpagina stuurt. De meeste kleine webshops moeten het niet hebben van bezoekers die via de main page een product zoeken en tot koop over gaan, maar van bezoekers die via andere kanalen direct op een relevante product pagina aankomen die aansluit bij hun koopbereidheid. Denk hierbij bijv. aan: - een zoekopdracht die i
  6. Overal bij willen zijn, hard meewerken en een bepaalde mate van controle uitoefenen....herkenbaar, zeker wanneer de druk om te presteren hoog is. Wat ik echter wel heb geleerd is dat het op de lange termijn juist veel meer kan helpen wanneer je je rol als leider vanuit vertrouwen en openheid uitoefent. In de horeca werkt het bijvoorbeeld erg goed om "die betweterige" medewerker een eigen stukje verantwoordelijkheid te geven (over een bar, over een terras, etc.). Wanneer medewerkers verantwoordelijkheid, respect en vertrouwen voelen gaan ze door het vuur voor de zaak en ook voor jou. Zo een v
  7. Het kan zeer de moeite waard zijn over te stappen op een open source CMS. Je zou voor jezelf eens op een rijtje kunnen zetten wat de meest voorkomende wijzigingen zijn die op regelmatige basis doorgevoerd worden. Wellicht dat je met behulp van een nieuw CMS (een deel van) deze wijzigingen zelf kunt doen en op deze manier op termijn kosten besparen. Het kan ook een mooi moment zijn om je website eens goed te evalueren en zo een verse start te maken. Zo kun je nadenken over of er zaken geoptimaliseerd kunnen worden mbt. conversie en de boodschap die je over wil brengen. Ik ben zelf e
  8. Je zou widgets ("blokken") kunnen creëren op je website waar je vervolgens de social media feeds in kunt laden. Zoals Linda al aangeeft kun je dit in WordPress dmv. plugins doen, al is mijn ervaring dat wanneer je er een beetje een mooi gestyled geheel van wil maken je er niet aan ontkomt om hier en daar wat te customizen. Dus ja, het kan. Hoe makkelijk het gerealiseerd kan worden hangt oa. af van specifieke wensen, layout en het evt. CMS wat er achter je site hangt.
  9. Hahah ja hij was redelijk doorzichtig he:) Hoe denk jij hier over?
  10. Fooled by Randomnes van Taleb en alles van Malcolm Gladwell is ook een aanrader (vooral Blink en Outliers). Wat ik wel een interessante discussie vind is of Black Swans vooral door randomness (geluk/ongeluk) ontstaan of door een opeenstapeling van aannames en gedrag van de massa die iets als waarheid of als waarde ziet. Heb hier uiteraard wel een mening over, maar ben wel benieuwd naar die van jullie:)
  11. Ik denk dat je niet alleen moet kijken naar design, maar eerst een stapje terug moet doen naar hoe je het concept wil overbrengen en wat de onderliggende visie en boodschap is. Je stelt zelf al een aantal heel relevante vragen. De vragen die je stelt passen bij verschillende doelgroepen. De een wil kwaliteit, de ander wil snelheid, weer een ander is op zoek naar ROI. Wanneer je op een zo krachtig mogelijke manier wil communiceren dan richt je je bij voorkeur op een van deze doelgroepen en pas je daarop communicatiemateriaal aan (vormgeving, kleuren, design). Wanneer je alle doelgr
  12. Geen boek, wel iets anders;) Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een framework voor het opzetten van online concepten. Het idee is dat je met behulp van dit model en door het beantwoorden van een set vragen inzicht krijgt in de bouwstenen van een online initiatief en een aantal stappen doorloopt om zo een goede basis voor strategie te leggen (en deze basis vervolgens uit te bouwen en te optimaliseren). Misschien dat je hier iets aan kunt hebben. Stuur me even een pm-metje als je geïnteresseerd bent, dan kan ik je wellicht een stukje op weg helpen in ruil voor je feedback;)
  13. Bedankt voor het delen, goed initiatief! Een paar opmerkingen die na het doorlezen bij me opkomen: - Naast de punten die opgenoemd zijn is het wellicht waardevol om een verdiepingsslag te maken. Hiermee bedoel ik eigenlijk het toevoegen van "innoverende politieke thema`s." Dit zijn thema`s die op zichzelf een innoverende impuls aan de politiek kunnen geven (en dus niet alleen aan innovatie zoals wij de term normaal gesproken gebruiken). - Mijn persoonlijke mening is dat er een paradigma shift nodig is in de politiek. Dat betekent niet alleen herprioritering van bestaande thema`s, m
  14. Ha Maurits, Dank voor je column. Ik moedig het erg aan dat jonge ondernemers hun visie delen en zeker met betrekking tot nieuwe media, en zeker wanneer ze social media in hun bloed hebben omdat ze geen wereld zonder kennen. Wanneer je wat langer bezig bent in de wereld van online marketing zul je leren dat er daadwerkelijk gemeenschappelijke delers zijn te vinden achter gedrag van individuen op social media. Je zult leren dat het `7 stappen lijstje` al op zichzelf een uitvloeisel is aan kennis op het gebied van hoe mensen informatie consumeren op het internet. Je zult leren dat er be
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept