• 0

Overname Strandpaviljoen.

Beste mensen,

Mijn zus en ik zijn voornemens het strandpaviljoen over te nemen waar mijn zus op dit moment ook werkt. Het is een goedlopende zaak op een perfecte locatie. Goede omzet ondanks de slechte zomer. Nu komt het heeft iemand enig idee hoe of via welke instelling we het beste het e.e.a. kunnen proberen te financieren.Kostprijs is 2 ton.In de prijs zit een behoorlijk gedeelte goodwill in natuurlijk. Samen met mijn zus heb ik ook nog een huis met een overwaarde van zo'n 160.000, huis is bijna hypotheek vrij. Zou dit eventueel als een soort onderpand kunnen dienen voor de financiering, of zijn er andere goede ideen.

Lees graag jullie reacties.

Groeten.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6540-overname-strandpaviljoen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Er zijn anderen die je vraag denk ik beter kunnen beantwoorden over de financiering.

Je hebt het over goodwill, waarbij je uitgaat dat je een bepaalde vaste klantenkring c.q. omzet uit het verleden hebt neem ik aan. Het blijft voor een financierder altijd moeilijk in te schatten of dat ieder jaar weer haalbaar is. Met name de weersafhankelijkheid is daar uiteraard ook een onderdeel van. Kortom een flinke onzekerheid waar denk ik niet iedereen zomaar instapt. Of de overwaarde van je huis je kan helpen, zou best kunnen.

Maar wat misschien wel een gedachte spinsel zou kunnen zijn, maar misschien ontspoor ik nu een beetje, is kijken of je misschien niet wat meer zekerheden kunt inbouwen wat betreft omzet.In hoeverre heb je bijvoorbeeld vaste inkomsten? Zijn er misschien zeilboot verenigingen, visclubs of van die zeekanoclubs die juist met slecht weer komen en die je misschien naar je toe kunt trekken om iets te faciliteren? Opslag van spullen misschien waar je al of niet een kleine vergoeding voor vraagt maar waar je wel van weet dat je een flink aantal avonden in ieder geval een redelijk vol tentje mee creeërt, als is het maar voor een paar bakken koffie. Je kunt in ieder geval gepland open zijn en meer concrete cijfers aankomen waardoor je verwachtte omzet harder maakt.

Nog gekker misschien iets van strand stoel time-sharing. Je wordt eigenaar van een plek op het strand die als je er niet bent, wordt verhuurd inclusief een VIP service, snelle bediening speciale drankjes en gebruik kunnen maken van wat leuk speelgoed voor kids of zoiets.

Wat te complex ter uitvoering misschien, maar wellicht zet het je tot denken en kom je op andere ideeën..

Perry

• 0

Beste Haagie.

Goed verhaal. Alleen banken zijn moeilijk warm te krijgen voor strandtenten. Ze willen vaak niet investeren in een "bos hout". misschien een beetje oneerbiedig gezegd maar dat is een beetje de jargon die in de wandelgangen gesproken wordt. Dus moeilijk. Maar overwaarde van je huis is altijd goed. let wel. Ze berekenen de executie waarden dus niet de taxatie waarden. Maar waar een wil is is een weg. toch?

Raadpleeg ook eens brouwerijen etc. of misschien valt er met de huidige eigenaar wel een deal te maken. Ik denk dat je een goed verhaal hebt voor de bank. Met een goed ondernemersplan (kunnen we je ook mee helpen) kom je er zeker. Als je vragen hebt kan je mij ook persoonlijk mailen. Ik loop al een tijdje mee in de horeca en heb zelf jaren in Scheveningen gewerkt. stel ze gerust. In ruil willen we wel uitgenodigd worden op je openings feestje.

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

• 0

Dank voor de reacties en ideen.

Zal inderdaad een moeilijk verhaal worden, schat zelf de waarde van inventaris/inboedel en behuizing op zo'n 50.000 dus inderdaad een bos hout. Echter een perfecte locatie waar leuk te werken en te verdienen is.

Dit wordt na 22 jaar als loonslaaf gewerkt te hebben een eerste stap om iets voor ons zelf te beginnen wat ons enorm aanspreekt, dus alle hulp is natuurlijk welkom. Begrijp dat je zonder ondernemersplan niet bij een bank hoeft binnen te lopen. Ga deze week eerst het gesprek aan met de huidige eigenaar en wanneer er vragen rijzen zal ik zeker gebruik maken van je aanbod..

Groeten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar