Jump to content

Rein

Super Senior
  • Content Count

    196
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Rein
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Recent activities

  1. Bij de Rabobank kan je een boekje halen waar precies percentages van de loonkosten in staan beschreven. Daar zou je het één en ander in kunnen vinden. Moet je wel voor betalen, meen ik. Succes
  2. Willemj: bedankt voor je output. Op dit moment bestellen mijn klanten via sms, telefonisch (erg onhandig als ik bij klanten zit), via de mail, per fax. etc. Buttton bestellijst printen is inderdaad handig. Had ik nog niet aan gedacht. ;D Nieuwe klanten neem ik door wat ze normaal aan non-food producten nodig hebben. Deze zal ik dan handmatig in het systeem zetten. Kan snel gaan. Als ze dan inloggen kunnen ze precies zien wat ze normaal gesproken altijd nodig hebben. als ze iets nieuws zoeken kunnen ze dat bij "opmerkingen" plaatsen. Het moet dus simpel zijn. Niet te ingewikkeld. 60%
  3. Ik heb alleen het idee dat dat meer voor webwinkels is. Of heb ik dat verkeerd gelezen. Ze hoeven alleen te bestellen bij ons. Niet direct af te rekenen. Daar hebben we een apart facturatie systeem voor. Het is dus ook voor bestaande klanten. Niet voor nieuwe klanten. En is dat systeem er ook in het Nederlands?
  4. Progression: Nee die zitten niet in elk standaard webshop programma. Ik ben opzoek naar een bestelsysteem gericht op de klant. Niet dat een klant 3000 artikelen krijgt te zien. De klant wil snel en doeltreffend bestellen. Dus wil hij alleen zijn eigen artikelen zien die hij in het verleden al besteld heeft. Frans74: Ik begrijp je vraag. Waar het mij niet omgaat, is dat de klant ziet hoeveel hij van iets in het verleden heeft besteld. Dat bedoel ik met historie. Puur wat hij wekelijks bij ons bestelt. Historie is wel een module voor de toekomst. Het gaat ons in eerste instantie om het best
  5. In principe hoeft er geen historie te zijn. Dat houden we zelf wel bij. Met giga bedragen bedoel ik 10k en daarboven. Het is juist om de klant extra service te geven en een slag voor te zijn ten aanzien van je concurrenten.
  6. Is al weer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Ben in december 2007 een nieuw bedrijf begonnen en het loopt boven verwachting. Mijn vraag: Ik heb een horeca groothandel daarvoor ben ik opzoek naar een systeem voor mijn klanten “een bestel systeem” Ik zal het proberen te schetsen: Klanten kunnen inloggen op onze website (of een willekeurige nieuwe website). Ze vullen hun naam en log-in gegevens in. Op het moment dat ze dat gedaan hebben moeten ze een "template" kunnen zien van wat ze voorheen besteld hebben. Zodat ze dus weer een nieuwe bestelling kunnen plaatsen. Ze klikken
  7. Zoals hierboven al beschreven is het geheel afhankelijk met wat voor soort verhuurder je te maken hebt. Als het een goede locatie is, dan zal hij waarschijnlijk niet meewerken. Hij kan het immers zo weer verhuren. Als het echt bouwtechnische aanpassingen zijn die noodzakelijk zijn voor de "staat van onderhoud" van het pand, dan is het weer een ander verhaal. Verhuurders maken hetzelfde kosten plaatje die jij ook maakt. Voor hoeveel kan hem verhuren en wat kost het mij. Met als doel: wat is mijn winst. In ieder geval, veel succes.
  8. Dit is een lastig veel voorkomend probleem. Bekende merken zijn nooit zo happig op nieuw ondernemingen. Ik zal je proberen uit te leggen waarom. De meeste merken zijn buitenlandse merken. Deze merken hanteren een bepaalde markt strategie. Dat wil zeggen: ze willen niet op elke hoek van de straat liggen. Daarnaast biedt je geen enkele zekerheid voor de, te verwachte, omzet. Dat doen hun huidige afnemers wel. En zeker als die goed van betalen zijn wordt het probleem alleen maar groter. Daarnaast hebben ze een soort van "gentleman's agreement" dat ze niet aan de buurman gaan verko
  9. We willen zeker niet af van het hoge niveau. Massa is vaak het laag segment zoals de Sligro, Makro etc. Ons pand bestaat uit twee lagen. Het is een soort van warenhuis voor de horeca. Wij hebben een apart bedrijf gericht op horeca interieur (andere naam) daarnaast hebben we een bedrijf (showroom) gespecialiseerd in kwaliteit producten (hoge segment) en we hebben een bedrijf voor horeca textiel (ook andere naam). Onze klanten denken ook vaak dat het allemaal aparte ondernemers zijn. Dat houden we graag zo. Nu komt er nog een winkel bij. Wij hebben een pand van zo'n 1000 m2. W
  10. Goed opgemerkt. Wij zitten met onze showroom in het "hoge segment". De winkel zit meer in het "midden segment". Maar het één kan het ander wel aanvullen + verwachten we met de winkel nog meer instroom betreffende de potentiele horeca ondernemer. Nu werken we alleen volgens afspraak. Daarnaast hebben we nog een horeca-interieur bedrijf. We kunnen dus makkelijk een totaal plaatje aanbieden ten aanzien van de ondernemer.
  11. ;D dat klopt. Vond consideratie ook wel een mooi woord. Maar het moet zijn consignatie zijn. ben nog niet helemaal goed ingeburgerd.
  12. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Wij hebben een showroom in horeca artikelen (non-food). Dat loopt allemaal (gelukkig) goed. Vanaf september gaan we nog eens uitbreiden. Nou zijn wij benaderd door een Belgische firma die horeca winkels (3 stuks) op gebied van non-food exploiteert in België. Nu willen ze graag naar Nederland komen. Hiervoor hebben ze ons benaderd. Nou hebben wij een behoorlijk groot pand waarvan wij een gedeelte verhuren tot 2008. Dat kan precies de ruimte zijn om een winkel (vanaf 2008) in Nederland te exploiteren.Wij gaan de winkel exploiteren en
  13. Beste Ploppy, Binnen de horeca branche zien we vaak dat mensen eerst de finaciering gaan regelen en dan pas opzoek gaan naar de locatie. Ik zou dat omdraaien. Ga eerst opzoek naar een locatie en ga dan aan de slag met je finaciering. Waarom: De horeca is heel locatie gevoelig. Een bank zal (kijkend naar je verhaal) nooit op voorhand het plan positief beoordelen, ongeacht wat je eigen inbreng zal zijn. Daar moet het plan sluitend voor zijn. Ook brouwerijen en andere participanten zullen altijd eerst kijken naar de locatie en doelstelling van het concept (discotheek, cafe etc). Er
  14. Beste AMO751. Het bedrijf in Monaco heeft als het goed is daar wel een meldingsplicht over. EU verhaal. De factuur is inderdaad BTW vrij. De belastingdienst kan achterhalen waar je iets gekocht heb. En daar rekenen ze BTW over. Nogmaals: Bel even met de belastingdienst. Helemaal zeker weten doe ik het ook niet. Alleen ik werk veel met Belgie en Italie. Vandaar mijn reactie.
  15. Beste AMO751, Producten en/of diensten vanuit Monaco lijkt mij geen probleem. Belasting rekent hier gewoon Nederlands BTW over. Hou daar dus wel rekening mee. 1 telefoontje of mail naar de belastingdienst en je hebt je antwoord. Daarnaast is het product maatwerk. Uit je verhaal is niet goed op te maken wat voor bedrijf je precies hebt en waarom het anti virus verhaal zo belangrijk voor je is. Moeilijke oordelen dus. Waarom vraag je niet een testperiode aan. één maand het product op proef. Of, contractueel vastleggen dat je nu een aanbetaling doet. vervolgens ga je aan de slag me
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept