Sushi

Junior
  • Aantal berichten

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze
  • Geslacht
    Male

Sushi's trofeeën

  1. Dag allemaal, Samen met mijn compagnon hebben we onlangs een huurovereenkomst getekend voor een pand. Aangezien er op het pand geen horeca bestemming rust, loopt er bij de gemeente inmiddels een vrijstellings procedure ( via artikel 19.1)om de horeca bestemming er op te krijgen. De verhuurder die ons er graag in wil hebben, wil nu ook dat wij meetekenen met het planschade overeenkomst, aangezien hij verwacht dat er sprake van planschade zal zijn. Wat moeten wij doen? Ik vind zelf dat wij niks moeten tekenen, aangezien de verhuurder ons graag in zijn pand wil hebben. Daarbij vind ik het niet logisch om een planschade overeenkomst te tekenen als je niet de eigenaar van het pand bent. Wat is wijsheid? Wie kan ons helpen? Shaw
  2. Ik ga binnenkort ook een achtergestelde lening aan. Is het verplicht om dit te altijd te meldenbij de belastingdienst?
  3. Hier is de link. Tip nr 4 http://www.deondernemer.nl/artikel/178195/Elf_belastingtips_voor_2008 Kan mijn vader zogenaamd in onze zaak investeren zonder afterekenen?
  4. Odeon: Mijn ouders hebben +30 jaar een chinees gehad. Daar heb ik 10 jaar gewerkt. Ik wil de zaak niet overnemen...gevolg daarvan is dat mijn vader het pand gaat verkopen. Mijn vader moet dus afrekenen met de belasting. Het pand staat zakelijk op de balans. Stel pand is 1.4 miljoen waard. Mijn ouders kunnen samen 4 ton afstorten bij een pensioenmaatschappij. dwz van 1 miljoen moet me pa 52% afrekenen met de belasting. Houdt hij ongeveer 5 ton over. Ik ga met een compagnon binnenkort op een andere locatie een horecagelegenheid beginnen....in hoeverre kan mijn vader hierin investeren(vof?)/meedoen om afrekenen te voorkomen? M.a.w....hij staat op op papier wel als vof maar werkt in het egt niet mee??
  5. Zonder afrekening naar een nieuwe onderneming Wie met zijn onderneming stopt moet afrekenen met de fiscus. Vanaf 1 januari 2008 komt hierin verandering. Een ondernemer kan vanuit de ene onderneming zonder fiscale afrekening een andere onderneming starten. De doorschuifregeling voor stakingswinst - die nu slechts van toepassing is als de ondernemer zijn onderneming moet staken tengevolge van overheidsingrijpen - kan vanaf 1 januari 2008 in alle gevallen worden toegepast. De ondernemer kan de winst bij staking van zijn onderneming belastingvrij reserveren en die vervolgens afboeken op daarvoor in aanmerking komende investeringen in een nieuwe onderneming. Die herinvestering moet dan wel (in beginsel) binnen één jaar na de staking van de onderneming plaatsvinden. Wat houdt dit precies in?? Moet men dan de hele winst herinvesteren of mag dan ook een gedeelte investeren??
  6. Alvast bedankt voor de info. Komende week krijg ik van de aannemers een globaal idee wat de verbouwingskosten zijn. Dan kunnen we daarmee aan de slag. Ook gaan we een makelaar inschakelen. We hebben egt geen idee in hoeverre de verhuurder wil mee investeren. En als we het zelf moeten betalen kijken welke constructie we moeten hanteren om onze investering veilig te stellen.
  7. Die aanvraag is al gedaan. De horecavergunning erop krijgen zal het probleem niet zijn. Ook zullen we geen huurcontract tekenen voor dat we alle vergunningen/financiering rond hebben. In het kort komt het erop neer dat minimaal 3 ton (150.000 bouwkosten, 150.000 inventaris/interieur) moeten investeren in een huurpand.
  8. Hallo, ik ben bezig met het opzetten van een restaurant. In het pand wat we op oog hebben, zat voorheen een kledingzaak. Nu is mijn vraag...we willen het pand huren....maar in hoeverre kan je de verhuurder laten mee betalen in het horeca casco klaar maken? En wat voor gevolgen heeft dat voor de huurprijs?? Dingen zoals een dragende muur slopen, toiletgroepen verplaatsen....alles wat aard en nagelvast zit...in hoeverre betaal je dat zelf....of niet?
  9. Dag allemaal, Ik zal bij het begin beginnen. :) Mijn ouders hebben begin jaren 70 in het centrum van een grote stad een hotel-restaurant gekocht. Het pand is 3 lagen hoog en elk laag is circa 300 m2 Van 1970 tot heden bedrijven me ouders en ik in dat pand(1e laag) een restaurant. De 2e en 3e laag(totaal ongeveer 15 kamers) gebruiken we als woning waar we met 4 mensen wonen.(vraag me nie waarom er we er nog geen studenten er in hebben gegooid) Ik sta nu op het punt deze restaurant/pand over te nemen. Door verschillende factoren wil ik de zaak die me vader heb opgebouwd niet overnemen. Ik ben van mening dat de capaciteit van het pand op deze manier niet optimaal wordt benut. Met andere woorden....ik wil kijken of het verbouwen en renoveren van het pand en er bijvoorbeeld op laag 1, twee (horeca)winkelunits te maken en op laag 2 en 3 kamers voor studenten. Op deze manier denk ik de volle capaciteit van het pand te benutten. Als ik dit wil onderzoeken? Welke stappen moet ik dan nemen? En in hoeverre is het bovenstaande aantrekkelijk voor me vader.(Aangezien hij dan de onderneming staakt) belasting technisch gezien en ook gezien de investering?? Ik hoop dat jullie me op weg kan helpen. Sushi
  10. 2 annedien Hey, jij bent creatief!! :) Bedankt voor jouw ideeen. Alleen waar ik naar toe wil is. Als je als ondernemer jarenlang een goedlopende zaakt hebt, waar klanten met de auto komen. En de gemeente meent de straat autovrij te willen maken. Staat daar dan niet enigszins een vergoeding tegen?
  11. 2 ben Inderdaad is de straat autovrij maken, alleen tijdens winkeltijden ideaal. Alleen de gemeente heeft anders besloten. Bij ons zijn de palen omhoog van 11 uur ochtends tot 11 uur 's avonds. :S De reden waarom de paaltjes niet al om 5 of 6 uur omlaag mogen weet ik nie....maar dat zou idd een betere oplossing zijn. Zal kijken of dit een mogelijkheid is....maar denk het haast van nie.
  12. Dag Nonex, Wij zijn ons ervan bewust dat wij natuurlijk onze bezwaren al veel eerder naar voren hebben moeten brengen. Alleen is dat destijds niet of niet goed gebeurd. Want eigenlijk hadden we niet verwacht dat het zo slecht zou gaan. Nu willen we kijken of het nie mogelijk is...om als nog een vergoeding te vragen? Natuurlijk is beter communiceren met onze gasten of een bezorgservice een oplossing. Maar feit is dat mensen het liefst zo dicht mogelijk bij de zaak willen parkeren. Het liefst voor de deur...zo niet....dan rijden ze gewoon door naar de chinees die wel goed bereikbaar is. sushi
  13. Dag anna, Verhuizen is altijd een optie geloof ik. Heb er nog nie echt overnagedacht, aangezien het pand waar we zitten van mijn ouders is. Maar ik snap waar je naar toe wil. :) Ze zullen nie altijd een schadeclaim geven.....maar beter iets dan niets. Ik kan me niet voorstellen dat wij dan gewoon pech gehad hebben, als de gemeente van deze belachelijke maatregelen meent. Er moeten toch meer ondernemers zijn, die in dezelfde situatie als ik heb gezeten? Hoe hebben jullie het opgelost? sushi
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.