• 0

Margeregeling en veilingen, winstberekening?

Hi allen,

 

Ik ben sinds kort begonnen met het verkopen van margegoederen middels veilingen. Nu heb ik flink rond gezocht over welk bedrag ik moet gebruiken voor de berekening van de winstmarge. De veilingkosten worden automatisch ingehouden door het veilingplatform.

 

Bijvoorbeeld:

Inkoop: 100,-

Veilingprijs: 200,-

Verzendkosten: 15,-

Veilingkosten: 30,-

 

Wat ik uitgekeerd krijg:  200 - 30 = 170 + 15 = 185,-

 

Moet ik de verzendkosten meenemen in de berekening voor de winstmarge? Dus is mijn winstmarge in dit geval:

 

185 - 100 = 85,-

of

170 - 100 = 70,-

 

Mocht iemand het weten, hoor ik het graag. Krijg er met een online zoektocht tot op heden geen antwoord op. Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 15-5-2020 om 18:04, R.I.P. - Benm zei:

Dit is een beetje een lastig verhaal. Bij veilingen betaal je meestal het geboden bedrag, en daarnaast een courtage/veilingkosten. Die kosten hebben 21% btw, maar het verschil in inkoop en verkoop prijs is een marge kwestie. 

 

Ja, ik zou natuurlijk graag zien dat mijn verkoopprijs de veilingprijs - de veilingkosten zijn (het meest gunstige voor mij), maar of dit ook zo is...

 

Daarnaast ben ik dus benieuwd of ik de verzendkosten moet meerekenen binnen de verkoopprijs, of dat deze los gezien worden van de verkoopprijs.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.