• 0

Nieuwe business modellen

Ik wil eens zien of we niet op wat vernieuwde businessmodellen uit kunnen komen.

 

Met name geinspireerd door http://www.thebusinessexperiment.com/ lijkt het me interessant om eens wat gedachtespinsels in de groep te gooien op welke wijze je op al of niet soort gelijke vernieuwde business modellen uit zou kunnen komen.

 

Welk doel moet het model naar mijn mening dienen?

1. Enthousiasmeren en activeren van (startende) ondernemers om met (nog meer) innovatieve plannen en ideeën te komen.

 

2. Een eenvoudige methode om geld te krijgen om de startup gefinancieerd te krijgen.

 

3. Een effectieve methode om uitvoerende van een plan dusdanig aan het werk krijgen alsof ze zelf bijna eigenaar van het idee/plan of plan zijn.

 

4. Plannen en ideeën succesvoller maken door vroegtijdige participatie van toekomstige klanten.

 

5. Financiers , uitvoerende en toekomstige klanten(early adapters) laten profiteren wanneer de produkt of dienst tot een succes is gebracht.

 

(als er nog meer suggesties voor doelstellingen zijn, graag).

 

Een paar schoten voor de boeg waar ik zelf aan denk:

 

1. Maak een site waar ondernemers kunnen brainstormen, plannen kunnen uitwerken en samen kunnen werken. Deelname kost al of niet een eenmalig en/of jaarlijks bedrag. Een gedeelte van dat bedrag wordt in een pot gebracht. Maandelijks kan een iedere deelnemer stemmen, welke projecten een gedeelte van de inleg mag gebruiken om een plan uit te voeren.

 

Verder kan men als sponsor optreden, waarbij ook dit bedrag op basis van stemmen onder de projecten wordt verdeeld.

 

Ook kan men als financier geld inbrengen, kan men gericht per project geven of ook weer in de pot stoppen. Financier krijgt dan in ruil voor zijn inbreng, zogenaamde aandelen van een aantal projecten of alle projecten. Die aandelen kan men alleen verzilveren als een project uiteindelijk winst gaat maken.

 

Ook kan men als klant(early adaptor) alvast een produkt kopen. Mocht het produkt niet afkomen, geen geld terug garantie:-)

 

Om het crossmedia gehalte er ook nog maar even bij te halen:-)

 

- Men zou per sms of met een 0900 nummer kunnen stemmen welke projecten de opbrengsten van de sms krijgen.

 

-Projecten worden al of niet uitgezonden in een Talpa format of bij mijnheer Mens in zijn programma (nooit gezien, maar misschien is het wat).

 

Ben benieuwd naar jullie reacties, wat voor modellen zouden we nog meer kunnen bedenken? En niet te vergeten, hoe zouden we dit uit kunnen voeren?

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Perry, natuurlijk waardeer ik je enthousiasme, maar hebben de meeste mensen hier - en vooral degene die je hierbij wilt hebben - niet een eigen bedrijf waar alle aandacht en tijd die men heeft in gaat zitten?

 

(Daarnaast denk ik dat als je met zaken als met dit idee èn serieuze financiering voor de startup èn een sms-spelletje voor de kosten èn een terugkerende tv-actie wilt opstarten, je wel érg breed gaat en het plan daardoor bij voorbaat al onhaalbaar is...)

Link naar reactie
  • 0

Perry, natuurlijk waardeer ik je enthousiasme, maar hebben de meeste mensen hier - en vooral degene die je hierbij wilt hebben - niet een eigen bedrijf waar alle aandacht en tijd die men heeft in gaat zitten?

 

(Daarnaast denk ik dat als je met zaken als met dit idee èn serieuze financiering voor de startup èn een sms-spelletje voor de kosten èn een terugkerende tv-actie wilt opstarten, je wel érg breed gaat en het plan daardoor bij voorbaat al onhaalbaar is...)

 

Ik denk dat je wel gelijk hebt, maar kan dit soort hersenspinsels helaas niet stil zetten. Men hoeft niet te reageren, maar nogmaals je hebt gelijk, terug naar het werk:-)

 

Perry

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.