• 0

Opstarten vestiging Nederland

Hallo iedereen,

 

Onlangs heb ik jullie forum ontdekt en lees regelmatig een artikel mee, maar momenteel zit ik met een aantal vragen, waardoor ik de tijd rijp acht om zelf even een nieuwe topic te plaatsen.

 

Als jonge ondernemer heb ik een 2-tal jaar geleden een bedrijfje uit de grond gestampt in België, waar ik zelf ook woonachtig ben en uiteraard ook de bedrijfsvestiging is gedomicilieerd. Het laatste jaar hebben we een aantal producten op de Belgische markt gelanceerd en hebben in die mate ook distributeurs gevonden voor Duitsland en Frankrijk. Allemaal heel fijn, denken jullie, en dat is het ook, maar toch voel ik ergens de noodzaak om meer standvastigheid na te streven, eerder dan te blijven delegeren aan derde partijen. Daarom speel ik met de idee om in Nederland een nieuwe vestiging te openen. Gezien mijn beperkte notie van de Nederlandse wetgeving en financiële initiatieven, had ik graag even jullie mening vernomen. Wat raden jullie me aan ? Zou ik gaan voor een eenmanszaak, een BV, of lijkt in deze het nastreven van een joint venture misschien een beter optie. Voor ons is het in elk geval belangrijk om met een beperkt aantal medewerkers toezicht te kunnen houden op de lancering van onze producten op de Nederlandse markt.

Laat hiermee de discussie geopend zijn.

 

Vriendelijke groet,

 

Arco.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat het voor een dergelijke vraag wel heel erg belangrijk is om te weten wat je voor bedrijf hebt, wat de risico's zijn e.d. Ik zou je hier gewoon door een adviseur goed over laten voorlichten wat in jouw specifieke situatie van toepassing is. Ook zaken als: loopt de belgische vestiging risico als de nederlandse failliet gaat enzovoorts.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, terugkomend op je laatste alinea. Het inschatten van onderlinge risico's tussen beide vestigingen is van cruciaal belang.

 

Wat betreft de aard van het bedrijf, het gaat hier om een platenlabel met de optie om disitributie in eigen handen te nemen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.