• 0

Cafe als stichting?

Ik (22 jaar) en een vennoot (21 jaar) zijn van plan een cafe te beginnen. wegens omstandigheden komt het het beste voor ons uit om dit in de ondernemersvorm "stichting" te presenteren.

 

Kunnen jullie mij vertellen wat hiervan de fiscale voor-nadelen zijn?

 

Kan de stichting later nog worden omgezet in een andere ondernemersvorm? en wat gebeurt er dan met het geld in de stichting?

 

We hebben nu een tijdelijk pand. kunnen we later ook deze stichting voortzetten in een ander pand? zitten hier nog haken en ogen aan?

 

Dat waren voor nu mijn vragen, misschien komen er in een verder stadium nog een aantal bij.

 

Met vriendelijke groeten: Skillet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel.

 

Een stichting is geen geëigende vorm om een onderneming op te starten. Ook zijn er beperkingen aan de winst, zoals het feit dat de uitkeringen een ideële of sociale strekking hebben.

 

Het lijkt mij dus geen geweldig idee om een café als stichting te beginnen. Misschien ben ik nu onzin aan het verkopen, maar als je het nog niet goed hebt uitgezocht, zou ik dat toch doen. Heb je alles al wel goed uitgezocht en is een stichting inderdaad de beste rechtsvorm, dan zit ik er naast. ;)

 

Lees meer op KvK.nl...

Link naar reactie
  • 0

 

Stichting! mmmmm waarom niet? Ben geen jurist, maar zou denk ik moeten kunnen.

 

Een soort "Goede doelen" café:-)

 

Een ieder doneert wat in een potje en daar kan iedereen bier van drinken:-)

 

Eigenlijk zie je dat al in die hotels waar je voor een vast bedrag in de watten wordt gelegd. Mag je voor een vast bedrag zoveel eten en drinken als je maar wil.

 

Open Source business cafe:-)

 

Café Honking;-)

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.