• 0

Via webshop gekocht product, geopende verpakking, aan deur te weigeren

Goedendag,

Stel je koopt ondernemer zijnde zakelijk een laptop. Je hebt dan geen retourrecht wat consumenten hebben. Heb je wel recht om, ondernemer zijnde, via webshop gekocht product met al eerder geopende verpakking aan de deur bij de pakketbezorger te weigeren met recht op geld terug enzo?
Een leverancier zou de verleiding kunnen hebben om bijvoorbeeld een door een consument geretourneerde laptop met één dode pixel door te zenden aan een ondernemer die geen recht heeft om zoiets te retourneren. Dan is de doos wel eerder geopend.

Mijn vraag is dus wat je rechten zijn wanneer je ondernemer bent en een eerder al  geopend pakket bij de pakketbezorger aan de deur weigert?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Op de beloofde tijd is de laptop geleverd. Hij zat in een onbeschadigde, niet eerder geopende verpakking. Door omstandigheden enige tijd later verpakking geopend en er zat een laptop in zonder dode pixels. Ik had me misschien iets te druk gemaakt omdat de leverancier zo expliciet vermeldde dat bij zakelijke bestellingen geen terugzendrecht zit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.