• 0

Welke samenwerking bij panden flippen met private investeerder

Hallo iedereen, 

Samen met mijn compagnon hebben wij een bouwbedrijf, dat vooral woningen renoveert in de Randstad. Nu zijn wij veel aan het werk voor vastgoedkantoren en beleggers, die er uiteindelijk met de meeste marge vandoor gaan. Wij zijn daarom nu aan het kijken om zelf een pand op te kopen en deze eventueel te splitsen in appartementen om vervolgens meteen te verkopen. Een kennis van ons zou hierbij met zijn vermogen tot 100% van de kosten willen financieren om uiteindelijk de winst bij verkoop met ons te delen. Aangezien wij niet bekend zijn met deze manier van zakendoen vraag ik mij af wat doorgaans de winstverdeling zou zijn, wanneer wij het werk uitvoeren en de investeerder tot 100% van de kosten investeert. Daarnaast vraag ik mij af wat de beste opzet is om dit te realiseren. Laat ik de investeerder het huis privé kopen en factureren wij de verbouwkosten naar hem? Of maken wij samen een bedrijf aan waarmee we het huis aankopen en de verbouwkosten naar factureren? 

 

Het zou erg fijn zijn als iemand mij iets meer duidelijkheid kan geven! 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Ik snap je frustratie in de huidige situatie waarbij de belegger momenteel de grootste marge heeft.
Heel belangrijk is de vraag wie het desbetreffende pand vind en wie het risico loopt. Denk hierbij aan het risico (gigantische meer) bouwkosten maar ook het risico op het niet verkrijgen van een vergunning enz.

Als je dit soort constructies wilt aangaan stel jezelf dan de vraag: Waarom zou een investeerder 100% van de financiering en dus risico! op zich willen nemen voor minder marge terwijl hij ook een willekeurige andere aannemer in kan schakelen en dus meer marge kan pakken?
 

Quote

Laat ik de investeerder het huis privé kopen en factureren wij de verbouwkosten naar hem?

Dat kan.
 

Quote

Laat ik de investeerder het huis privé kopen en factureren wij de verbouwkosten naar hem?

Dat kan ook.

 

Aanvullend hierop kan het pand ook notarieel op jouw naam (of op jouw bedrijf) en op naam van de investeerder gezet worden. Er zullen nog wel een paar opties zijn.

 

Voor de investeerder maakt het nogal uit of deze werkzaamheden worden verricht vanuit box 1,2 of 3. Kan allemaal. Wat gaat de investeerder exact doen in dit traject? Afhankelijk daarvan, aangevuld met zijn wensen en riskappetite geeft een goede richting voor het te volgen traject.
Kortom, voer voor een fiscalist!

aangepast door Olaf

Vraag en aanbod van Off market residentieel vastgoed (woningen en appartementen) komt samen in deze Facebook groep

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.