• 0

Levering digitale consulting naar Amerika

Ls,

 

Ik lever consulting aan een Amerikaanse LLC vanuit mijn BV. Ik zie berichten online dat bij levering van diensten in gebruik moet maken van een W-8BEN-formulier moet gebruiken anders is er sprake van 30% withholding tax, maar de infomatie online spreekt elkaar soms tegen. 

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Is dit nodig bij het leveren van diensten aan de US vanuit Amerika?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
22 minuten geleden, Davert zei:

Ls,

 

Ik lever consulting aan een Amerikaanse LLC vanuit mijn BV. Ik zie berichten online dat bij levering van diensten in gebruik moet maken van een W-8BEN-formulier moet gebruiken anders is er sprake van 30% withholding tax, maar de infomatie online spreekt elkaar soms tegen. 

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Is dit nodig bij het leveren van diensten aan de US vanuit Amerika?

 

Het gaat trouwens op een bedrijf in Nevada, waar geen witholding tax voor is.

Link naar reactie
  • 1

Ik ben geen expert maar heb ook te maken gehad met een klant in de US. Zover mij bekend vul je zo'n W-8 formulier in zodat je klant achteraf, bij een audit/controle, kan aantonen dat zij terecht geen belasting hebben ingehouden op de betalingen. Je hebt er in die zin dan ook zelf niets aan wanneer niemand er om vraagt, je stuurt ze zelf niet op naar de IRS of dergelijke. In mijn geval vereiste de accountant van het bedrijf het formulier en heb ik dat geregeld.

 

Als BV zit je aan het W-8BEN-E formulier omdat het een entiteit is, hiervoor heeft Flanders Investment een best aardig overzicht, al is deze helaas geschreven voor de vorige versie van het formulier. Vanwege de opzet met een BV moet je daarnaast ook eerst een EIN aanvragen met een SS-4 formulier, wat als niet-Amerikaan niet digitaal kan maar enkel telefonisch, per post of per fax. en enige tijd kost. Hierna kun je het formulier pas verder invullen en opsturen naar je klant.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.