• 0

DDP verzending: bedrag en factuurgegevens producten vanuit China

(aangepast)

He allen, 

 

gezien mijn vorige vraag uitgroeide tot een andere vraag heb ik besloten maar een nieuw topic aan te maken, gezien het oude topic zich vooral richtte op de logistiek ipv internationaal zakendoen. 

 

Ik zit met het volgende:

 

Ik ga een aantal dozen uit China laten komen, in totaal zo'n 300 kg. De producten kosten kaal $1800, maar omdat ik nog het een en ander aan verpakkingen, logo's etc laat doen komen de totale kosten op zo'n $2400 exclusief verzending. 

 

Nu ben ik aan het kijken wat voor mij de beste manier is om dit te versturen. Samples werden voorheen nl via Fedex verstuurd, die dan ook de inklaring deed, maar dat is voor een dergelijk aantal kgs qua kosten niet te doen. De fabrikant biedt echter aan het via DDP te laten lopen, zij regelen het dan met een freight forwarder die de boel verscheept, de invoerrechten, de btw en andere kosten regelt waardoor ik er - in theorie - geen omkijken naar heb. 

 

Dat klinkt natuurlijk perfect, maar het gequote bedrag voor DDP is $560, en dat lijkt mij erg laag. 21% van die $2400 zou al ruim $500 moeten zijn en het lijkt me sterk dat ze alles voor $60 weten te verschepen. Dan hebben we het over de invoerrechten nog niet eens gehad. 

 

Ik wil natuurlijk voorkomen dat ik een grove fout maak, dus zijn er grofweg twee dingen die ik wil weten:

 

1. Klinkt dit als een 'normaal' DDP bedrag, wordt er duidelijk gesjoemeld, of hoef ik me hier eigenlijk niet druk om te maken gezien dit mijn verantwoordelijkheid niet is? Het zou immers kunnen dat die 21% al lang in de verkoopprijs berekend zit.

2. Mocht ik akkoord willen gaan met deze DDP verzending, wat moet er dan precies op de factuur van de fabrikant komen te staan?

 

Om die laatste vraag even uit te lichten: in andere posts op dit forum las ik dat een DDP levering praktisch als een binnenlandse verkoop in zijn werk gaat, er vanuit gaande dat het hier in NL ingeklaard wordt. De producten worden voor de belastingdienst dan niet meer door mij geïmporteerd, maar door de verkoper. Vervolgens worden de spullen naar mij verzonden via een binnenlandse zending, maar dient de BTW hierop verlegd te worden.

 

Dat alles betekent - als ik het goed begrijp - dat ik een NL BTW factuur dien te ontvangen, omdat ik anders de BTW niet kan aftrekken. De fabrikant heeft echter geen NL BTW nummer, want die regelt het met zijn freight forwarder die natuurlijk niet op de factuur komt te staan. Dus vraag ik mij af hoe je dit überhaupt zou moeten regelen? Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die hier tegenaan loopt. 

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.