Ga naar inhoud

DOL/DOR

Geplaatst:

thunderkingcp

Beste andere ondernemers,

 

Zo vaak post ik niet, maar maak wel vaak dankbaar gebruik van jullie forum.

Zoals de meeste wel weten komt het DOL / DOR register eraan en is dit volop in het nieuws (althans hier).

 

Tot nu toe mag een handmatig opkopersregister ook, hogere bedragen vereisen een inkoopverklaring etc. Maar hoe zit het als het DOR register verplicht gesteld gaat worden, moet ik dan de huidig ingekochte goederen (eerder tijdvak) achteraf nog opgeven (wat voor veel ondernemers met grote voorraad geen doen is) of bij de nieuwe goederen die na verplichtstelling zijn ingekocht ? Hoe doen andere collega’s dit die dit systeem al gebruiken? Ik heb al diverse informatie opgevraagd maar ben erg benieuwd naar de praktijk ervaringen van mensen die hier al mee werken en/of de visie van mensen op het DOR systeem. 


Tot slot: Bij verkoop zie ik ook dat ik de identiteit van de verkoper vastgesteld moet worden, bijvoorbeeld met een identiteitsbewijs. Als je verkoopt via EBay bijvoorbeeld, dan is dit toch geen doen?

 

 

aangepast door thunderkingcp

Featured Replies

Er zijn geen berichten om weer te geven
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.