enige tijd geleden had ik een vraag gesteld over het openen van een nederlandse bankrekening voor een BV met een Amerikaanse UBO. Dit was destijds niet mogelijk (tenzij je een zeer aanzienlijke omzet draait, zo werd het bedrag van 350 miljoen genoemd) in verband met de hoge compliance kosten en risico's die de banken zien voor het in de lucht houden van dergelijke bank rekeningen.
Ik hoorde onlangs dat er wat beweging in lijkt te zitten, en dat banken wellicht weer minder "strak" reageren. Heeft iemand hier recente ervaring mee?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
OVOVOV
OVOVOV
beste forum-leden,
enige tijd geleden had ik een vraag gesteld over het openen van een nederlandse bankrekening voor een BV met een Amerikaanse UBO. Dit was destijds niet mogelijk (tenzij je een zeer aanzienlijke omzet draait, zo werd het bedrag van 350 miljoen genoemd) in verband met de hoge compliance kosten en risico's die de banken zien voor het in de lucht houden van dergelijke bank rekeningen.
Ik hoorde onlangs dat er wat beweging in lijkt te zitten, en dat banken wellicht weer minder "strak" reageren. Heeft iemand hier recente ervaring mee?
hartelijke groet,
OVOVOV
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75640-bankrekening-openen-voor-bv-met-amerikaanse-ubo/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag