• 0

Vloggen: welke aftrekposten

(aangepast)

Goedeavond allen,

 

Ik heb een vraag - gaat over mijn hobby waar ik over wil gaan vloggen. 
Ik ben gek op parfums, make-up en fashion. 
Om hierover te kunnen vloggen vergt dit een behoorlijk investering aan materiaal (kleding, parfum etc). Ik schat enkele duizenden per jaar. 
Mag ik dit allemaal aftrekken van eventuele winst? Of alleen de btw oid? 
Ik verwacht in de beginfase nog geen winst te maken. Ik werk parttime in loondienst. Hoe kan ik de kosten voor het vloggen gebruiken om mijn belastbaar inkomen te drukken in de fase dat er nog geen winst gemaakt word? 

waarschijnlijk gebruik ik een deel van de spullen in het dagelijks leven. Maar soms ook niet. Hoe controleert de fiscus hierop? 


bedankt voor jullie input 


 

aangepast door Elle Pee
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1

Welkom op Higherlevel!

 

Heb je al eens op deze pagina van de Belastingdienst gekeken?

 

Het enkele feit dat er vloggers zijn die hun werk gemaakt hebben van het vloggen, betekent nog niet dat iedereen die vlogt dat ook als onderneming kan beschouwen. Net als met paardrijden; voor de meeste mensen is dat gewoon een hobby (een nieuw zadel is niet af te trekken voor de belastingdienst), maar voor iemand die het full time doet en als enige inkomstenbron gebruikt misschien weer wel.

 

Ook zou je als je het als onderneming ziet een degelijke boekhouding moeten voeren, vereist je bank dat je dit vanaf een zakelijke bankrekening doet, en moet je ieder kwartaal BTW-aangifte doen. Ik kan me alleen daarom al voorstellen dat je eerst begint met vloggen als hobby, en dat zodra het wat serieuzer begint te worden, je dan nog eens evalueert of je het als winstgedreven onderneming zou willen doen.

 

Succes!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.