Misschien is deze vraag al gesteld maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden.

Stel ik koop een partijtje goederen in. Deze goederen verkoop ik zeg voor euro 3 per stuk aan verschillende personen op een markt of elders. Hoe zit het dan met de factuur. Als ik zelf iets koop van een luttel bedrag dan krijg ik ook geen factuur op naam enz. Hoe gaat de belastingdienst hier mee om. Er valt dan weinig te controleren. De partij is ongeveer........ groot. Boek je dit dan als verkoop contant in kasboek? Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen...ben slechts beginner..

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7587-factuur-detailhandel/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Omdat het moeilijk te controleren is, heeft het juist de aandacht van de fiscus... Zo worden jouw fiscale gegevens vergeleken met branchgenoten etc.. Belangrijkste aandachtspunten zijn verantwoorde omzet en BTW afdracht!

 

 

Bedankt voor de reaktie. Dit lijkt mij helder. Maar hoe zit het dan met de facturen, dus iets verkopen (euro 3) zonder factuur .... er is toch redelijkerwijs geen beginnen aan....

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7587-factuur-detailhandel/#findComment-76186
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt me inderdaad niet te doen om voor al die kleine bedragen een factuur te maken.

 

Bij gebrek aan vacturen wordt het bijhouden van je voorraad en kas heel belangrijk!

 

Als je weet hoeveel je inkoopt, wat je voorraad is en hoeveel je verkoopt kan je je BTW bepalen...

 

Als je je verkoopopbrengsten gaat boeken dien je je BTW apart te boeken inderdaad. Je opbrengsten boek je geheel in je kasboek en daarna kan je een doorboeking maken naar de BTW. Je krijgt dan:

 

Kas 1000 Debet

Opbrengsten 810 Credit

Af te dragen BTW 190 Credit

 

Succes!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7587-factuur-detailhandel/#findComment-76199
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt me inderdaad niet te doen om voor al die kleine bedragen een factuur te maken.

 

Bij gebrek aan vacturen wordt het bijhouden van je voorraad en kas heel belangrijk!

 

Als je weet hoeveel je inkoopt, wat je voorraad is en hoeveel je verkoopt kan je je BTW bepalen...

 

Als je je verkoopopbrengsten gaat boeken dien je je BTW apart te boeken inderdaad. Je opbrengsten boek je geheel in je kasboek en daarna kan je een doorboeking maken naar de BTW. Je krijgt dan:

 

Kas 1000 Debet

Opbrengsten 810 Credit

Af te dragen BTW 190 Credit

 

Succes!

 

 

Ik moet het wat makkelijker gaan zien denk ik. Ik zat tevens te denken aan als je dit op bovenstaande manier doet, dan heb je veel klanten maar geen bewijs daarvoor om aannemelijk te maken dat je als bedrijf gezien wordt door de belastingdienst. Het bedrijfje dat ik in jan 2006 start is kleinschalig in dienstverlening en handelsonderneming. Zeer bedankt.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7587-factuur-detailhandel/#findComment-76207
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.