• 0

Kleine Ondernemers Regeling (KOR)

Goedemiddag,

 

Ik heb een aantal vragen met betrekking tot de KOR.

Ik wil namelijk graag starten met een handelsonderneming in tweedehands motorsport artikelen.

Ik zit met de volgende vragen waarop ik geen antwoord kan vinden op het web:

-Als ik een tweedehands artikel/onderdeel koop voor €1000 en ik verkoop deze voor €1200, geldt voor mijn omzet dan alleen de marge? (=1200-1000=200 euro). of het volledige verkoopbedrag?

-Geldt er een minimaal aantal uren dat aan de onderneming moet worden besteed voor de KOR? Ik wil het namelijk naast mijn fulltime baan als engineer gaan doen.

-Kan ik zakelijk rijden met het bijbehorende wegenbelastingvoordeel? of geldt ik voor de belastingdienst niet als ondernemer?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg Joep

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1

Je omzet is je totale bedrag aan inkomsten uit de verkoop van, in dit geval, een product. Ofwel € 1.200,- en niet enkel de marge.

 

Of de belastingdienst je ziet als ondernemer is afhankelijk van meerdere factoren. Waaronder 'zelfstandigheid'. Een fulltime dienstverband ernaast helpt op dat punt in ieder geval niet. 

 

Naar mijn weten is er geen urenregistratie nodig voor de KOR. Urenregistratie is relevant voor zelfstandigenaftrek en niet voor de KOR. Waarom zou je onder de KOR willen vallen? Enkel voor de administratieve last? Wil je echt ondernemer worden? Of is het een hobby met wat extra inkomsten? 


Alles valt of staat denk ik met het doel dat je uiteindelijk hebt en wat voor omzet je kunt verwachten. 

Vanuit het antwoord op die vraag zou ik kijken wat passend is, ook voor de toekomst.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.