• 0

Boekhouder controleert slecht of nauwelijks de zakelijke afschriften, logisch?

Vanuit mijn boekhouder komen er nooit vragen na het afgeven van de administratie per kwartaal. Ook als ik soms weet dat een factuur er niet bij zit, of verloren is gegaan en dit bedrag dus wel op de afschriften zichtbaar is wordt hier niet naar gevraagd. Omdat ik nu 2022 aan het afronden ben loop ik alles zelf nog even helemaal na, kom ik bijv. ook een factuur tegen die niet helemaal juist is uitgeprint en het bedrag niet zichtbaar is. 

Bij de afschriften staat hier en daar wel een vinkje alsof dit wordt nagelopen, dus ik ging er min of meer van uit dat dit gedaan werd en beschouwde de gemiste factuur als een vergissing of dat het later nog wel in orde werd gemaakt. Nu bij het nalopen van 2022 kom ik voor zo'n 1500 euro aan facturen tegen die er niet in zitten. Mijn fout, ik moet ze aanleveren maar in hoe verre is het vanzelfsprekend dat een boekhouder de afschriften grondig naloopt of overal wel een factuur bij volgt ter controle?

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 30-12-2023 om 13:45, ijscoman zei:

 

Daarom verwacht ik ook als antwoord dat hij dit niet actief doet. Doet hij dit wel, is hij er niet geschikt voor of aan het jokken. Maar al zou ik een nieuwe boekhouder onder de arm nemen die het wel doet/gaat doen, zal ik het zelf ook nog zelf nalopen. Ik heb het bijna afgerond en ben dan erg benieuwd naar zijn reactie. 

Mogelijk een vrij late reactie maar misschien wel handig om jou als ondernemer in de toekomst tijd en moeite te besparen. Ik heb zelf een onderneming in de financiële dienstverleningssector. Wij leveren diensten waaronder het verzorgen van de boekhouding en doen alles online. Een van de voordelen hierbij is dat wij software gebruiken waarbij je altijd alle uitgaven koppelt aan bankafschriften en facturen, indien er dus een bankafschrift is die ik niet kan koppelen aan een factuur gaat er altijd een melding uit middels de App naar onze klanten dat er nog een factuur ontbreekt voor een x bedrag. Zo mis je dus nooit een factuur die al wel betaald is in je OB en uiteindelijk IB aangifte. 

Mocht je denken, ik wil deze fouten gewoon koste wat het kost voorkomen en niet langer die handmatige controle moeten uitvoeren, kijk dan vooral eens om je heen in de omgeving of er andere boekhouders zijn die eventueel ook deze moderniseringsslag hebben gemaakt. Ik denk dat het je als ondernemer alleen maar voordeel kan opleveren op heel veel vlakken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.