Jump to content

ijscoman

Senior
  • Content Count

    73
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Company info

  • Location
    Nijmegen
  1. Hoe lang mag een wanprestatie duren? Tientallen ingehuurde cateraars 9 maanden geleden niet betalen en vervolgens maanden door gaan met het inhuren van weer nieuwe cateraars en ook deze niet betalen. Hoe reëel is het nog te denken dat deze ondernemer wel de intentie heeft deze cateraars die de komende maanden weer worden ingehuurd te gaan betalen?
  2. Ja dit waren we ook van plan, geven "gewoon" nog een offerte maar nog geen concrete opdracht gekregen. Het zure is dat dit bedrijf ook nog eens ontzettend veel aanvragen krijgt als ik alleen naar mijn concept kijk en dan bedenk dat ze nog wel 30 andere food concepten aanbieden. Tel de winst maar uit. En er dan nog zo'n puinhoop van maken, echt zonde. In elk geval zet ik wel door, al is het maar dat deze onderneming zal stoppen. Ze hebben de referenties van facebook al maar verwijderd want het werd wat te gortig met de klachten die binnen stromen. Zelfs ex-werknemers die klagen niet betaald te hebben gekregen.
  3. Gewoon een tussenpersoon, soms waren wij de enige op locatie. Ze doen er nu nog een schepje bovenop en gaan nu proberen complete events te organiseren waar inderdaad met munten gewerkt wordt. Ik heb wat namen van andere ondernemers die ook individueel een gerechtsdeurwaarder hebben ingehuurd. Maar de meesten hebben niet zo'n groot bedrag tegoed als ik heb.
  4. Ik ben vorig jaar voor 3500 benadeeld. Diverse opdrachten gedaan in het hele land in één maand en geen enkele factuur is betaald. Dacht dat ik er zelf nooit zou intrappen maar toch is het gebeurd, op facebook en google kwam ik er al vrij snel achter dat ik niet de enige was. Vele foodtrucks zijn mij voor gegaan en krijgen allemaal niet betaald. Deze tussenpersoon heeft op het plegen van de telefoontjes na geen kosten gehad maar alle volledige cateringbedragen geincasseerd. Procedure tot een zaak zal nu worden gestart. Hoe zit het eigenlijk met bv's tegenwoordig. Natuurlijk heeft dit bedrijf meerdere bv's, is het nog steeds zo makkelijk om te zeggen dat er nu eenmaal geen geld meer is en de bv zal ophouden en bv2 of 3 weer vrolijk verder kan gaan? Het neigt erg naar oplichting, cateraars inhuren terwijl men bij voorbaat al weet deze niet te gaan betalen. Ironisch genoeg gaan ze nog steeds door en krijgen wij "per ongeluk" soms nog zelfs nieuwe aanvragen binnen. Waarschijnlijk wordt het lastiger voor ze om nieuwe slachtoffers te vinden, maar de bv draait nog altijd door blijkbaar. Weinig hoop op mijn geld, maar al kan ik een bijdrage leveren dat de stekker er definitief uit gaat heb ik hier wel wat voor over.
  5. Ik zie om mij heen veel mensen in de ziektewet terechtkomen. Van burnout tot hernia, van een weekje extra pakken na een dagje verkoudheid tot aan volledige arbeidsongeschiktheid. Als starter is een verzekering voor mij momenteel (nog) niet te betalen, dus mocht mij wat gebeuren dan heb ik wel een probleem. Ik heb 'm ooit wel nodig, ik zie maar weinig mensen mijn werk nog kunnen doen als ze de 60 aantikken.
  6. Dan kan ik idd fluiten naar opdrachten. In sommige gevallen heb je als kleine ondernemer maar te accepteren dat het zo gaat is mijn ervaring. Voorwaarden of aanbetaling klinkt heel leuk maar bij de grotere bedrijven ben jij degene die aan hun eigen voorwaarden moet voldoen, dan bellen ze wel een ander.
  7. De ene ondernemer kan makkelijker een klant missen dan de ander. Als ik vaarwel zou zeggen tegen de klanten die stelselmatig te laat betalen ben ik 50% van de omzet kwijt. Hoe groter het bedrijf, hoe later de betaling (60-100 dagen) en hoe meer formuliertjes je in moet gaan vullen alvorens je in het "systeem" komt. Ook een grote bron van ergernis zijn de bedrijven die na afloop mailen dat "bedrijf X" voor de betaling zal zorgen, waar je na herinneringen moeilijk contact mee krijgt en het bedrijf dat je oorspronkelijk heeft ingehuurd je niet verder kan (wil) helpen als men al 50 dagen te laat is met betalen. Het enige voordeel wel is dat deze bedrijven uiteindelijk altijd betalen. Lijkt vanzelfsprekend, een klant die betaald.
  8. Hallo, Wat vinden jullie van een 085 nummer voor een landelijke uitstraling en om geen bezoekers te laten afhaken ten opzichte van een lokaal nummer? Of wekt een 085 nummer nog vraagtekens op, alsof je bij wijze van iets te verbergen hebt? Of nog sterker, in hoe verre weet de gemiddelde burger dat een 085 nummer een landelijk nummer is en denkt men bij het zien van dit nummer niet aan een of andere uithoek in een provincie waar ze waarschijnlijk ver vandaan gevestigd zijn en klikken mijn website weer weg op zoek naar iets anders? Op de website heb ik nu een 024 nummer (en nog een 06), zal een 085 nummer voordelen hebben ten opzichte van 024? Ik wil in het hele land geboekt kunnen worden, afstand maakt mij niet uit bij leuke aantallen.
  9. Waarschijnlijk om een andere doelgroep aan te trekken. Mensen die écht privé willen sporten, drempelvrees hebben om de drukke sportschool vol afgetrainde lijven binnen te stappen en 1 op 1 les willen hebben zonder "pottenkijkers". Vanuit een bestelbusje kan ik mij weinig bij voorstellen, of bedoel je buiten sportles geven en je met het busje de spullen meeneemt? Dit zou ts neem ik aan ook wel overwogen hebben maar is een heel andere manier van werken en weer een andere doelgroep, de echte buitensporter. Als je echt serieus pt wilt geven zou ik toch eerder kijken naar een bescheiden ruimte in een wijk zodat je goed zichtbaar bent en je zaak wat meer uitstraling/professionaliteit geeft.
  10. Nou, de hele dag met je kop boven de vriezer hangen en af en toe zelf ook een lekker ijsje eten. Phoe phoe wat zwaar ;D :P Jawel hoor, https://www.ijstraktatie.nl/sitemap.xml. Misschien even handmatig toevoegen via Search Console en site even fetchen als Google, wil weleens helpen om de indexering te versnellen. Maar Google is eigenwijs en als zij vinden dat een automatisch gegenereerde titel of omschrijving beter passend is dan jouw geoptimaliseerde tekst tonen ze toch hun eigen tekst. Dat is slordig inderdaad... Zorgen dat al je pagina's goed verzorgd zijn en een call to action om te boeken hebben dus. Alleen beetje te veel van het goede als ik bijvoorbeeld op ijskar huren limburg ook nog verder ga met voor elke ijskar in limburg een aparte pagina te maken? Dus ijskar-huren-limburg/ijscowagen etc. Ik doe het graag als het wat op kan leveren, maar ik denk dat er dan 10 bijna dezelfde pagina's per stad bij gaan komen en dit de waarde niet ten goede komt.
  11. En dan zou je jullie basislocaties niet duidelijker willen communiceren? Je hebt nu een vrij unieke website zonder 'contact' en 'social media' buttons. Dan komt slechts 78% van elders als ik het goed begrijp!? De ijscoman verdient lekker met hogere temperaturen en zonnig weer, mag ik hopen. IJs maken is toch zeker inspannender, dan dit verkopen, of niet? ;) Wat is of omvat depot 'Rotterdam'? ??? Groet, Highio Verkeerd gelezen, 22 bezoekers via HL dus het aandeel is minimaal. Via facebook hebben we sporadisch een enkele bezoeker. Dit heeft nooit wat opgeleverd, pas als we een gratis traktatie verloten komt er wat leven in, maar geen enkele opdracht. De fb button communiceren we wel via de mail, de heilige button moet nog wel op de website ja. Niet dat het wat oplevert, maar het hoort immers zo omdat iedereen het heeft. Ik hoor wel meer geluiden dat er een contact button in het menu moet. Ik vind het een beetje dubbel naast de offerte aanvragen button, als de prijzen er nog bij komen wordt het menu wel erg krap. In de footer bij "over ons" is nog wel plek, daar zal ik hem dan doorlinken naar de offerte pagina. Op deze pagina staan inmiddels onze ijskarren ook vermeld wat nog gedaan moest worden. Ik weet nog niet echt of mensen afhaken omdat er geen "contact" staat. Telefoon en mail staat duidelijk in beeld evenals het aanvragen van een offerte. Misschien zit ik fout. De locaties waar wij vandaan komen wil ik juist wat minder prominent vermelden omdat we door het hele land komen en klanten mogelijk afhaken als we te ver weg zitten. We hebben nu ijskarren op 3 locaties, maar willen ook graag in andere regio's komen trakteren. Ik krijg vaak verbaasde reacties als ze horen dat ik 100km gereden heb.
  12. Deze maand 22. Maanden ervoor zal niet veel geweest zijn, 10 max.
  13. Bezig met de prijslijst. De minimale afname is 200 bollen voor 250 euro. Er komt nog een optie voor minder dan 200 bollen met een "prijs op aanvraag" zodat we kunnen kijken of deze aanvraag interessant is. We willen namelijk best om de hoek komen voor 225 euro voor 50 personen in de wintermaanden. Ik ben er mee eens dat er meer beleving op de site moet verschijnen, dit moet voornamelijk met afbeeldingen gebeuren. Ik wil ook wat meer video gaan gebruiken, misschien ook wel om de ijskarren te presenteren. Hierin zit namelijk onze kracht, ik ben nog niemand tegen gekomen met zo'n gevarieerd aanbod als wij. Waarschijnlijk wordt dit pas vanaf september, nog even de drukke periode overleven met deze hitte. De ijscoman heeft een zwaar beroep met 35 graden. Ook nog bezig geweest de website te controleren, een paar slordige fouten tegen gekomen van de bouwer. Geen voorkeur voor met of zonder www. ingesteld. Geen sitemap dus indexering verloopt nog zeer traag, ik zie mijn nieuwe meta tags nog niet in beeld wat me nu al een paar % aan ctr kost, de standaard (korte) titels staan vooral nog in beeld. Google pikt het nog niet op. Op zo'n moment mis ik weer wordpress en Yoast. Stedenpagina's waren verwisseld, in den Bosch stond de tekst van Nijmegen...Ook de test website waarin deze is opgebouwd stond nog live en op indexeren, dus een replica van deze website stond live op een andere url. Waar ik ook achter ben gekomen, en ik weet niet of dit "schadelijk is" het volgende; Als ik google op "ijstraktatie ijskar Rotterdam" bijvoorbeeld dan komt de pagina van een bepaalde ijskar in beeld met een link naar de url. Deze pagina komt van het artikel waarin de ijskarren worden gepresenteerd, echter is voor deze pagina zelf geen aandacht besteed omdat deze via de website zelf niet te bereiken valt.
  14. Meerdere bedrijven kiezen er voor om aanvragen door de site te laten versturen naar twee emailadressen, bijvoorbeeld een @gmail.com als reserve account. Ik verwacht ook dat je binnen 1 dag met Wordpress zonder hulp van derden een mooie site kunt maken die vergelijkbaar is met datgene wat je nu hebt en het prima doet bij Google. Joomla is niet verkeerd, in dat framewerk zou je zelf ook in de rol van ontwikkelaar kunnen werken aan de site. Dat is een slimme, een reserve mail adres erbij waar de offerte naar toe gaan. De eerste dag dat de site live stond ging alles lekker, veel aanvragen. De offertes kwamen toen "verkeerd" binnen, we konden niet via reply reageren en de naam van de afzender was altijd "ijstraktatie" wat gewoon niet handig was. Toen dit is omgezet naar de juiste instellingen is de duidelijke drop in aanvragen ontstaan, misschien is daarbij iets mis gegaan. Vandaag even wat tijd om het cms van Joomla te verkennen. Wel vervelend, ik zou graag even de kleuren aanpassen etc. maar dat wordt nu lang puzzelen. De oude wordpress site was ik toch wel maandelijks mee in de weer om af en toe wat te veranderen en te meten of het beter gaat, dat mis ik nu wel.
  15. Aantal personen is het aantal dat je wilt trakteren. Dit roept nooit vragen op bij klanten, was en is altijd wel duidelijk wat we er mee bedoelen. Het minimum aantal is inderdaad 200 bolletjes, dus dat is blijkbaar goed duidelijk. Festivals en verkoop doen wij niet via deze site, niemand gaat 300 bolletjes afnemen als er 5000 personen rondlopen. Wij nemen ook altijd contact op zodra er 500+ personen wordt ingevuld wat precies de bedoeling is. De reden dat we met sommige karren meer smaken mee nemen is puur capaciteit. In de kleine kar past dit gewoonweg niet.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept