Jump to content

ijscoman

Senior
  • Content Count

    91
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Company info

  • Location
    Nijmegen
  1. Het is altijd makkelijk te oordelen over hoe anderen het zouden moeten doen. Helemaal als zaken goed gaan en buffers kunnen worden opgebouwd. Trots kan je dan melden hoe hard en slim je hebt gewerkt. Genoeg ondernemers met een goed idee, hard werken maar ook veel pech op de weg naar succes. Eenmaal begonnen met investeren is er geen weg meer terug, blijkbaar is het respect voor de hardwerkende startende ondernemer of ondernemer met veel tegenslag zelfs onder collega ondernemers soms ver te zoeken.
  2. Mijn opdrachtjes in deze maand beginnen 1 voor 1 af te bellen. Ga er van uit dat ik tot april nergens op hoef te rekenen. Nieuwe aanvragen zullen ook op zich laten wachten. En dat terwijl ik net uit de winterslaap kom, een beetje hongerig ben.
  3. Spreek je nog wel over een premie van € 1200 per jaar netto als je die € 14.500 uitgekeerd krijgt omdat je bijv. blijvend invalide bent geworden? Je betaald toch zo goed als geen belasting over je inkomen van € 14.500 dus wat valt er nog af te trekken van die € 2200 zodat dit neer komt op € 100 per maand? Wat levert deze verzekering netto meer op dan wanneer ik invalide raak, alles kwijt raak en failliet zou gaan en uiteindelijk in de bijstand terecht zou komen met hier en daar een toeslag die ik waarschijnlijk niet meer krijg met € 14.500?
  4. Die borg heeft mij er ook van weerhouden. 750 euro kost het gebruik maken van je tankpas in feite, als je hier jarenlang gebruik van gaat maken. Wel handig zijn de digitale bonnen, personeel raakt er jaarlijks wel enkele kwijt of vergeet het te vragen, is die 750 dan wellicht toch voordeliger op termijn.
  5. Ik heb in 2013, 14 en 15 misschien 2k per jaar aan belasting betaald vanwege een laag inkomen in loondienst. Nu is carry back alleen op 2013 toegepast. 2016 is nu definitief (13, 14 en 15 ook) mede door tegenslag met intrekking vergunningen en nieuwe foodtrucks is dit zo'n 25k aan verlies geworden. Is de carry back nu "verbruikt" of krijg ik vanzelf een keer bericht dat 14 en 15 ook mee worden genomen voor carryback? Of moet ik dit zelf aangeven?
  6. In 2016 had ik nog enkel een eenmanszaak, dit jaar was door veel investeringen en andere omstandigheden verliesgevend. 2017 een normaal jaar gedraaid in de plus waar goed van rond te komen is, vof erbij gekomen. 2018 flink gegroeid in omzet, aangifte moet nog worden gedaan. 2019 verder gegroeid. eenmanszaak gestopt en vof gaat nu verder. Nu heb ik vandaag bericht gekregen dat de belastingdienst zelf een carry back heeft toegepast over 2016 en deze verrekend heeft met 2013, een jaar in loondienst. Dit inkomen was zeer laag, onder 20k. Nu moet ik over 2018 best wat gaan betalen, maar het verbaast mij dat de belastingdienst zelf de carry back toepast, moet je dit zelf niet aanvragen? Liever pas ik een carry forward toe zodat ik niet te veel hoef te betalen voor 2018. Ook lees ik dat het "restant" verder gebruikt kan worden de komende 6 jaar (vanaf 2016 of nu vanaf 2013?) Klopt dit allemaal of heb ik nu weinig aan de carry back van 2013 omdat dit beter met 2018 en 2019 verrekend kan gaan worden? Wat is eigenlijk het verschil met middelen, komt dit niet op hetzelfde neer? Maken jullie deze ijscoman maar graag een stuk wijzer.
  7. Hoe scoort je eigen website als iemand in jouw omgeving via google zoekt naar een webbouwer? Krijg je wel aanvragen, of laten bezoekers niks meer horen na een eerste contact? En hoe scoorde je site in het verleden, toen je misschien nog meer klanten had? Als er een duidelijk verband is tussen daling van je bezoekers en daling van je aanvragen weet je dat het daar aan ligt. Hier aan werken zal lastig worden gezien de concurrentie of je moet zoals Bob de webbouwer al aangeeft een heel specifieke onderscheiding gaan maken en hier een blog bij maken om toch gevonden te worden. Hoe zit het met linkbuilding? Adverteren via google is imo wel dé manier om bezoekers op je site te krijgen. Geen adblocker die de resultaten binnen google tegen kan houden en tegenwoordig staan de eerste 4 zeer prominent in beeld en nog onopvallender als ad dan ooit te voren. Dit kan je natuurlijk zo lokaal en specifiek maken als je wilt, ooit eens uitgetest of dit werkt? Een google bedrijfspagina zal je waarschijnlijk al hebben om lokaal goed weergegeven te worden. Ik kom nog altijd terecht op websites die enorm gedateerd zijn, vooral als ik iets zoek wat lastiger te vinden is. Met een simpele wordpress site is niks mis mee, ik geloof dat het gros van de sites die men bezoekt vaak een simpele wordpress site is. Hier zal nog altijd vraag naar zijn en blijven.
  8. Wat kan ik doen door hier van af te komen? Want mijn geduld (mede door de manier waarop) is aardig op. Ik denk bovendien dat als ik naar een ander ga alsnog sneller de zaak kan afronden dan hier mee door te sukkelen. Moet ik nu eerst (uiteraard een mailtje!) sturen dat ze de kans heeft binnen termijn X de dagvaarding voor elkaar te hebben of wat is het beste advies hier voor? Hoe zeer heb ik als "klant" hierbij nog rechten ergens mee door te gaan, en hoe verre is dit aantoonbaar een wanprestatie? Ik heb er schoon genoeg van nu weer te moeten mailen naar de stand van zaken en weer een belerende reactie terug te ontvangen van de beste powervrouw.
  9. Ik zou het liefst afzien van verdere samenwerking en melden dat ik naar een ander ga, maar vrees dan een rekening te krijgen voor de geleverde diensten terwijl ik het meer een wanprestatie vindt. En dan zal je zien dat ze dan wél snel kan schakelen en wordt het een zinloze principekwestie, wat het nu min of meer ook al is geworden. Ik hoor gewoon weken/maanden niks, dat kan toch niet.
  10. In oktober 2018 had ik een wanbetaler en daarom in november contact gezocht met een gerechtsdeurwaarder. Contact loopt vanaf het begin al erg stroef, na alle gegevens en mailconversaties van de wanbetaler te hebben gegeven zou ze hier mee aan de slag gaan. Na enkele weken niks vernomen, of er al een eerste brief/telefoontje naar de wanbetaler is gedaan. Hier geeft ze nog netjes excuses voor de radiostilte en dat er verzuimd is de opdracht officieel te bevestigen, dossiernummer is aangemaakt en de sommatie is verstuurd naar de wanbetaler. Weken/maanden gaan voorbij zonder concreet wat te horen. Nog een keer een geïrriteerde mail ontvangen nadat de wanbetaler ons nog gebeld had over een voorstel, "Nu gebeurt dus precies waar ik u voor gewaarschuwd heb. Blijkbaar heeft er een telefoongesprek plaatsgevonden. U diende hen echter naar ons te verwijzen, aangezien u de vordering niet voor niks uit handen heeft gegeven. Met hun voorstel proberen ze van de incassokosten af te komen." Uiteindelijk is er een betalingsregeling afgesproken die per maart zou ingaan. In maart hebben wij contact gehad over de stand van zaken. Er is geen betaling binnen gekomen en ik gaf aan een procedure te willen starten. Maand verder, omdat ik niks meer vernomen heb contact opgenomen, wat haar blijkbaar irriteerde. "Zojuist vernam ik dat u telefonisch contact heeft opgenomen met mijn kantoor. U verwacht, naar ik begrijp, dat u direct wordt ingelicht indien ik een eventuele reactie ontvang. Ik meld u hierbij dat op dit kantoor vele zaken lopen en niet alleen de uwe. Altijd wordt binnen een redelijke termijn een eventuele reactie doorgegeven. Op dit moment ligt de zaak gereed voor een kostenopgave voor een procedure. Ook hiervoor geldt dat er meerdere dossiers liggen en niet alleen de uwe" Inmiddels juli, geen mail meer ontvangen. Moet het 3 maanden duren voordat een kostenopgave bekend is? Tijd om te mailen voor een update en te vragen of ze ons even wilt bellen. Antwoord: "Indien u vragen heeft dan vernemen wij die graag per mail. Ondertussen zal ik even kijken naar de stand van zaken. " Ze communiceert enkel via mail, wat ik vreemd vind en vragen voor telefonisch contact werkt ze niet aan mee. Maand later, augustus komt er een verrassende mail binnen, "Vooralsnog krijg ik geen antwoord op mijn mails. Ik verneem nu graag van u of u wenst om tot dagvaarding over te gaan, wat ook mijn advies was, of dat u dat niet wenst. Ik ontvang graag uw antwoord per mail." Ik heb niks ontvangen. Nu zou het kunnen dat er technisch iets is mis gegaan en deze niet goed is aangekomen. Ik heb direct even gebeld (hoe durf ik) om uit te leggen dat ik niks heb ontvangen en of ze de kostenopgave nog een keer wilt doorsturen. Ze maakte een vreemde betweterige opmerking dat de mail doorsturen zonde van haar tijd was en ze deze beter opnieuw kon sturen. Het verschil was mij niet duidelijk, maar prima als ik de mail maar krijg. Ik mail nog even de bevestiging dat we zojuist telefonisch contact hebben gehad en er is afgesproken dat deze week nog de kostenopgave wordt gemaild. (voordat er weer 6 weken voorbij gaan). Ze reageert, ik denk daar zal de opgave zijn. Nee, ze mailt terug "Nee, er is gezegd dat er nogmaals een kostenopgave verzonden zou worden." Nu begint de irritatie bij mij toch wat op te lopen dat ik direct terug mail dat deze mail juist zonde van de tijd is en ze beter de kostenopgave erbij had kunnen zetten. Waarop ze toch niet schroomt om hierop te reageren dat juist mijn reactie zonde van de tijd is. 2 weken later ontvang ik van deze zelfbenoemde "powervrouw" uiteindelijk de kostenopgave. Dit was niet meer dan één zin met daarin het bedrag wat voorgeschoten dient te worden. Direct mail ik dat deze prima is zodat de procedure aangevraagd kan worden. Dit laatste contact is eind augustus geweest. Ik heb dus nog geen reactie ontvangen, ik zie de bui al hangen dat al deze weken voorbij gaan enkel en alleen om bedrag X over te maken en dat pas daarna de procedure voor de dagvaarding wordt behandeld. Is deze manier van werken een normale gang van zaken? Dit is mijn eerste (en hopelijk laatste) ervaring met het inschakelen van een deurwaarder. Het is toch niet normaal dat er maanden geen reactie komt, enkel via mail en dat er na een jaar er concreet nog steeds niks is gebeurd? Als het wel normaal is, dan hoor ik het graag en ben ik weer een stuk wijzer geworden hoe het werkt in de grote mensen wereld.
  11. We bellen en vragen regelmatig om meer informatie, krijgen af en toe de vreemdste verzoeken binnen waar je geen offerte op kan maken. Een langer offerteformulier jaagt bezoekers weg denk ik, we willen eigenlijk in eerste instantie globaal weten wat de wensen zijn en zo in contact kunnen komen. Hebben we genoeg informatie doen we een vrijblijvend prijsvoorstel, daarna verandert er vaak toch nog wel weer wat. Het is in 99% van de gevallen heel duidelijk of men akkoord gaat en wat wij komen verzorgen, maar gaan er nog beter op letten. Wat ik wel ga doen is een pdf met voorwaarden maken en bij de offerte toevoegen. Onder andere parkeren levert nog weleens problemen op, gewoonweg omdat ze ons bestellen en er nergens te parkeren valt en we dit min of meer maar zelf moeten uitzoeken want "oh parkeren dat weet ik niet ik ben hier zelf altijd met de fiets" Of dat de ijskar niet naar binnen kan, omdat we onverwacht de lift in moeten. Ook heb ik geen idee of wij aansprakelijk zijn voor schade als wij een lekke band krijgen en een markering actie loopt hierdoor mis waarbij het bedrijf kosten heeft gemaakt. Omdat we nu wat serieuzere klanten hebben dan enkel de buurtfeestjes zou er zo iets nog eens mis kunnen gaan in de toekomst.
  12. Ja dat is een goed idee dat abonnement. Geen idee of men er voor open staat, misschien komt het wat opdringerig over. We krijgen het steeds drukker door steeds meer jaarlijks terug kerende klanten, soms kunnen we deze nog ternauwernood inplannen omdat ze altijd vrij laat bestellen en het ook altijd nog lukt, weten zij niet beter dan dat ze met mooi weer altijd last minute kunnen bellen. Deze ga ik vanaf de lente wel aanspreken of ze weer van onze ijstraktatie gebruik willen maken zodat we er rekening mee kunnen houden.
  13. Bedankt voor de reacties. Ik ga weer on tour. Hopelijk blijft het bij deze geniepige misser dat er "helemaal niks" besteld is (en de datum dan?) en blijft het bij deze dit jaar, zodat ik weinig tot niks hoef aan te passen maar hooguit wat alerter zal zijn bij de aanvragen op deze wijze. Toevallig hebben ze nog gemaild dat ze binnenkort een datum willen prikken als PO er door is. Even kijken of het ijs nog niet is gesmolten...
  14. Bij ons komt alles vaak wel op het laatste moment tot stand, zeker met warm weer. En dan komen ze allemaal tegelijk en wordt het erg hectisch. Krijg je ook weleens last minute opdrachten of de dj over 3 uur in stad X kan zijn? Of 10 opdrachten op één dag? Denk dat het per branche verschilt hoeveel tijd je kwijt kan en wil zijn om een deal te sluiten en de formaliteiten wilt regelen. Als je als dj een hele avond bezig bent met een opdracht zal er vast ook wat meer contact zijn vooraf en de offertes zullen denk ik toch wel weken, zo niet maanden van te voren aangevraagd zijn?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept