Jump to content

ijscoman

Senior
  • Content Count

    99
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Company info

  • Location
    Nijmegen
  1. "RVO biedt ondernemers diverse subsidies en financieringsmiddelen aan." Biedt de RVO dit ook aan voor mannen?
  2. De vof houdt op te bestaan, de website echter staat gewoon nog live en krijgt maandelijks voor x waarde aan bestellingen. En de website gaat naar? De een de inkoop, de ander de website niet een voorstel? Kunnen beiden een nieuwe start maken.
  3. Bedankt voor het advies. Ik geloof dat als ze niet in de VOF gaat het lastig wordt om de 200m2 wat voor het bedrijf gaat worden volledig als kosten op te geven. Ik zou dan met mijn bedrijf maar voor 50% eigenaar zijn van dit stukje. Ze kan ook in de VOF maar dan dat ze maar 10% van de winst krijgt bijv. Verder moet ik nog uitzoeken of de overdrachtsbelasting misschien deels 6% en deels 2% kan worden. Ongeveer 80% van de kosten wordt voor wonen gebruikt en 20% bedrijf.
  4. Ok bedankt. Mijn partner werkt zelf parttime in loondienst en dus niet mee in mijn bedrijf. We kopen het wel samen. Even kijken hoe dit gesplitst gaat worden, of dat het misschien toch handig is als ze in de VOF erbij komt, omdat het aan huis is zal ze ook wat taken binnen het bedrijf gaan doen.
  5. Hier zullen vast een aantal ondernemers zijn met een bedrijfsruimte aan huis. Samen met mijn partner hebben wij een (voorlopige) koopovereenkomst afgesloten voor de koop van een bouwkavel. Hierop komt onze woning met daar aan verbonden een bedrijfsloods. Vanzelfsprekend ga ik vanuit de loods mijn werkzaamheden uitvoeren. Eigen elektra, kantoor en toilet voorziening als ook een aparte ingang. Welke kosten zijn (deels) aftrekbaar voor mijn onderneming? Ik neem aan de kosten voor de te bouwen loods en wat daar bij komt kijken (aanleg toilet, elektra etc.)
  6. Hoor op de radio een reclame over de frikanburger en moest gelijk aan dit topic denken. Bij de supermarkt en de betere cafetaria te verkrijgen.
  7. Ik woon zelf ook nu 10 jaar in Duitsland, begonnen in loondienst maar heb sinds enkele jaren een VOF in Nederland en voorheen ook nog een eenmanszaak erbij gehad. Nooit ergens problemen mee gehad, enkel jaarlijks een formulier naar de Finanzamt met de verklaring dat ik 0 inkomsten in Duitsland verdien. Ook nooit vragen van de Duitse fiscus gehad. Eigenlijk zou het voor de boekhouder ook niet uit moeten maken of je werknemer of zelfstandige bent, je bent en blijft grensarbeider met inkomsten uit Nederland. In mijn omgeving (Kleve) zijn er duizenden Nederlanders die bijna allema
  8. Vreemde situatie, dan doel ik op de reactie van de boekhouders en niet het feit dat je in Duitsland woont en in Nederland een onderneming hebt. Er verandert niet veel voor de ib als je enkel belastingplichtig in Nederland bent en enkel inkomen uit Nederland hebt. Denkt de boekhouder soms dat de aangifte voor de Finanzamt gedaan moet worden?
  9. Het is altijd makkelijk te oordelen over hoe anderen het zouden moeten doen. Helemaal als zaken goed gaan en buffers kunnen worden opgebouwd. Trots kan je dan melden hoe hard en slim je hebt gewerkt. Genoeg ondernemers met een goed idee, hard werken maar ook veel pech op de weg naar succes. Eenmaal begonnen met investeren is er geen weg meer terug, blijkbaar is het respect voor de hardwerkende startende ondernemer of ondernemer met veel tegenslag zelfs onder collega ondernemers soms ver te zoeken.
  10. Mijn opdrachtjes in deze maand beginnen 1 voor 1 af te bellen. Ga er van uit dat ik tot april nergens op hoef te rekenen. Nieuwe aanvragen zullen ook op zich laten wachten. En dat terwijl ik net uit de winterslaap kom, een beetje hongerig ben.
  11. Spreek je nog wel over een premie van € 1200 per jaar netto als je die € 14.500 uitgekeerd krijgt omdat je bijv. blijvend invalide bent geworden? Je betaald toch zo goed als geen belasting over je inkomen van € 14.500 dus wat valt er nog af te trekken van die € 2200 zodat dit neer komt op € 100 per maand? Wat levert deze verzekering netto meer op dan wanneer ik invalide raak, alles kwijt raak en failliet zou gaan en uiteindelijk in de bijstand terecht zou komen met hier en daar een toeslag die ik waarschijnlijk niet meer krijg met € 14.500?
  12. Die borg heeft mij er ook van weerhouden. 750 euro kost het gebruik maken van je tankpas in feite, als je hier jarenlang gebruik van gaat maken. Wel handig zijn de digitale bonnen, personeel raakt er jaarlijks wel enkele kwijt of vergeet het te vragen, is die 750 dan wellicht toch voordeliger op termijn.
  13. Ik heb in 2013, 14 en 15 misschien 2k per jaar aan belasting betaald vanwege een laag inkomen in loondienst. Nu is carry back alleen op 2013 toegepast. 2016 is nu definitief (13, 14 en 15 ook) mede door tegenslag met intrekking vergunningen en nieuwe foodtrucks is dit zo'n 25k aan verlies geworden. Is de carry back nu "verbruikt" of krijg ik vanzelf een keer bericht dat 14 en 15 ook mee worden genomen voor carryback? Of moet ik dit zelf aangeven?
  14. In 2016 had ik nog enkel een eenmanszaak, dit jaar was door veel investeringen en andere omstandigheden verliesgevend. 2017 een normaal jaar gedraaid in de plus waar goed van rond te komen is, vof erbij gekomen. 2018 flink gegroeid in omzet, aangifte moet nog worden gedaan. 2019 verder gegroeid. eenmanszaak gestopt en vof gaat nu verder. Nu heb ik vandaag bericht gekregen dat de belastingdienst zelf een carry back heeft toegepast over 2016 en deze verrekend heeft met 2013, een jaar in loondienst. Dit inkomen was zeer laag, onder 20k. Nu moet ik over 2018
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept