• 0

Centrale bankrekening gebruiken binnen een Franchise

Is het mogelijk om binnen een  franchise met ZZP-ers de facturatie richting de klant te centraliseren via de franchisegever? Dus elke ZZP franchisenemer stuurt maandelijks per klant (deze is zelfstandig met 20 tot 40  klanten per maand bezig) een eigen factuur naar de administratie van de van franchisegever.

Die administratie verwerkt de factuur van de zzp franchisenemer naar de huisstijl en maakt er 1 factuur van richting de klant. Dit voornamelijk om uniformiteit en daarmee professionaliteit uit te stralen. 

Na betaling door elke klant op de rekening van de franchisegever, maakt de franchisegever de onderliggende factuur over aan de ZZP franchisenemer.

Is dit überhaupt mogelijk of kom je hier hopeloos in de knoei met fictieve dienstbetrekking?  Hoe kun je dit aanpakken?

 

Ik besef me dat er meerdere factoren zijn die gewogen worden voor een fictieve dienstbetrekking, dat heeft mijn aandacht, maar dit punt kom ik zelf niet goed uit.

 

Vriendelijke groet Arjan

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Arjan,

 

Hierdoor wordt de franchisegever de enkele debiteur en draagt ook het debiteurenrisico?

Je kan ook de franchisegever NAMENS jou laten factureren in de look and feel van de franchisegever. Wellicht dat franchisegever daar wel een fee of percentage voor wilt?

En de betalingen van de debiteuren zou ik niet op de rekening van de franchisegever laten binnenkomen. Wat als franchisegever in zwaar weer komt en jou niet betaald? 

Franchisegever kan jou ook templates verschaffen om zo met de juiste look and feel te factureren. 

 

Nee, ik zou hier niet voor kiezen. Alleen hooguit (tegen vergoeding) laten factureren uit jouw naam en ontvangsten op je eigen bankrekening. 

 

Account no. 3 van Ferry. Inlog weer eens kwijt en niet te herstellen. https://www.higherlevel.nl/profile/222432-ferry/

Link naar reactie
  • 0

Beste Fairry, 

Dank voor het antwoord, met name dat stuk waarin je onvoldoende kunt borgen dat er problemen ontstaan wanneer de franchisegever in zwaar weer komt, dat is er 1 voor mij om zwaar mee te laten wegen. 

Dank voor de bijdrage, ik heb weer een nieuw spoor.

Een hartelijke groet Arjan

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.