• 0

Zakelijk aanschaf met BTW-aftrek bij kortdurend eenmanszaak?

(aangepast)

Beste HL,

Afgelopen Januari ben ik ingeschreven bij de KvK als een eenmanszaak met de bedoeling om minstens een jaar als consultant in de ICT te werken. Ik doe daarom niet mee met de KOR en reken tot nu toe BTW op alle facturen.

Momenteel ben ik bezig met een project waar ik nieuwe onderdelen voor mijn computer nodig heb, en wil die binnen korte tijd aanschaffen. Een volledige nieuwe computer is overbodig. Samen hebben de onderdelen een totale een waarde van rond de €500. 

Waar dit afwijkt van normale zaken is dat ik vanaf begin juni een BV ga oprichten met een paar vrienden. Dit komt veel eerder dan verwacht en betekent dat vanaf juni al mijn contracten vanuit de BV zullen komen, en dat de eenmanszaak eigenlijk niks meer zal doen. De nieuwe onderdelen die ik nu nodig heb zullen voor de BV ook gebruikt worden.

Rekening houdend met het feit dat de eenmanszaak binnen een paar maanden komt te vervallen, vraag ik me dus af:

- Kan ik de onderdelen nu kopen met btw-aftrek? (vanuit de huidige eenmanszaak omdat ik ze nu nodig heb)

Mijn twijfel komt omdat zoals ik het begrijp, mag een aankoop alleen als zakelijk gezien worden als het hoofdelijk voor de zaak wordt gebruikt. Tot juni is dit zeker het geval, maar daarna niet meer omdat de zaak geen werkzaamheden zal verrichten.

Thanks,

Luigi

aangepast door Luigi-

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar