• 0

Inschrijving KvK

Goedemiddag HL-ers,

 

Vraag 1

 

1. Ik wil binnenkort zelfstandig worden en projectmatig werk gaan verrichten voor bedrijven.

2. Zo nu en dan een partij Aziatische electronica inkopen en dit doorverkopen aan zowel consumenten (E-Bay / Marktplaats / Webwinkel) als bedrijven.

 

Primair dus 1 en af en toe activiteit 2. Nu wil ik mij gaan inschrijven bij de KvK maar mijn vraag is of dit beide kan onder één naam?

 

Vraag 2

 

Ik begrijp dat veel mensen een standaardnaam kiezen als Management & Beheer. Is dit juist? Is dit een veelgekozen bedrijfsnaam voor ondernemers die zichzelf gaan 'verhuren' aan bedrijven? Of zijn er andere namen die veel worden gekozen en standaard worden gebruikt bij inschrijving KvK-register?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Vraag 1: je kunt onder een enkele inschrijving meerdere activiteiten en handelsnamen registreren. Wel moet je natuurlijk voor alle handelsnamen een handelsnaamonderzoek laten uitvoeren (dat doet de kvk ook). Bij de belastingdienst hoef je dan ook maar 1 inschrijving te regelen.

 

Vraag 2: het voordeel is dat je op het internet opje achternaam gevonden kanworden, en voor eenpitters die zichzelf verhuren kan de sterke associatie tussenhandelsnaam en persoonsnaam voordelen hebben. Of de vlag de lading dekt, dat verschilt natuurlijk per bedrijf.

 

Hier op het forum is al veel geschreven over namen en naamgeving, even de zoekfunctie gebruiken en je hebt zo een paar interessante discussies.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.