• 0

2 banen en dan

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier. Heb me aangemeld omdat ik al tijdje met een grote vraag rondhang en er geen informatie over kan vinden.

 

Ik ben 18 jaar en ga 5 dagen in de week naar school.

 

Ik werk momenteel bij Mcdonalds, al 8 maanden. voor 3,49 bruto:(

 

Mooi in de avonduren en weekenden, precies wanneer ik kan.

 

Nu heb ik de afgelopen 3 maanden stagegelopen bij een technisch (ontwerp/ontwikkel) bedrijfje. En daar zijn ze zo tevreden dat ik daar mag blijven.

 

Ik heb nu een nul uren contract aangeboden, voor als ik na schooltijd tijd heb of voor in de vakanties.. Daar krijg ik dan 4,49 bruto.

 

Nu wil ik niet mcdonalds opgeven en bij dit bedrijfje gaan werken omdat ik zonder vakanties niet genoeg uren kan maken en zo niet genoeg verdiensten heb om rond te komen.

Daarom zou ik het erbij willen doen, n a schooltijd (bv 1x in de week als ikvroeg uit ben), en voor de vakanties hele dagen (8- 5), en dan savonds en weekenden mcdonalds erbij houden.

 

maar nu krijg ik van veel mensen te horen ja niet doen, dat kost je heel veel belasting. Maar ik kan n ergens vinden hoe dat precies zit, of een rekenformule oid.

 

Misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen en mij duidelijkheid kunnen verschaffen.

 

alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat het onderwerp snel op slot zit omdat het niets met ondernemen te maken heeft.

 

Maar het antwoord op je vraag:

 

Belastingtechnisch kan het gewoon. Je betaald alleen bij je tweede baan veel belasting (bij mij is het ongeveer 1/3). Je zult dit echter ook allemaal weer terug krijgen dus is het meer een soort spaarpotje. Doen dus.

 

Daarnaast zou je baantje bij dat bedrijf je veel meer aan ervaring en dergelijke opleveren voor later. Een betere basis om straks te gaan beginnen dan een baantje bij de Mc.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.